  • 1. Data: 2002-04-18 13:35:59
    Temat: jescze raz urlopy
    Od: " Joanna Dudko" <d...@v...com.pl>

    Czy aby nabyć prawo do urlou należy przepracować rok (bez przerw w
    zatrudnieniu) u jednego pracodawcy?Co w sytuacji kiedy jest kilku
    pracodawców bez przerw w zatrudnieniu no i z przerwami np miesięcznymi lub 2
    tygodniowymi. Czy można tak, że po prostu sumując okresy zatrudnienia ma
    wyjść 1 rok aby nabyć prawo do pierwszego urlopu? Dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-04-18 13:37:20
    Temat: Re: jescze raz urlopy
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik " Joanna Dudko" <d...@v...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tygodniowymi. Czy można tak, że po prostu sumując okresy zatrudnienia ma
    > wyjść 1 rok aby nabyć prawo do pierwszego urlopu? Dziękuję za odpowiedź.

    Art. 153. Par. 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługuj?cego mu po
    przepracowaniu roku.
    Par. 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem roku
    pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w Par. 1.
    Par. 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.

    Art. 154.1. Do okresu zatrudnienia, od którego zależy prawo do urlopu i
    wymiar urlopu, wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, bez względu na
    przerwy w zatrudnieniu oraz sposób ustania stosunku pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-18 14:06:16
    Od: " Joanna Dudko" <d...@v...com.pl>

    Dzięki.

  • 4. Data: 2002-04-18 15:46:55
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Joanna Dudko wrote:

    > Czy aby nabyć prawo do urlou należy przepracować rok (bez przerw w
    > zatrudnieniu) u jednego pracodawcy?Co w sytuacji kiedy jest kilku

    Nie rok tylko pół roku. Przepracowanie roku daje urlop w pełnym wymiarze.

    Ale:

    Art. 154^1. Do okresu zatrudnienia, od którego zależy _prawo do urlopu_
    [podkr. moje] i wymiar urlopu, wlicza się okresy poprzedniego

    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)