  • 1. Data: 2006-02-07 09:52:35
    Temat: Przepisy prawa UE o zakupie towaru od osób prywatnych
    Od: colid <...@...pl>

    Witam.

    Ostatnio spotkałem się w jednej z aukcji z takim oto przypisem:
    "Z powodu nowych przepisów prawa Unii europejskiej (01.08.03) O zakupie
    towaru od osób prywatnych INFORMUJE ! Przedmiot wystawiony na tej aukcji
    nie podlega :gwarancji, rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji.
    Jeżeli bierzecie w niej udział tzn. ze sie z tym zgadzacie !! Zgodnie z
    prawem EU dodatek ten powinien znajdować się pod każdą aukcją online w
    przeciwnym przypadku sprzedawca jako osoba prywatna zobowiązany jest do
    rocznej gwarancji na sprzedany towar nowy jak tez używany ."

    Czy faktycznie tak jest? A jeżeli jest to bardzo prosiłbym o jakiś link
    do odpowiedniej treści tego przepisu, bo nie mogę sobie poradzić ze
    znalezieniem owego.

    pozdrawiam
    colid

  • 2. Data: 2006-02-07 10:04:07
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    colid napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy faktycznie tak jest? A jeżeli jest to bardzo prosiłbym o jakiś link
    > do odpowiedniej treści tego przepisu, bo nie mogę sobie poradzić ze

    cóż, ja też nie :)
    ale może twórca tego tekstu wie coś wiecej

    KG

  • 3. Data: 2006-02-07 19:28:17
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    kam napisał(a):

    > cóż, ja też nie :)
    > ale może twórca tego tekstu wie coś wiecej

    To pogłosie wątku na alt.pl.allegro, gdzie ktoś stwierdził, że orzeczenie
    Niemieckiego Sądu Federalnego nakazuje podobno umieszczanie takich
    informacji na aukcjach. Nie jest to jednak przepis UE a przepis niemiecki

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098