  • 1. Data: 2003-01-31 10:32:55
    Temat: Weksel jako czynsz, wypowiedzienie najmu - POMOZCIE!
    Od: Przemyslaw Jaskierski <b...@p...onet.pl>

    Bardzo Was prosze o pomoc w ponizszej sprawie, za kazde sugestie bede
    niezmiernie wdzieczny:

    Wynajmuje pewnej rodzinie mieszkanie. Niestety, od ponad 3 miesiecy
    nie placa mi ani grosza czynszu, ani za media. Udalo mi sie jednak
    wyciagnac od nich weksel zupelny na kwote 4000 PLN. Zatwierdzilem go
    oplata skarbowa w Urzedzie Miasta. Termin wykupu weksla minal tydzien
    temu.

    1. Jak powinienem najlepiej rozegrac teraz cala sprawe? Chce im
    wypowiedziec umowe (w umowie mam miesieczny okres wypowiedzienia), bo
    to wredni ludzie jak sie okazalo. Gdzie isc? Co robic?

    2. Co powinienem teraz z tym wekslem zrobic? Jak wyglada skutecznosc i
    czas trwania tych procedur i koszty?

    3. Wywiezli mi z tego mieszkania kuchnie elektryczna (ok. 1800 PLN),
    ale mam oswiadzczenie ze to zrobili. Teraz nie chca oddac. Czy taka
    sprawa ciagnie sie dlugo w sadzie? Jak z kosztami? Jak sie za to
    zabrac?

    4. Macie moze jeszcze jakies sugestie, jak najskuteczniej "pozbyc" sie
    tych lokatorow, najmniej ryzykujac? Maja moj piec, moje meble... Wisza
    mi ponad 5000, bo spore zuzycie mediow jest...

  • 2. Data: 2003-01-31 11:58:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    | to wredni ludzie jak sie okazalo. Gdzie isc? Co robic?
    |
    | 2. Co powinienem teraz z tym wekslem zrobic? Jak wyglada skutecznosc i

    Jesli weksel jest prawidlowo wypelniony, to piszesz do sadu wniosek o
    wydanie nakazu zaplaty i dolaczasz oryginal weksla. Sad wydaje taki nakaz
    dosc szybko. W zaleznosci od warunkó lokalnych od 2 tygodni, do 3 miesiecy.
    Czekasz 14 dni i prosisz o opatrzenie nakazu kaluzula wykonalnosci. I masz
    juz tytul wykonawczy. A dalej komornik i te sprawy. Przejrzyj archiwum
    grupy, bo te dalsze kroki, to byly juz walkowane kilka razy.

> [...]
    | ale mam oswiadzczenie ze to zrobili. Teraz nie chca oddac. Czy taka
    | sprawa ciagnie sie dlugo w sadzie? Jak z kosztami? Jak sie za to

    Wywiezienie kuchenki to zwykla kradziez. Zlóz zawiadomienie na Policji lub w
    Prokuraturze.

    | 4. Macie moze jeszcze jakies sugestie, jak najskuteczniej "pozbyc" sie
    | tych lokatorow, najmniej ryzykujac? Maja moj piec, moje meble... Wisza
    | mi ponad 5000, bo spore zuzycie mediow jest...

    Tak ze dwa tygodnie temu byla tutaj dyskusja na ten temat. Generalnie
    doradzam zastosowanie tymczasowego zajecia rzeczy ruchomych wniesionych do
    mieszkania. W praktyce w kilka osób otwieracie komisyjnie mieszkanie
    (najlepiej pod ich nieobecnosc) i zmieniacie zamki. Na drzwiach informacja,
    ze zastosowales zajecie tymczasowe i nie maja prawa wchodzic. Jak wejda, to
    wlamanie.