  • 1. Data: 2003-01-31 10:16:23
    Temat: oskarzenie publiczne
    Od: "Marysia Bastin" <m...@s...be>

    Czy ktos moglby mi wyjasnic co to jest oskarzenie publiczne i oskarzenie posilkowe.

    Z gory bardzo dziekuje.

    Marysia

  • 2. Data: 2003-01-31 10:18:50
    Temat: Re: oskarzenie publiczne
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy ktos moglby mi wyjasnic co to jest oskarzenie publiczne i oskarzenie
    posilkowe.

    w największym możliwym skrócie:

    oskarżyciel publiczny - prokurator ew. inny organ państwa upowazniony do
    oskarżania w sprawach o przestępstwa

    oskarżyciel posiłkowy - osoba pokrzywdzona przestępstwem, która występuje w
    procesie obok oskarżyciela publicznego.

  • 3. Data: 2003-01-31 10:29:23
    Od: "Marysia Bastin" <m...@s...be>

> [...]
    > oskarżania w sprawach o przestępstwa
    >
    > oskarżyciel posiłkowy - osoba pokrzywdzona przestępstwem, która występuje

    Dziekuje Ci bardzo, Marcinie!
    Czy istnieje termin *oskarz-enie publiczne i posilkowe* ? (Chodzi mi o
    aspekt jezykowy).

    Pozdrawiam Cie serdecznie
    Marysia

  • 4. Data: 2003-01-31 10:34:36
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-01-31 10:48:06
    Od: "Marysia Bastin" <m...@s...be>

    > Jeżeli to pytanie jest z logiki to odpowiedź brzmi "fałsz" :)

    Raczej z porownania dwoch rzeczywistosci, hmmm... kulturowych:)))

    Dzieki za rozwianie watpliwosci.

    Marysia