  • 1. Data: 2002-04-18 13:19:26
    Temat: Wezwanie z US
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Na zeznaniu podatkowym wpisałem adres zameldowania A i adres
    korespondencyjny B, gdzie mieszkam. Po jakimś czasie na adres B przysłano mi
    z US wezwanie, aby uaktualnić adres zamieszkania(!). Ale ja chciałem tylko
    aby korespondencja dotycząca tylko tego zeznania przyszła na adres B, a
    pozostałe listy na adres A.
    Hipotetycznie, mogłaby zaistnieć taka sytuacja: pod adresem B mieszka
    kochanka, pod jej adres ma przyjść korespondencja zwiazana z Pitami, aby
    żona nie dowiedziała się / nie odebrała zwrotu podatku.
    Czy w takim przypadku konieczne jest uaktualnianie danych? Co ich obchodzi
    gdzie mieszkam? Jakie mogą być konsekwencje jeśli się jednak nie zgłoszę.

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2002-04-18 13:42:03
    Temat: Re: Wezwanie z US
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Luk"
    > Na zeznaniu podatkowym wpisałem adres zameldowania A i adres
    > korespondencyjny B, gdzie mieszkam.

    wpisales nieprawde poniewaz na PIT-37 nie ma rubryki adres zameldowania;
    jest adres zamieszkania (ta gmina dostaje podatki w ktorej mieszkasz) i
    adres korespondencyjny.
    Nie moga wymagac zebys sie zameldowal pod adresem koresondencyjnym poniewaz
    np. u mnie jest to skrytka pocztowa ;-)))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-04-18 13:59:21
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

> [...]

    Oczywiście adres zamieszkania A

> [...]
    > Nie moga wymagac zebys sie zameldowal pod adresem koresondencyjnym
    poniewaz
    > np. u mnie jest to skrytka pocztowa ;-)))

    Czy mieszkając i będąc zameldowanym w Gdańsku, mogę podać adres
    korespondencyjny w Zakopanem? Czy muszę złożyć PIT -3 aktualizujący dane (bo
    takie wezwanie dostałem).

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 4. Data: 2002-04-18 14:07:20
    Od: Marian Guc <m...@p...wp.pl>

    Luk wrote:

    > Czy mieszkajšc i będšc zameldowanym w Gdańsku, mogę podać adres
    > korespondencyjny w Zakopanem? Czy muszę złożyć PIT -3 aktualizujšcy dane (bo
    > takie wezwanie dostałem).

    A w tym wszystkim chodzi o to, aby przesunšć termin zwrotu podatku o kolejne 3
    miechy :()

    Ps. Praktyka znana mi osobiście od lat 3 czy 4 :((
    --
    Z pozdrowieniami

    Marian Guc GG:812853

  • 5. Data: 2002-04-18 14:08:34
    Od: "Qwax" <...@...q>

    > Czy mieszkając i będąc zameldowanym w Gdańsku, mogę podać adres
    > korespondencyjny w Zakopanem? Czy muszę złożyć PIT -3 aktualizujący
    dane (bo
    > takie wezwanie dostałem).

    Idź i dowiedz się czego od Ciebie chcą.
    Najprawdopodobniej któraś .... puściła "bąka z automatu". A moja
    babcia na takie okazje miała jedno stwierdzenie "z usmarkanym nie
    pojesz z głupim nie pogadasz"

    Co te g...b... wymyśliły nie dowiesz się na grupie

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 6. Data: 2002-04-18 17:39:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Luk"
    > Czy mieszkając i będąc zameldowanym w Gdańsku, mogę podać adres
    > korespondencyjny w Zakopanem? Czy muszę złożyć PIT -3 aktualizujący dane
    (bo
    > takie wezwanie dostałem).

    a moze PIT-3 aktualizuje tylko adres korespondencyjny - nie pamietam.

    moze zeznales adres zamieszkania inny niz mialy to wprowadzone poprzednio?
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-04-22 19:18:58
    Od: "Ada" <p...@b...net.pl>

    No to masz problem musisz złożyć zgłoszenie aktualizacyjne ( zielony druk)
    NIP-3 dla odsób fizyczntnych . A jak się nie zgłosisz to klapa masz jak w
    banku wszczęcie postepowania karno-skarbowego no chyba że powołasz sie ja
    tzw.
    "czynny żal " więc lepiej sprawdż czy masz jeszcz te 7 dni i wysli
    zgłoszenie aktualizacjne NIP -3 . A US nie najarazie prawa sprawdzania
    adresu zameldowania.

  • 8. Data: 2002-04-23 21:11:30
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze p...@b...net.pl:

    > "czynny żal " więc lepiej sprawdż czy masz jeszcz te 7 dni i wysli
    > zgłoszenie aktualizacjne NIP -3 . A US nie najarazie prawa sprawdzania
    > adresu zameldowania.

    Na jakiej podstawie twierdzisz że US nie ma prawa sprawdzić twojego miejsca
    zameldowania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 9. Data: 2002-04-23 21:11:38
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@p...wp.pl:

> [...]
    > Czy w takim przypadku konieczne jest uaktualnianie danych? Co ich
    > obchodzi gdzie mieszkam? Jakie mogą być konsekwencje jeśli się jednak

    ROTFL, wybacz ale jak to co obchodzi US gdzie ty mieszkasz. Przecież
    właśnie to gdzie mieszkasz okresla twój US, a nie adres zameldowania. Zwróć
    uwagę że na PIT masz wyraźnie napisane "miejsce zamieszkania" a nie
    zameldowania. Musisz złożyć NIP3 (rozumiem że nie prowadzisz DG) i podać
    miejsce zamieszkania i zameldowania jako 2 różne miejsca (są tam
    odpowiednie rubryki). Konsekwencje niezgłoszenia - większość US podaje je
    na wezwaniu - zdaje się że jakaś kara (nie jestem pewny ale do 500 lub też
    do 2500 zł).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 10. Data: 2002-04-24 06:49:41
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na wezwaniu - zdaje się że jakaś kara (nie jestem pewny ale do 500 lub też

    Na PIT mam wyraźnie napisane "...adres zamieszkania w dniu 31 grudnia roku
    podatkowego..." czy to znaczy, że jak byłem na sylwestra tydzień w Zakopanem
    i tam przez 2 tygodnie MIESZKAŁEM, a co więcej byłem nawet zameldowany(!) w
    pensjonacie, to mam podać ten adres???
    Czegoś tu nie rozumiem, a już na pewno nie Twojego ROTFL.

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl