    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksel jako czynsz, wypowiedzienie najmu - POMOZCIE!
    Date: Fri, 31 Jan 2003 12:58:18 +0100

    | 1. Jak powinienem najlepiej rozegrac teraz cala sprawe? Chce im
    | wypowiedziec umowe (w umowie mam miesieczny okres wypowiedzienia), bo
    | to wredni ludzie jak sie okazalo. Gdzie isc? Co robic?
    |
    | 2. Co powinienem teraz z tym wekslem zrobic? Jak wyglada skutecznosc i
    | czas trwania tych procedur i koszty?

    Jesli weksel jest prawidlowo wypelniony, to piszesz do sadu wniosek o
    wydanie nakazu zaplaty i dolaczasz oryginal weksla. Sad wydaje taki nakaz
    dosc szybko. W zaleznosci od warunkó lokalnych od 2 tygodni, do 3 miesiecy.
    Czekasz 14 dni i prosisz o opatrzenie nakazu kaluzula wykonalnosci. I masz
    juz tytul wykonawczy. A dalej komornik i te sprawy. Przejrzyj archiwum
    grupy, bo te dalsze kroki, to byly juz walkowane kilka razy.

    | 3. Wywiezli mi z tego mieszkania kuchnie elektryczna (ok. 1800 PLN),
    | ale mam oswiadzczenie ze to zrobili. Teraz nie chca oddac. Czy taka
    | sprawa ciagnie sie dlugo w sadzie? Jak z kosztami? Jak sie za to
    | zabrac?

    Wywiezienie kuchenki to zwykla kradziez. Zlóz zawiadomienie na Policji lub w
    Prokuraturze.

    | 4. Macie moze jeszcze jakies sugestie, jak najskuteczniej "pozbyc" sie
    | tych lokatorow, najmniej ryzykujac? Maja moj piec, moje meble... Wisza
    | mi ponad 5000, bo spore zuzycie mediow jest...

    Tak ze dwa tygodnie temu byla tutaj dyskusja na ten temat. Generalnie
    doradzam zastosowanie tymczasowego zajecia rzeczy ruchomych wniesionych do
    mieszkania. W praktyce w kilka osób otwieracie komisyjnie mieszkanie
    (najlepiej pod ich nieobecnosc) i zmieniacie zamki. Na drzwiach informacja,
    ze zastosowales zajecie tymczasowe i nie maja prawa wchodzic. Jak wejda, to
    wlamanie.