  • 21. Data: 2014-09-28 22:28:59
    Temat: Re: Węgiel
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-09-28 19:11, P.B. pisze:

    > Komusze myślenie prawaka: niech cały naród płaci w cenie węgla, prądu, a w
    > konsekwencji wszystkiego innego, na niebotyczne pensje związkowców.

    Nie tylko związkowców. Jest od cholery spółek węglowych, a w nich
    prezesów, menagerów itd. To oni pożerają pieniądze. Żałują na
    modernizację kopalni. Widziałam jakiś czas temu reportaż, widziałam w
    jakim prymitywnym stanie są nasze kopalnie i górnicy pracujący w na
    prymitywnym, rozwalającym się sprzęcie.

    --
    animka

  • 22. Data: 2014-09-28 22:48:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > modernizację kopalni. Widziałam jakiś czas temu reportaż, widziałam w
    > jakim prymitywnym stanie są nasze kopalnie i górnicy pracujący w na

    A widziałaś z bliska kopalnię? Problemem w tym, że my już wielkie pokłady
    wydobyliśmy.Pozostały takie cienkie, gdzie przy przemysłowym wydobyciu są
    duże koszty. Trzeba budować chodniki, ciągną infrastrukturę, a potem górnik
    taki niski pokład to obcietym oskarem drąży, bo za nisko dla kombajnu.
    Infrastruktura kopalnie ciągnie olbrzymie koszty za sobą, a te
    niekoniecznie są wprost proporcjonalne do wydobycia. Węgiel ręcznie
    wydobywany jest droższy od tego wydobywanego mechanicznie, a jakość jakoś
    większa niekoniecznie. Dla osoby palącej w piecu liczy się cena i jakość,
    anie koszty wydobycia.

  • 23. Data: 2014-09-29 07:24:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-09-28 o 12:08, Jacek pisze:
    > Nie pracowałem tam, więc nie sprawdziłem, ale tak przeczytałem w
    > prasowym artykule.
    > Tu masz ciekawy materiał:
    > http://www.lohnspiegel.de/main/zusatzinformationen/k
    fz-mechaniker-innen
    > Jacek

    Akurat do 4400 bardzo daleko i artykuł dotyczy
    mechaników samochodowych czyli już siły roboczej
    wykwalifikowanej, która w zakładach stosujących
    taryfikator płacowy osiąga 2830 a w niestosujących 2240.
    Błąd pewnie w założeniu, że w PL na montażu ktoś zapłaci 4400.

  • 24. Data: 2014-09-29 08:41:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-27 09:04, Danusia pisze:

    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zupełnie. W cenie naszego węgla jest akcyza i vat.
    > Sprawdż ile akcyzy i vatu jest w cenie ruskiego węgla.

    W zamian brakuje dodatków serwowanych przez społeczeństwo - typu
    wcześniejsze i wyższe emerytury...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 25. Data: 2014-09-29 09:09:56
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-28 o 02:30, Ajgul pisze:
    > Trzeba dorąbać cło na ruski więgiel i koniec zabawy. Cena węgla może
    > trochę skoczy, ale pieniądz zostanie w Polsce.

    A guzik... Górnik z rodziną pojedzie na wczasy na Teneryfę, kupi nową
    Skodę lub VW, zrobi zakupy w Tesco, a 60" japoński telewizor kupi w
    MediaMarkt.
    Ile z tych pieniędzy zostanie w Polsce?

    Nawet jak będzie dom budował to polski będzie chyba tylko klozet, okna
    (ale z niemieckimi okuciami) i robocizna.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2014-09-29 09:11:01
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5428ff11$0$16895$65785112@news.neostrada.pl...

    > W zamian brakuje dodatków serwowanych przez społeczeństwo - typu
    > wcześniejsze i wyższe emerytury...

