  • 11. Data: 2006-09-23 21:30:19
    Temat: Re: Weksle Samoobrony
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > materialna. czepiamy się policjanta za łapówkę 20 zł. A tu jedna z
    > bardziej znanych osób w państwie wychodzi i publicznie mówi, że daje
    > łapówkę wielosettysięczną w zamian za takie, a nie inne głosowanie przez
    > posła.

    Uwaga formalna: nie za takie czy inne głosowanie, a za noszenie
    określonych barw klubowych.

    Poza tym _każda_ partia z reguły dość mocno naciska na "właściwe"
    głosowanie swoich posłów.

    Czyżby narzucenie "dyscypliny" dla danego głosowania było nielegalne? ;)

  • 12. Data: 2006-09-24 08:20:02
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    WOJSAL napisał(a):

    > Na czym mialaby polegac ta razaca sprzecznosc?
    > Art. 104 i 106 nic nie mowi na temat przynaleznosci posla
    > ani zasad zmian barw klubowych.

    dlugo by wyjasniac.czytales chociaz ustawe o prawach i obowiazkach
    poslow i senatorow?

    posel nie jest zwiazany nawet instrukcjami wyborcow - nie mowiac o
    instrukcjach partyjnych

    wiesz na czym polega wolnosc stowarzyszania sie?

    wedlug ciebie przymusowa przynaleznosc do jakiejkolwiek struktury, w
    tym przypadku klubu parlamentarnego, jest legalna?

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 13. Data: 2006-09-24 08:22:23
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Robert Tomasik wrote:
    >
    > Czyżby narzucenie "dyscypliny" dla danego głosowania było nielegalne? ;)

    dyscyplina "klubowa" raczej jest legalna:-) Ale tu pewnosci nie mam.
    w mojej ocenie zasada wolnego mandatu parlamentarnego wyklucza
    jakiekolwiek dyscyplinowanie posla w kwestiach merytorycznych.

    tyle ze sankcja moze byc tylko usuniecie z klubu, a nie z Sejmu czy
    tez kary pieniezne.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 14. Data: 2006-09-24 09:21:16
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bungo" <bungoo@

    > dlugo by wyjasniac.czytales chociaz ustawe o prawach i obowiazkach
    > poslow i senatorow?

    Art. 17.
    1. Na zasadach określonych w regulaminie Sejmu posłowie mogą tworzyć w
    Sejmie
    kluby, koła lub zespoły poselskie.

    > posel nie jest zwiazany nawet instrukcjami wyborcow - nie mowiac o
    > instrukcjach partyjnych

    Regulamin Sejmu RP, art. 8, p.7 mowi o regulaminie, statucie klubow
    poselskich, ktory podaje sie do wiadomosci Marszalka Sejmu. Tak wiec jednak
    posel jest zwiazany regulaminiem, statutem klubu poselskiego.
    Jesli w statucie kola Samoobrony jest wpisana klauzula o wekslach i przy
    zapoznawaniu sie z nia Marszalek nie reagowal, to, czemu teraz tak ostro
    reaguje?

    Konstytucja RP:
    Art. 105.
    Poseł nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za swoją działalność
    wchodzącą w zakres sprawowania mandatu poselskiego ani w czasie jego
    trwania, ani po jego wygaśnięciu. Za taką działalność poseł odpowiada
    wyłącznie przed Sejmem, a w przypadku naruszenia praw osób trzecich może być
    pociągnięty do odpowiedzialności sądowej tylko za zgodą Sejmu.

    Pytanie: czy podpisanie weksla jest dzialalnoscia 'wchodzącą w zakres
    sprawowania mandatu'? Dla mnie nie jest to oczywiste. Prawnicy beda mieli
    problem.

    Ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora
    Art. 1.
    1. Posłowie i senatorowie wykonują swój mandat kierując się dobrem Narodu.

    Chyba tylko w ten sposob moga wylgac sie od placenia weksla. Tez zabawa dla
    prawnikow.

    > wedlug ciebie przymusowa przynaleznosc do jakiejkolwiek struktury, w
    > tym przypadku klubu parlamentarnego, jest legalna?

    Nie ma przymusu, ale gdy sie w strukture wejdzie, to trzeba przestrzegac
    regul struktur.

    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 15. Data: 2006-09-24 09:34:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał

    > Pytanie: czy podpisanie weksla jest dzialalnoscia 'wchodzącą w zakres
    > sprawowania mandatu'?

    Nie. Oni te weksle podpisywali zanim zostali wybrani. Poza tym
    podpisywanie takich weksli nie jest obowiązkiem posła (ani kandydata na
    posła) i nie ma związku z pracą posła. To wewnątrzpartyjna machlojka. I
    mam wątpliwość czy w ogóle legalna.

    > Prawnicy beda mieli problem.

