  • 1. Data: 2005-03-17 01:37:32
    Temat: Ważna sprawa
    Od: "xp" <a...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Jestem na tej grupie po raz pierwszy, pisze poważnie bo mam ważny problem do
    rozwiązania. Mam brata który przebywa w domu opieki dla osób chorych
    psychicznie. Przebywa tam od pół roku wbrew swej woli. Nie jest
    ubezwłasnowolniony, i ma pełne prawa. Taka była decyzja sadu rodzinnego o
    umieszczeniu w takiej placówce. Co najdziwniejsze kierownictwo tej placówki
    za wszelka cenę chce go tam zatrzymać na stałe. Na początku namawiano go aby
    sprzedał mieszkanie, bo jak twierdzili jest mu nie potrzebne. Płaciłem za
    nie czynsz kiedy był zameldowany w zakładzie na pobyt czasowy. Teraz jak się
    dowiedziałem wymeldowali go z mieszkania gdzie był zam. na stałe. Przez to
    nie mogę się starać o dodatek mieszkaniowy i musze płacić pełny czynsz.
    Uważam ze nie jest na tyle chory aby musiał tam przebywać do końca życia.
    Przeszedł operacje i stan fizyczny po woli wraca do normy. Co do pomocy
    społecznej, to tak na prawdę dla nich jest to na rękę. Wystarczy kogoś
    zamknąć i mają wtedy święty spokój bo nie mają tyle pracy. Planuje złożyć
    wniosek o zmianę decyzji sądu, aby brat mieszkał u siebie w mieszkaniu i
    korzystał z usług pomocy społecznej. Jakie są możliwości prawne pracowników
    takich placówek, jeśli ktoś nie jest ubezwłasnowolniony. Czy mogą kogoś
    wymeldować z własnego mieszkania. Czy w końcu ktoś może wyjść z takiego domu
    na własne życzenie? Jaką moc prawną ma postanowienie o umieszczeniu kogoś w
    takiej placówce, kiedy jednocześnie ma pełne prawa obywatelskie i chce ją
    opuścić. Liczę na pomoc osób mających na co dzień styczność z prawem
    rodzinnym.
    Pozdrawiam i liczę na pomoc
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-03-17 12:33:09
    Temat: Re: Ważna sprawa
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "xp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich
    Co do pomocy
    > społecznej, to tak na prawdę dla nich jest to na rękę.

    tak bez powodu nie zamykaja ludzi na leczeniu czy pod opieka , mysle , ze
    byloby lepiej opisac dokladnie jak do tego doszlo i kto byl wnioskodawca ?
    co bylo przyczyna? czy jestes lekarze?

    Planuje złożyć
    > wniosek o zmianę decyzji sądu, aby brat mieszkał u siebie w mieszkaniu i
    > korzystał z usług pomocy społecznej.

    brat moze wymaga calodobowej opieki?

    Jakie są możliwości prawne pracowników
    > takich placówek, jeśli ktoś nie jest ubezwłasnowolniony.

    decyzja sadowa ich wiaze

    Czy w końcu ktoś może wyjść z takiego domu
    > na własne życzenie?

    na wlasne zyczenie w powyzszych okolicznosciach napewno nie

    Jaką moc prawną ma postanowienie o umieszczeniu kogoś w
    > takiej placówce, kiedy jednocześnie ma pełne prawa obywatelskie i chce ją
    > opuścić.

    po uchyleniu przez sad decyzji

    Sandra

  • 3. Data: 2005-03-18 02:14:35
    Temat: Odp: Ważna sprawa
    Od: "xp" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Decyzja była sądu poparta była orzeczeniem lekarza sądowego, wnioskodawcą
    zaś była opieka społeczna. Nie rozumiem że jeśli ktoś posiada pełne prawa
    obywatelskie, nie złamał prawa, musi przebywac w zamknięciu. Z powodzeniem
    mógłby zamieszkiwać we własnym domu, i ew korzystać z usług opieki
    społecznej. Brat wymaga opieki takiej jak np. podanie insuliny, lekarstw ale
    to może na miejscu zrobić pielęgniarka.
    Pozdrawiam wszystkich
    Grzegorz

    Użytkownik sandra <n...@n...e-wro.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:d1btf1$njp$...@h...nd.e-wro.pl...

  • 4. Data: 2005-03-18 06:00:57
    Od: "olekwytnij!opwytnijtez" <l...@o...pl>

    Witaj.
    Musiales bardzo brata "kochac" skoro sie tam znalazl.Nie obraz sie ale odnosze
    wrazenie z jego mieszkanie kochasz bardziej.

    pozdrawiam olek

  • 5. Data: 2005-03-18 06:33:54
    Od: "xp" <a...@p...onet.pl>

    O co ci chodzi, przecież cały czas pisze że chce aby wrócił do domu. A
    decyzje wydał sąd a nie ja.

    Użytkownik olekwytnij!opwytnijtez <l...@o...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:6...@n...onet.pl...

  • 6. Data: 2005-03-18 13:52:50
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Witam
    > Decyzja była sądu poparta była orzeczeniem lekarza sądowego, wnioskodawcą
    > zaś była opieka społeczna.

    prawidlowo zgodnie z ustawo o ochronie zdrowia psychicznego

    Nie rozumiem że jeśli ktoś posiada pełne prawa
    > obywatelskie, nie złamał prawa, musi przebywac w zamknięciu.

    zapomniales o opinii bieglych wiec podst. byla takiego umieszczenia / stan
    zdrowia

> [...]
    > mógłby zamieszkiwać we własnym domu, i ew korzystać z usług opieki
    > społecznej. Brat wymaga opieki takiej jak np. podanie insuliny, lekarstw

    w pierszym poscie piszesz , ze brat jest umieszczony w domu opieki dla
    chorych psychicznie i tu czegos nie rozumiem poniewaz nie sadze , zeby sad
    wydal takie postanowienie o umieszczeniu osoby , ktora jest sprawna a tylko
    trzeba podac jej insuline hm ?

    Sandra

  • 7. Data: 2005-03-19 00:26:08
    Od: "xp" <a...@p...onet.pl>

    Nie każdy człowiek chory psychicznie wymaga leczenia zamkniętego!
    POzdr

    Użytkownik sandra <n...@n...e-wro.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:d1emge$k7h$...@h...nd.e-wro.pl...

  • 8. Data: 2005-03-19 20:35:09
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    > Nie każdy człowiek chory psychicznie wymaga leczenia zamkniętego!

    to zdecyduj sie czy chory wymaga podania tylko lekarstwa i insuliny czy
    chory wymaga calodobowej opieki a pielegniarka z opieki spolecznej nie jest
    wstanie mu takowej zapewnic.

    Sandra