  • 1. Data: 2005-03-16 22:56:10
    Temat: Odpowiedzialnosc radnych za tresc uchwaly
    Od: Wojtek <b...@T...pl>

    Witajcie,

    Mam pytanie dotyczace odpowiedzialnosci radnych (czy tez poslow) za
    tresc uchwaly (ustawy).
    Wezmy przyklad, krakowscy radni uchwalaja tzw. "becikowe" (1 tys. za
    urodzenie dziecka). Uchwala obowiazuje od 1 stycznia 2005r. Kobieta
    rodzi dziecko w styczniu, nastawia sie na dodatkowy zastrzyk kasy, po
    czym dowiaduje sie, ze nie ma podstaw prawnych, aby "becikowe" wyplacac
    (od czego radni maja swoich radcow prawnych ??????).
    Podobnych przykladow nieodpowiedzialnosci naszych uchwalo- i
    ustawo-dawcow mozna mnozyc (np. slawetna dzianina i tkanina w kwestii
    podatku VAT).
    Moje pytanie dotyczy tego jak mozna ich zmusic do bardziej
    odpowiedzialnej pracy. Moze domagac sie wyplaty becikowego przez samych
    radnych.
    Z gory zaznaczam, ze samo "becikowe" spuscilbym do kanalu, ale wkurza
    mnie nasza "elita", ktora nie potrafi wyprodukowac porzadnych,
    przemyslanych aktow prawnych. Jezeli lekarz popelni blad to moze
    wyladowac w mamrze. A poslowie i radni jezdza sobie sluzbowymi brykami.
    Kto moze cos zaproponowac.

    Pozdrowienia dla wszystkich grupowiczow.

    Wojtek