    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warunki licencji - czy zgodne z prawem ?
    Date: Sat, 06 Mar 2004 17:53:17 +0100

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 6. marca 2004 15:24 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Znajdź i przeczytaj sobie orzeczenie NSA z dnia 24 listopada 2003 w
    > składzie 7 sędziów sygnatura FSA 2/03
    >
    > Albo poczytaj http://www.sti.org.pl/oem_list_ms.htm

    No więc mamy w tym piśmie:

    Licencja wg art. 41 ust. 2 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych ? zwaną
    dalej Ustawą - to :
    - umowa o korzystanie z utworu na wyraźnie określonych polach eksploatacji.

    I taką umowę daje MS w przypadku OEM. Można użytkować oprogramowanie na
    danym sprzęcie w zakresie określonym licencją.

    2)
    Ustawa wymaga formy pisemnej udzielenia licencji pod rygorem nieważności
    takiej umowy. Ten warunek nie jest zachowany, oznaczałoby to, że wszyscy
    używający oprogramowania OEM, używają go nielegalnie.

    Dlaczego? Jest pisemna wersja tej licencji.

    3)
    Sprzedawane przez Państwa oprogramowanie OEM ustalone jest na konkretnym
    fizycznym nośniku przekazywanym nabywcy. Jest ono także wyposażone w
    unikalny numer seryjny. Wskazuje to wyraźnie, że mamy od czynienia z
    egzemplarzem danego programu.

    dlaczego uważasz, że nie można udzielić licencji o danym numerze? Licencja
    pierwsza, druga, dwutysięczna dwudziesta piąta... itp.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)