    Co ma piernik do wiatraka? Emerytur w cenie polskiego i ruskiego węgla nie
    ma.
    Zreszta dyskutowalismy to już kilka razy i każdy kto uważa że górnicy mają
    za wysokie emerytury przyznawane za wcześnie to proponuję 10 lat przy
    fedrowaniu urobku pod ziemią i wtedy pogadamy.
    A żeby nie było nieporozumień to w cenie ruskiego węgla na granicy, nie ma
    ani vat ani akcyzy, są tylko marże ruskich pośredników.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 27. Data: 2014-09-29 09:29:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-09-27 o 09:04, Danusia pisze:
    > Nie zupełnie. W cenie naszego węgla jest akcyza i vat.
    > Sprawdż ile akcyzy i vatu jest w cenie ruskiego węgla.

    Nareszcie ktoś zauważył podatki.

    "Fachowcy" tylko się związków czepiają.
    Pewnie trochę w tym racji jest ale ZŁEM!!! są podatki i nie tylko w tej
    dziedzinie.

  • 28. Data: 2014-09-29 09:31:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-29 09:11, Danusia pisze:

    > Co ma piernik do wiatraka? Emerytur w cenie polskiego i ruskiego węgla
    > nie ma.

    napisałem - w zamian - proszę czytać uważnie

    > Zreszta dyskutowalismy to już kilka razy i każdy kto uważa że górnicy
    > mają za wysokie emerytury przyznawane za wcześnie to proponuję 10 lat
    > przy fedrowaniu urobku pod ziemią i wtedy pogadamy.

    A co ma właśnie piernik do wiatraka? Jak dla mnie - górnik może odejść
    nawet po roku pracy na emeryturę, jeśli sobie na nią odłoży, ale nie
    odłoży. I tu jest właśnie problem. Czyli nie dość, że płacimy jako
    klienci bardzo dużo za węgiel, to jeszcze dokładamy się do tego, żebyśmy
    mogli tak dużo płacić przywilejami dla grupy osób pracujących w
    górnictwie. Jeśli mnie pamięć nie myli, to teraz też jakieś ulgi w
    płaceniu ZUS-u dostał ten holding węglowy... I z czyich to pieniędzy?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 29. Data: 2014-09-29 11:58:01
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-09-28 22:48, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > większa niekoniecznie. Dla osoby palącej w piecu liczy się cena i jakość,

    W telewizji. Też blisko. Pokazywali także ten sprzęt przedpotopowy.
    A teraz przeczytaj skrawek tego artykułu:
    http://biznes.pl/wiadomosci/kraj/kim-jest-marek-fale
    nta-biznesmen-ktory-mial-zlecac,5644304,2,news-detal
    .html

    Składy węgla.pl

    Oczkiem w głowie Falenty, w którym ma 40 proc. udziałów kupione za 100
    mln zł, są Skladywęgla.pl - największy detaliczny sprzedawca ,,czarnego
    złota" w Polsce. Posiadając 350 oddziałów w całej Polsce, bije rekordy
    sprzedaży w swoim sektorze, importując węgiel z Rosji, co mogło być
    początkiem problemów...

    To właśnie w tej spółce w ostatnich tygodniach zatrzymano 10 osób
    zajmujących stanowiska managerskie. Zastosowano trzymiesięczny areszt
    wobec 5 osób, które są podejrzewane m.in. o: oszustwa podatkowe i pranie
    brudnych pieniędzy na kwotę 85 mln zł.

    - Zostaliśmy zaskoczeni tą sytuacją i musieliśmy podjąć szybkie
    działania. Rozpoczyna się sezon i dzień aresztowań to był pierwszy dzień
    promocyjnej sprzedaży węgla po najlepszej cenie na rynku, tj. 599 zł za
    tonę, przy cenach rynkowych zaczynających się od 800 zł. Jak łatwo
    wyliczyć, 12 mln Polaków dostałoby węgiel 200 zł taniej na tonie, co
    przy średnim zamówieniu około 3 ton daje ponad 7,2 mld zł rocznych
    oszczędności. Ludzie to docenili i w pierwszym tygodniu po aresztowaniu
    mieliśmy prawdziwy szturm na składy. Obroty wzrosły o 700 proc. i dzięki
    temu firma dalej funkcjonuje - mówił niedawno Marek Falenta w rozmowie z
    "Pulsem Biznesu".

