  • 11. Data: 2006-02-07 13:51:44
    Temat: Re: Włam do internetu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cyberix wrote:

    > E tam, wystarczy odpalić sniferka i po pewnym czasie admin będzie miał
    > pewnie Twój adres email, hasło do poczty i wiele innych interesujących
    > danych :))))

    Prywatnie wątpię, żeby osobnik nie zabezpieczający punktu dostępowego
    był zdolny do skorzystania ze sniffera i wyciągnięcia prawidłowych
    wniosków z uzyskanej treści ;)

    Ale nawet jeśli, to przecież od czego jest SSL i inne takie - moja
    poczta ma szyfrowane połączenia także przy logowaniu na konto.

  • 12. Data: 2006-02-07 14:18:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ws [###w...@p...wp.pl.###] napisał:

    Generalnie jest to przestępstwo oszustwa informatycznego - art. 287
    kk.

    Art. 287§1 Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia
    innej osobie szkody, bez poważnienia, wpływa na automatyczne
    przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych informatycznych
    lub zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych informatycznych,

    A namierzenie sprawcy jest średnio trudne i wymaga trochę zachodu.
    generalnie od momentu zawiadomienia myślę, że z tydzień powinien
    wystarczyć odpowiednim organom. Przy czym ten tydzień, to czas
    przyjazdu specjalisty, bo ustalenie adresu zajmie cirkla godzinę. Może
    trochę więcej, jak mieszkasz w wielorodzinnym budynku.

  • 13. Data: 2006-02-07 14:30:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przyjazdu specjalisty, bo ustalenie adresu zajmie cirkla godzinę. Może
    > trochę więcej, jak mieszkasz w wielorodzinnym budynku.

    Przepraszam bardzo - zakładając, że delikwent żadnych swoich osobistych
    danych nie zaszyfrowanych nie przesyła, czyli nie da się wydedukować
    jego tożsamości z przechwyconych pakietów - jak niby mają go namierzyć?

    Radiowe transmisje teoretycznie można namierzać, ale w przypadku
    transmisji o rozproszonym widmie może być duuuuuuuuży problem - przecież
    wszyscy nadają na tych samych częstosliwościach. Triangulacja nadajnika
    raczej odpada.

    Chyba żeby wydobyć fizyczne czasy przelotu pakietów między antenami -
    wtedy odrobina matematyki, cyrkiel na mapie i modlić się, żeby na
    obwodzie nie było za dużo budynków.

  • 14. Data: 2006-02-07 14:38:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > transmisji o rozproszonym widmie może być duuuuuuuuży problem -
    > przecież wszyscy nadają na tych samych częstosliwościach. Triangulacja

    Taka historia sprzed 25 lat. Kolega z klatki schodowej uruchomił
    nielegalny nadajnik FM. Przyjechał PIR i nie bawili się w namierzanie w
    bloku, tylko szli piętrami i kolejno wykręcali bezpieczniki.....

  • 15. Data: 2006-02-07 15:20:19
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

    > Taka historia sprzed 25 lat. Kolega z klatki schodowej uruchomił
    > nielegalny nadajnik FM. Przyjechał PIR i nie bawili się w namierzanie w
    > bloku, tylko szli piętrami i kolejno wykręcali bezpieczniki.....

    Czasy sie zmieniają - bezpieczniki najczęściej są wewnątrz mieszkań/domów a
    do tego coraz więcej notebooków, UPSów itp....

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 16. Data: 2006-02-07 15:38:12
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Jacek P. napisał(a):

    > Czasy sie zmieniają - bezpieczniki najczęściej są wewnątrz mieszkań/domów a
    > do tego coraz więcej notebooków, UPSów itp....

    Eeee ... Oprócz tych w mieszkaniu zdaje się, że być musza
    jeszcze na klatkach schodowych ;) Co by można było wyłączyć w
    przypadku stanu wyższej konieczności doprowadzenie prądu, gdy
    nie jest to możliwe właśnie od wewnątrz ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 17. Data: 2006-02-07 15:57:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Stasio Podróżnik wrote:

> [...]
    > klatkach schodowych ;) Co by można było wyłączyć w przypadku stanu
    > wyższej konieczności doprowadzenie prądu, gdy nie jest to możliwe

    To zdecydowanie pod wyższą konieczność nie podpadnie.

  • 18. Data: 2006-02-07 20:30:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    ws napisał(a) w wiadomości: ...
    >Dzięki za odpowiedzi na pewno mnie nie namierża bo to cienkie bolki ale nie
    >oto biega interesuje mnie głównie kwestia prawna tej sprawy jak napisął
    >Robert J
    >
    >"To administrator konkretnej sieci ma zadbać o
    >szyfrowanie połączenia, a nie ja jako użytkownik martwić się, żeby
    >przypadkiem do niego się nie podłączyć :-)"

    Administrator powinien, ale przymusu nie ma.

    >i to zdanie w pełni popieram ale w dalszym ciągu nie wiem jak ze stroną
    >prawną

    Ale ty znasz sprawę, masz świadomość, że ci nie wolno. Chyba, że udowodnisz,
    że nie masz możliwości/umiejętności zapobieganiu automatycznemu zogowaniu
    się twojego kompa do sieci.

    Arek

  • 19. Data: 2006-02-07 20:39:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Prywatnie wątpię, żeby osobnik nie zabezpieczający punktu dostępowego
    > był zdolny do skorzystania ze sniffera i wyciągnięcia prawidłowych
    > wniosków z uzyskanej treści ;)

    Niekoniecznie. Jak ktoś ma zielone pojęcie o używaniu komputera, to
    klikanego sniffera może spokojnie "obczaić" w ciągu godziny (przynajmniej
    wystarczająco, żeby zobaczyć latające po sieci nieszyfrowane hasła). Żeby
    porządnie skonfigurować serwer/AP to już trzeba oprócz zielonego pojęcia
    coś wiedzieć.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 20. Data: 2006-02-07 20:42:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert J. wrote:
    > Ale bez żadnej tabliczki że to teren
    > prywatny. Skąd masz wiedzieć że tam nie wolno wejść skoro nie ma żadnej
    > informacji?

    Z kodeksu karnego.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>