  • 11. Data: 2018-01-22 11:31:27
    Temat: Re: Wellman v. Piekara - Czy Piekara ma szanse wygrać z GW "zwrot" 370_000?
    Od: p...@g...com

    --Tu już wchodzimy w dyskusję, czy sąd jest od tego, aby reprezentować którąś ze
    stron, czy obiektywnie coś zasądzić - a tu stan jest taki, że pozwany nie
    zaprotestował przed takimi żądaniami.

    czyli gdyby zaprotestowal to bylby tylko Twitter i 25k ?

    --Sąd zatem może jedynie sprawdzić, czy przeprosiny w Wyborczej byłyby niezgodne z
    prawem lub prowadziły do jego obejścia.

    fajny ten sad, ktos wysuwa kosmiczne roszczenia wyzsze niz kwoty wyplacane za smierc
    czlonka rodziny a sad klepie bo nic nie moze ?

    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/milionowe-ods
    zkodowania-za-smolensk-wiceszef-mon-ujawnia/8te8epq

    Ostatnio pisaliśmy, iż Sąd Najwyższy uznał, że w sytuacji kiedy większość rodzin
    otrzymała od państwa po 250 tys. zł, to inni bliscy, którzy przeżyli podobne
    cierpienie również mają prawo do porównywalnego odszkodowania.
    Po 300 tysięcy złotych na przykład dostaną siostra i siostrzeniec księdza, którego
    ciało pomylono podczas pochówku.

    PS to chyba jakis rekord europejski (swiatowy ?) jesli chodzi o odszkodowanie za
    publikacje na Twiterze ? brawo sad wytyczacie nowe kierunki w Europie :-)

  • 12. Data: 2018-01-22 11:58:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:31, p...@g...com pisze:
> [...]
    zaprotestował przed takimi żądaniami.

    > czyli gdyby zaprotestowal to bylby tylko Twitter i 25k ?

    Skąd mam to wiedzieć?

> [...]
    >
    > fajny ten sad, ktos wysuwa kosmiczne roszczenia wyzsze niz kwoty wyplacane za
    smierc czlonka rodziny a sad klepie bo nic nie moze ?

    Skoro powód się zgadzał (brak reakcji jest przyznaniem racji) to nic
    innego nie może.

> [...]
    publikacje na Twiterze ? brawo sad wytyczacie nowe kierunki w Europie :-)

    Jaki to ma związek jedno z drugim? Jeśli spalisz mi dom za milion, to
    sąd ma zasądzić 100 tysięcy, bo stwierdzi, że jak za życie daje 250
    tysięcy, to za kupę desek nie może dać pół miliona?

    Pieprzysz od rzeczy.

    Tutaj pani W. zażądała przeprosin w gazecie. Takie przeprosiny to nie
    jest rzecz niezgodna z prawem. Strony mogły się tak umówić dobrowolnie,
    mogło też być tak zasądzone w wyroku, skoro pozwany nie protestował.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-01-22 11:59:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Podejrzewam, że sąd tego nie badał, bo i po co, skoro nie było takiego
    > zarzutu.

    > Nie było żadnego tłumaczenia, więc nie wyciągaj pochopnych wniosków.

    Ty niczego takiego *wprost* nie napisałeś. Teraz wiesz [trudno ci się
    wyprzeć wiedzy ;-)] co dla niektórych napisałeś pomiędzy wierszami.
    Sorry ale ta sprawa to nie tylko prawo jakie (niestety) jest ale także
    prawo jakie być powinno [zmiany litery prawa, prawnych procedur,
    praktyki orzecznictwa, sądów, sędziów* i odniesienia dużej korzyści
    finansowej (370_000 PLN) z szerzenia cudzego "zniesławienia"].

