    From: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Windykacja zapłaconej kary
    Date: Tue, 27 Apr 2004 20:30:37 +0200

    Ha, mam bardzo podobna sytuacje - firma windykacyjna PRESCO
    przyslala mi wlasnie zawiadomienie, ze przejela od firmy
    IVEN moj dlug za rzekomo niezaplacona kare za moja jazde bez
    biletu komunikacja miejska. Jazda miala rzekomo miejsce w
    1999 roku (rozumiem, ze jest przedawniona?)

    Ale byc moze firma PRESCO probuje wyludzic pieniadze?
    Podejrzenia moje budza nastepujace rzeczy zawiazane z ta
    sprawa:

    1. Jestem na 100% pewien, ze jesli mialem kare do za
    placenia, to ja zaplacilem na miejscu

    2. PRESCO dolacza pismo stwierdzajace przelanie wier
    zytelnosci z IVEN na PRESCO, ktore jest podpisane przez IVEN
    (spolka z siedziba we Wroclawiu, zgodnie z pieczatka i
    naglowkiem), ale pismo powstalo w Pile (siedzibie PRESCO) -
    na gorze listu jest data powstania pisma z miejscowoscia -
    "Pila, 2002-12-09".

    (Dziwne to - jakby pismo sfabrykowalo PRESCO, ale zapomnialo
    zmienic nazwe miejscowosci ze swojej Pily na Wroclaw IVENu)

    3. W pismie od rzekomo IVENu nie jest napisane nawet na
    jakiej linii miala miejsce jazda bez biletu (jest tekst
    "...na linii numer )" - puste pole.

    4. Wysokosc naleznosci glownej (a wiec wysokosc mandatu)
    wynosi 71,40 wg pisma od rzekomo IVENu - ale kara za
    przejazd na gape - jesli dobrze pamietam - wynosila rowno
    50zl.

    Co myslicie o takiej sytuacji? Jesli PRESCO rzeczywiscie
    sfabrykowalo pismo od rzekomo IVENu - byloby to ewidentne
    oszustwo i proba wyludzenia pieniedzy, czy tak? Jesli tak,
    to czy nie powinienem firmy PRESCO podac do sadu?

    I dla pewnosci - nawet jesli moje podejrzenia bylyby
    niesluszne - to i tak naleznosc jest przedawniona?

    Dzieki za opinie,

    Bartosz Zoltak
    www.vmpcfunction.com