    - Jeżeli znajdziemy nowego dostawcę, to Składywęgla.pl pozostaną w
    polskich rękach. Po aresztowaniu kredyty kupieckie, których udzieliła
    firmie MM Group rosyjska firma KTK, zostały postawione w stan
    natychmiastowej wymagalności i istniała obawa, że udziały
    Składówwęgla.pl zostaną przejęte przez Rosjan. Staramy się temu
    zapobiec. Wydaje mi się, że mogła to być zaplanowana akcja przejęcia
    przez Rosjan Składówwęgla.pl. Wtedy sprzedawaliby węgiel bezpośrednio po
    około 300 zł, co przyczyniłoby się do bankructwa polskich kopalń.

    Według nieoficjalnych rozmów, ,,afera taśmowa" mogła być formą zemsty na
    politykach, ale Składywęgla.pl już wcześniej miały na bakier z prawem.
    Na ich trop wpadł dziennikarz Uwagi! TVN.

    - Ta sprawa pokazuje, jak niebezpieczny wpływ na biznes mają działania
    rządu, ale niestety również na dziennikarzy i ich wydawców. Kiedy
    redakcja Uwagi! wyemitowała pierwsze reportaże na temat spółki
    Składywęgla.pl, ta inwestowała ogromne pieniądze w promocję w mediach.
    Artykuły sponsorowane, całostronicowe reklamy w dziennikach i
    tygodnikach, sponsoring prognozy pogody czy meczów piłkarskich
    powodowały zwyczajnie, że redakcjom nie było na rękę ujawnianie
    jakichkolwiek negatywnych informacji na temat spółki, która systemowo
    wręcz działała na szkodę klientów. Bo jak inaczej nazwać mieszanie hałd
    węgla z olbrzymimi ilościami wody i kamieniem dla zwiększenia jego wagi
    i objętości, czy wmawianie klientom, że węgiel, który kupują pochodzi z
    polskich kopalń, kiedy w rzeczywistości jest to opał słabej jakości
    przywieziony zza wschodniej granicy?- opisuje Michał Fuja, reporter
    Uwagi! TVN.

    Pracownicy spółki Składywęgla.pl nie chcą komentować sytuacji w firmie,
    aż do prawomocnego zakończenia postępowania.

    Wyrok za 1600 zł

    --
    animka

  • 30. Data: 2014-09-29 12:31:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-29 o 09:11, Danusia pisze:

    > Zreszta dyskutowalismy to już kilka razy i każdy kto uważa że górnicy
    > mają za wysokie emerytury przyznawane za wcześnie to proponuję 10 lat
    > przy fedrowaniu urobku pod ziemią i wtedy pogadamy.
    No tu jest właśnie problem, bo w górnictwie są takie stanowiska pracy NA
    powierzchni, gdzie górnik dołowy by za żadne skarby nie chciał pracować
    i są stanowiska pod ziemią, że pracuje się lekko i przyjemnie (np.
    obsługa niektórych rozdzielni, czy pompowni). Są też oczywiście takie
    stanowiska, że są ciężkie warunki pracy, ale tego nie jest więcej, jak
    20%. Nie można też porównywać warunków pracy w kopalniach mokrych, gdzie
    się leje za kołnierz z suchymi i metanowych, czy tąpiących z takimi,
    gdzie tych zagrożeń nie ma.
    Nie piszę tego jako teoretyk, bo bywałem nie raz na dole i to w różnych
    kopalniach polskich i niemieckich.
    Draństwem jest to, że każdy, kto jedzie "do dziury" jest z automatu
    traktowany tak, jak ten w przodku.
    Identyczna sytuacja jest w wojsku i policji. Jeden policjant musi iśc na
    melinę łapać jakiegoś typa i nadstawia głowę a inny siedzi w biurze i
    klepie w klawiaturę. Ten i ten ma jednakowe uprawnienia.
    Należałoby zrobić porządek i zacząć rozróżniać rodzaj wykonywanej pracy,
    a kto się narazi wyborcom i zw. zawodowym?
    Jacek