    Jak rozumiem ten wyrok ma spore szanse "pozostać nie odkręcony",
    patrz posłanka Pawłowicz (PiS) v. Lis - AFAIR 40_000 PLN też zaocznie
    ale potwierdzeniami doręczenia sądowych pism przez żonę Lisa.
    [ AFAIR za Lisa zapłacił wydawca Newsweeka ]

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2018-01-22 12:52:10
    Od: p...@g...com

    --Jaki to ma związek jedno z drugim? Jeśli spalisz mi dom za milion, to sąd ma
    zasądzić 100 tysięcy, bo stwierdzi, że jak za życie daje 250 tysięcy, to za kupę
    desek nie może dać pół miliona?

    porownujesz szkody materialne z niematerialnymi ? slabe to :-)

    --Tutaj pani W. zażądała przeprosin w gazecie.

    ale nie zostala obrazona w gazecie (portale gazeta.pl i wyborcza.pl) tylko na
    Twiterze, poza tym oba portale posiadaja zastepy prawnikow ktorzy powinni zapobiec
    publikacji tresci lamiacych prawo

    --Takie przeprosiny to nie jest rzecz niezgodna z prawem. Strony mogły się tak umówić
    dobrowolnie, mogło też być tak zasądzone w wyroku, skoro pozwany nie protestował.

    nie umowily sie a pozwany nie protestowal bo nie wiedzial, IMHO sad sie tylko
    osmiesza takim wyrokiem co w obecnym klimacie jest dzialaniem wysoce nielogicznym bo
    ciemny lub wie ile kosztuje ludzka smierc a ile daje Wysoki Sad za obraze Majestatu
    Jasnie Pani Celebrytki

  • 15. Data: 2018-01-22 12:57:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 12:52, p...@g...com pisze:
> [...]
    desek nie może dać pół miliona?

    > porownujesz szkody materialne z niematerialnymi ? slabe to :-)

    Nie zauważyłeś, że właśnie sam to zrobiłeś?

> [...]
    Twiterze, poza tym oba portale posiadaja zastepy prawnikow ktorzy powinni zapobiec

    Nie jest powiedziane, że przepraszać trzeba tylko tam, gdzie się zostało
    obrażonym.

> [...]
    ciemny lub wie ile kosztuje ludzka smierc a ile daje Wysoki Sad za obraze Majestatu

    "IMHO" - i na tym zakończmy, bo z merytoryką to dalej nie ma wiele
    wspólnego.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2018-01-22 13:05:23
    Od: p...@g...com

    --Nie jest powiedziane, że przepraszać trzeba tylko tam, gdzie się zostało
    obrażonym.

    czyli Washingtom Post tez jest mozliwy ? jak sie kompromitowac to na calego :-)

    --"IMHO" - i na tym zakończmy, bo z merytoryką to dalej nie ma wiele wspólnego.

    a bardzo chetnie ale mam nadzieje ze wiesz jaki jest wydzwiek medialny tego wyroku ?
    ciekawie czy wysoki sad sie z tym liczyl no bo mowia ze sedziowie to inteligentni
    ludzie :-)

  • 17. Data: 2018-01-22 13:11:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 13:05, p...@g...com pisze:

    > a bardzo chetnie ale mam nadzieje ze wiesz jaki jest wydzwiek medialny tego wyroku
    ?
    Zwykle nie interesuje mnie zdanie ludzi głupszych ode mnie.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-01-22 13:14:56
    Od: p...@g...com

[...]

    nie tak szybko pare spraw wymaga wyjasnienia:
    - publikacji w newsweeku (wydanie 4.2016 wnioskuje wiec ze papier) raczej nie udalo
    sie uniknac natomiast Twitter bez problemu blokuje tresci wiec pada pytanie czy W.
    zglosila ten fakt ?
    - to jednak rzad wielkosci wiecej wiec ciezko bedzie to uzasadnic zwlaszcza ze
    Piekarze do rozpoznawalnosci Lisa daleko
    -u Piekary nikt nie odbieral i nie kwitowal odbioru

    IMHO strzal w stope Wysokiego Sadu ale pozwolmy sie im wykazac :-)

  • 19. Data: 2018-01-22 13:16:18
    Od: p...@g...com

    --Zwykle nie interesuje mnie zdanie ludzi głupszych ode mnie.

    he he he nie czuj sie urazony ale jak pokonasz Dode to daj znac :-)

  • 20. Data: 2018-01-22 13:19:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 13:16, p...@g...com pisze:
    > --Zwykle nie interesuje mnie zdanie ludzi głupszych ode mnie.
    >
    > he he he nie czuj sie urazony ale jak pokonasz Dode to daj znac :-)

    To również było do ciebie - nie znam cię, dlatego mogę cię ocenić tylko
    po tym, jak piszesz. A że pisać nie umiesz, to ocena może być tylko jedna...

    --
    Liwiusz