  • 1. Data: 2014-09-25 20:24:51
    Temat: Wytłumaczcie mi to prawnicy:
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Jakiś sąd we Wrocławiu rozsądził:
    http://orzeczenia.wroclaw.so.gov.pl/content/$N/15502
    5000000503_I_C_000985_2012_Uz_2013-03-11_001
    "
    I. oddala powództwo w części obejmującej żądanie stwierdzenia nieważności
    uchwały nr 5/2012 podjętej przez Radę Nadzorczą (...) Spółdzielni
    Mieszkaniowej (...) we W. w dniu 16 maja 2012 r.;
    II. uchyla uchwałę nr 5/2012 podjętą przez Radę Nadzorczą (...) Spółdzielni
    Mieszkaniowej (...) we W. w dniu 16 maja 2012 r.;
    "
    Jak rozumiem uchwała była więc ważna (I), ale została uchylona pszez
    sąd(II).
    Znaczy ważna a niesprawiedliwa?

    Sprawa dotyczy członkostwa w spółdzielni:
    Facet był członkiem od 1998, zdaje się w 2008 nawet członkiem rady
    nadzorczej, a w 2012 zarząd spółdzielni upomniał się o udziały z 1998r.
    Ponieważ ponownie facet nie płacił udziałów, to go wykreślili ta właśnie
    uchwałą z członka spółdzielni, bo nie spełniał obowiązku członka
    polegającego na wpłaceniu udziału.
    Czytając długi tekst z linku można się doczytać, że facet zgubił dokumenty
    (może mu skradzino, może powudź itp) potwierdzające wpłaty i nawet
    członkostwo. Ktoś musiał to wiedzieć by mu takie złośliwości czynić.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
    bez mnożenia,

  • 2. Data: 2014-09-25 21:39:41
    Temat: Re: Wytłumaczcie mi to prawnicy:
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2014, Stokrotka wrote:

    > Jak rozumiem uchwała była więc ważna (I), ale została uchylona pszez
    > sąd(II).
    > Znaczy ważna a niesprawiedliwa?

    Poprzestałbym na "niezgodna z prawem".
    Z grubsza tak wychodzi, zakładając że "nieważna" oznacza nieważność
    formalną, a sąd uchylił uchwałę formalnie poprawną lecz merytorycznie
    błędną.
    FYI: nie jestem prawnikiem. W sumie powinienem poczekać, aż standardowo
    ponarzekasz, że prawnicy nie odpowiadają ;>

    Ad rem.
    Powód podniósł DWA zarzuty, odrębne.
    Sąd na podstawie pierwszego zarzutu stwierdził, że nie ma podstaw do
    uchylenia uchwały. Na drzewo. Podjęta zgodnie z przepisami.
    Ale drugi zarzut, postawiony "z ostrożności procesowej", oparty
    o przedawnienie (a ściślej niesłuszność przedawnionego żądania)
    sąd przyjął.
    Tyle, że ten zarzut nie powoływał się na fakt że uchwała była
    nieważna, lecz że była błędna. No to co sąd miał zrobić, jak
    nie uchylić? ;)
    Nie mógł stwierdzić że "jej nie było", skoro powód żądał ustalenie
    że "była, ale zła".

    > Czytając długi tekst z linku można się doczytać, że facet zgubił dokumenty
    > (może mu skradzino, może powudź itp) potwierdzające wpłaty i nawet
    > członkostwo. Ktoś musiał to wiedzieć by mu takie złośliwości czynić.

    Można doczytać, że nikomu się żadne "zaległości" nie śniły, dopóki
    gość nie postanowił skorzystać z uprawnień członka i zrobić
    "kontrolę" w spółdzielni.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-09-25 23:07:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Sep 2014 20:24:51 +0200, "Stokrotka"
    <o...@g...pl> wrote:
    > Sprawa dotyczy członkostwa w spółdzielni:

    spułdzielni

> [...]
    1998r.

    spułdzielni

    > Ponieważ ponownie facet nie płacił udziałów, to go wykreślili ta

    udziałuw

    > uchwałą z członka spółdzielni, bo nie spełniał obowiązku członka

    spułdzielni. Co z Tobą, własnych reguł pisowni znowu nie
    przestrzegasz? Co za hipoktryzja...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-09-26 10:26:21
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]

    > udziałuw

    > spułdzielni. Co z Tobą, własnych reguł pisowni znowu nie przestrzegasz? Co

    Puźno było jak na mnie.

  • 5. Data: 2014-09-26 10:28:09
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Poprzestałbym na "niezgodna z prawem".
    > Z grubsza tak wychodzi, zakładając że "nieważna" oznacza nieważność
    > formalną,

    W ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych pisze, że uhwały niezgodne z
    prawem są nieważne.

  • 6. Data: 2014-09-26 10:48:02
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Fri, 26 Sep 2014 10:26:21 +0200, Stokrotka napisał(a):

    > Puźno było jak na mnie.

    Przynajmniej wiadomo, że to nie żadna reforma ortografii, tylko zwykłe
    nieuctwo.

  • 7. Data: 2014-09-26 14:07:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Sep 2014, Stokrotka wrote:

    > W ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych pisze, że uhwały niezgodne z prawem
    > są nieważne.

    Dobra, to skup się na tej stronie medalu: w postępowaniu cywilnym
    sąd NIE ORZEKA o czymś, o co strona NIE WYSTĘPOWAŁA.
    Skoro powód drugim argumentem wnioskował o "uchylenie", to sąd uznał
    że trzeba "uchylić".

    Nie było wniosku o stwierdzenie nieważności - bo taki wniosek był,
    ale w pierwszym argumencie, który został (przez sąd) odrzucony.

    <OT>
    Ergo, BYĆ MOŻE, jakby powód zarzuty związane z drugim argumentem
    ujął INACZEJ, to BYĆ może wyrok dotyczyłby "nieważności".
    Ale czy powód by się na tym nie przejechał tego nie wiem.
    Dla wniosku dotyczącego "dlaczego wyrok nie dotyczył nieważności"
    jest to bez znaczenia - nie dotyczył, bo nie było takiego wniosku.
    Sąd mógł w uzasadnieniu wspomnieć ewentualnie o nieważności, ale
    nie musiał - widocznie uznał, że to nie gra roli.
    </OT>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-09-26 14:10:14
    Temat: Re: Re: Wytłumaczcie mi to prawnicy:
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Puźno było jak na mnie.

    Jeśli chciałaś w ten sposób udowodnić, że proponowane przez Ciebie
    "zasady" wcale *nie są* intuicyjne i logiczne, to osiągnęłać cel ;>

    pzdr, Gotfryd