  • 1. Data: 2004-10-14 12:40:15
    Temat: Warunki stawiania budynku na granicy posesji
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Witam!
    Mam problem. Czy ktoś mógłby mi pomóc w znalezieniu odpowiednich przepisów
    regulujących warunki stawiania budynków na granicy posesji?

    Czy jest to w jakiś sposób regulowane?
    Bardzo będę wdzięczny za wszlekiego rodzaju pomoc.
    Pozdrowienia
    P.

  • 2. Data: 2004-10-14 13:16:30
    Temat: Re: Warunki stawiania budynku na granicy posesji
    Od: "Robertus" <r...@p...pl>

> [...]
    >
    > Czy jest to w jakiś sposób regulowane?
    > Bardzo będę wdzięczny za wszlekiego rodzaju pomoc.

    Najnowsza ustawa (z lipca 2003r) Prawo Budowlane to reguluje.

    --
    Robertus

  • 3. Data: 2004-10-14 13:32:01
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Robertus" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Najnowsza ustawa (z lipca 2003r) Prawo Budowlane to reguluje.

    Chyba nie w prost, bo nie znalazłem. W rozporządzeniach też nic na ten temat
    dokładnie nie widać.
    Szukam czegokolwiek w tej materii od kilku godzin i lipa.

  • 4. Data: 2004-10-14 13:35:54
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Robertus" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Najnowsza ustawa (z lipca 2003r) Prawo Budowlane to reguluje.

    Chyba z marca?

  • 5. Data: 2004-10-14 13:44:37
    Od: "Robertus" <r...@p...pl>

    > Chyba nie w prost, bo nie znalazłem. W rozporządzeniach też nic na ten
    temat
    > dokładnie nie widać.
    > Szukam czegokolwiek w tej materii od kilku godzin i lipa.

    Niestety nie pamiętam który to konkretnie paragraf w każdym bądź razie
    przechodziłem to w tym roku. Są tam jednoznaczne zapisy kiedy można i zapis
    mówiący o tym, że można wystąpić do Ministerstwa o odstępstwo. Niestety nie
    mam przy sobie tych wszystkich papierów ale moge sprawdzić do jutra.

    --
    Robertus

  • 6. Data: 2004-10-14 13:46:34
    Od: "Robertus" <r...@p...pl>

    > Chyba z marca?
    Faktycznie z lipca była poprzednia ustawa z 1994 r.

    --
    Robertus

  • 7. Data: 2004-10-14 13:59:45
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

> [...]
    nie
    > mam przy sobie tych wszystkich papierów ale moge sprawdzić do jutra.

    Coś znalazłem: § 12 rozporządzenia ministra infrastruktury z 12 kwietnia
    2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i
    ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. nr 75, poz. 690, zm. Dz. U. z 2004 r. nr
    109, poz. 1156)

    Czy to to? Wynika z tego, że nie można budować na granicy w żadnym razie,
    chyba, że budynek przylegał będzie do domu sąsiada.

  • 8. Data: 2004-10-14 14:01:43
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

> [...]
    nie
    > mam przy sobie tych wszystkich papierów ale moge sprawdzić do jutra.

    No i jeszcze może ktoś wie jak się ma sprawa, gdy budynek jest dobudowywany
    do legalnie postawionego wcześniej, który już na granicy stoi... Bo taki
    jest właśnie problem.

  • 9. Data: 2004-10-14 14:25:04
    Od: "Robertus" <r...@p...pl>

> [...]
    dobudowywany
    > do legalnie postawionego wcześniej, który już na granicy stoi... Bo taki

    Ja właśnie dobudowuję się do sąsiada. Nowo stawiany budynek nie może
    wystawać poza budynek sąsiada i nie może być wyższy. Jeśli chce się budować
    w granicy gdzie nie ma budynku to trzeba poprzez Urząd Gminy wystąpić do
    Ministerstwa.

    --
    Robertus