    Chyba nie.

> [...]
    Narodu.

    > Chyba tylko w ten sposob moga wylgac sie od placenia weksla.

    Weksle mają być użyte nie w związku z takim czy innym głosowaniem
    delikwenta tylko z opuszczeniem przez niego klubu.

  • 16. Data: 2006-09-24 09:55:19
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@

> [...]
    > podpisywanie takich weksli nie jest obowiązkiem posła (ani kandydata na
    > posła) i nie ma związku z pracą posła. To wewnątrzpartyjna machlojka. I

    Nie znamy tresci weksla, wiec mozemy co najwyzej pospekulowac.

    > Chyba nie.

    Andrzej Lepper jest pewny swego i Marszalek Jurek takze - mamy dwie rozne
    interpretacje, na ktorych oni opieraja swa pewnosc.

    > Narodu.

    > Weksle mają być użyte nie w związku z takim czy innym głosowaniem
    > delikwenta tylko z opuszczeniem przez niego klubu.

    Ale bazujac na powyzszym art. mozna dowodzic, ze musieli wystapic z klubu
    kierując się dobrem Narodu. Czy kierowanie sie dobrem Narodu zwalania z
    jakichkolwiek innych zobowiazan? Nie wiem.
    Trza poczekac na opublikowanie tresci weksla.
    Nie wydaje mi sie, ze wymog zaplaty weksla w jakis szczegolny sposob
    utrudnia prace poslowi.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 17. Data: 2006-09-24 10:07:34
    Od: "Piotr" <t...@p...adres.aq>

    Użytkownik "pieknylolo83" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Co do primo b to napewno trafi to do sadu i on bedzie decydował

    A że skład sędziowski raczej się nie będzie chciał wychylać to bardzo
    prawdopodobne że wyrok będzie na niekorzyść Leppera a uzasadnienie
    przepisane z ekspertyzy zamówionej przez PiS ;)

  • 18. Data: 2006-09-24 10:13:38
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <to.nie.jest@

    > A że skład sędziowski raczej się nie będzie chciał wychylać to bardzo
    > prawdopodobne że wyrok będzie na niekorzyść Leppera a uzasadnienie
    > przepisane z ekspertyzy zamówionej przez PiS ;)

    Lepper powiedział też, że w poniedziałek - poprzez komorników - ruszy
    egzekucja weksli wobec posłów, którzy opuścili klub Samoobrony. Wyjaśnił, że
    umowy o wekslach są w pełni legalne, ponieważ zawierane były pomiędzy
    kandydatami na parlamentarzystów a związkiem zawodowym Samoobrona jedynie na
    okoliczność korzystania ze znaczka Samoobrony, a nie posiadania mandatu
    posła lub senatora.
    http://wiadomosci.onet.pl/1407992,11,item.html

    Coraz ciekawiej..;-)
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl

  • 19. Data: 2006-09-24 10:25:56
    Temat: Weksle Samoobrony / znaczek
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    z najswiezszych informacji wynika, ze umowa byla ze zwiazkiem
    zawodowym samoobrona, dotyczyla rzekomo korzystania ze znaczka tego
    zwiazku, a weksel byl jej zabezpieczeniem.
    z oswiadczenia leppera wynika, ze zada srednio po 500 tys/ od posla

    trudno analizowac sytuacje prawna, nie znajac tresci umowy.
    sadze jednak, ze jest bezsporne, ze umowa takiej tresci zostala
    zawarta dla obejscia prawa, a wiec jest oczywiscie nielegalna.
    w najgorszym razie byli poslowie moga powolac sie na wade oswiadczenia
    woli.

    zadne sztuczki lepperowi nie pomoga, wiadomo powszechnie (sam to
    oznajmil) ze nie chodzi o zaden znaczek zwiazku zawodowego tylko o
    finansowe konsekwencje w zwiazku z opuszczeniem klubu parlamentarnego.

    jakiekolwiek kary za odejscie z klubu czy kola parlamentarnego sa
    nielegalne. nie ma sie co ekscytowac

    swoja droga ciekaw jestem, czy ktokolwiek zaplacilby za uzywanie
    jakiegokolwiek znaczka zwiazku zawodowego 500 tys zl...
    kon by sie usmial...

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 20. Data: 2006-09-24 11:48:58
    Temat: Re: Weksle Samoobrony / znaczek
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał Kiędyś napisał(a):
    > Jeżeli jest to weksl bez deklaracji i został prawidłowo wypełniony - sąd
    > wydaje nakaz zapłaty. Jeżeli jest natomiast deklaracja i ziściły się tam
    > opisane warunki oraz został wypełniony weksl - sąd wystawia nakaz zapłaty.

    sąd wydając nakaz zapłaty nie wnika w treść deklaracji

    KG