  • 1. Data: 2013-12-22 12:00:06
    Temat: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
    Od: Madoniowie <m...@w...go2.pl>

    Krótki opis historii:
    Mam diesla z filtrem DPF. To same utrapienia, więc postanowiłem
    skorzystać z oferty jednego z warsztatów oferujących usługę usunięcia
    tego filtra. Usługa polega na wykruszeniu ceramiki z filtra oraz
    przeprogramowaniu komputera, aby wyprogramować wszystkie funkcje
    związane z tym urządzeniem: cykliczne wypalanie filtra, obsługa
    czujników itp.
    W sierpniu oddałem auto do warsztatu. Usługa miała trwać dwa dni i
    kosztować 1200zł. Trwała dwa tygodnie uniemożliwiając mi przy okazji
    wyjazd na urlop i kosztowała 2700zł. Serwis stwierdził, że problemy
    wynikają z tego, że mój komputer jest uszkodzony. Ponieważ przypomniałem
    sobie, że wcześniej miałem informację z ASO, że jest jakiś problem z
    zapisywaniem pewnych danych do komputera zgodziłem się na wymianę tej
    części i wziąć ten koszt na siebie. Niestety po odebraniu auta okazało
    się, że nie wszystko jest w porządku. Spalanie skoczyło do 13l/100km w
    cyklu miejskim (wcześniej palił około 7-8) oraz auto zostawiało za sobą
    czarne kłęby dymu. Po kolejnych dwóch tygodniach codziennego odstawiania
    auta do warsztatu serwisanci stwierdzili, że ten komputer, który kupili
    (używany) też jest uszkodzony. Rozpoczęły się poszukiwania kolejnego
    komputera. Udało mi się wejść w posiadanie kompletnie nowego.
    Dostarczyłem go do serwisu i odstawiłem auto na kolejne dwa dni. Po
    odbiorze okazało się, że auto pali dalej za dużo, ciągle zostawia za
    sobą kłęby czarnego dymu, komputer zgłasza błąd filtra DPF (a więc wcale
    nie wyprogramowali go) a na dodatek zupełnie nie ma mocy przy ruszaniu,
    gdy silnik nie jest rozgrzany. Sprawa ciągnie się już ponad 4 miesiące,
    auto jest w stanie gorszym niż przed oddaniem do usunięcia DPF,
    przywrócić do stanu poprzedniego da się tylko po kupnie nowego filtra
    DPF (poprzedni został wykruszony). Mam dość ciągłego odstawiania auta do
    serwisu nie dającego żadnego rezultatu i znacznie podwyższonych kosztów
    użytkowania przez wyższe spalanie. 1500zł kosztował mnie komputer
    zakupiony przez warsztat, który okazał się bezużyteczny. Poza tym w
    końcu policja zabierze mi dowód rejestracyjny, jak zobaczą te kłęby dymu.

    Co mogę zrobić w tej sytuacji? Jestem gotów iść z tym do prawnika, ale
    zanim to zrobię, jakie kroki powinienem podjąć? Pismo do warsztatu z
    żądaniami? Jakimi? Zwrot 1500zł za komputer, którego nie wykorzystali,
    dać określony czas na wykonanie usługi lub doprowadzenie do stanu
    poprzedniego? Oddać do innego warsztatu i przedstawić rachunek
    nieudacznikom? Jakie mam szanse w sądzie? Jakie dokumenty zbebrać?

    --
    Pozdrawiam, Przemek

  • 2. Data: 2013-12-22 12:10:24
    Temat: Re: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
    wiadomości news:l96hhg$oef$1@mx1.internetia.pl...

    Jesli to prywatny samochód, to poszedłbym z tym do rzecznika praw
    konsumenta, bo to wiele rzeczy ułatwia.

  • 3. Data: 2013-12-22 12:41:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-22 12:00, Madoniowie pisze:
> [...]
    > poprzedniego? Oddać do innego warsztatu i przedstawić rachunek
    > nieudacznikom? Jakie mam szanse w sądzie? Jakie dokumenty zbebrać?
    Zebrać? Czyli pewnie żadnych dokumentów nie masz. Jak znam życie nie
    podpisałeś ani zlecenia naprawy, z wyszczególnieniem co ma być zrobione
    i za ile, ani nie dostałeś żadnej faktury. Dodatkowo zleciłeś (ustnie,
    masz świadków?) "naprawę", która oficjalnie zostałaby określona jako
    psucie proekologicznych rozwiązań producenta, więc ogólnie słabo to
    widzę :-)
    Oczywiście nie chcę Cię absolutnie zniechęcać do walki o swoje, ale
    popatrz na sprawę obiektywnie.

    Maciek

  • 4. Data: 2013-12-22 17:44:20
    Temat: Re: Warsztat zepsu? mi samoch?d. Co mog? zrobi??
    Od: Madoniowie <m...@w...go2.pl>

    W dniu 2013-12-22 12:10, Robert Tomasik pisze:

    > Jesli to prywatny samochód, to poszedłbym z tym do rzecznika praw
    > konsumenta, bo to wiele rzeczy ułatwia.

    Dzięki. Dobry pomysł

    --
    Przemek

  • 5. Data: 2013-12-22 17:51:01
    Od: Madoniowie <m...@w...go2.pl>

    W dniu 2013-12-22 12:41, Maciek pisze:

    > Zebrać? Czyli pewnie żadnych dokumentów nie masz.

    Zebrać, czyli np wyciągi z konta podrukować, maile itp.

    > Jak znam życie nie
    > podpisałeś ani zlecenia naprawy, z wyszczególnieniem co ma być zrobione
    > i za ile, ani nie dostałeś żadnej faktury.

    Mam zlecenie, wyszczególnienie kosztów itd. Trzymam jak relikwie.

    > Dodatkowo zleciłeś (ustnie,
    > masz świadków?) "naprawę", która oficjalnie zostałaby określona jako
    > psucie proekologicznych rozwiązań producenta, więc ogólnie słabo to
    > widzę :-)

    Tu akurat nie widzę związku. Dlaczego rzekoma antyekologiczność miała by
    mieć wpływ na werdykt w sprawie?
    Pomijam tu fakt, że filtr DPF jest urządzeniem antyekologicznym, a nie
    proekologicznym.

    > Oczywiście nie chcę Cię absolutnie zniechęcać do walki o swoje, ale
    > popatrz na sprawę obiektywnie.

    Chcę tak patrzeć, dlatego zadałem m.in pytanie o szanse.

    --
    pzdr
    Przemek

  • 6. Data: 2013-12-22 20:13:51
    Od: Zenek <b...@b...brak>

    > Jakie dokumenty zbebrać?
    > Zebrać? Czyli pewnie żadnych dokumentów nie masz. Jak znam życie nie
    > podpisałeś ani zlecenia naprawy, z wyszczególnieniem co ma być zrobione

    Jak wygląda sprawa w przypadku, gdy mam zlecenie naprawy nagrane na
    dyktafonie? Pytam ponieważ mam dziwną manię noszenia zawsze przy sobie
    włączonego dyktafonu.

  • 7. Data: 2013-12-22 21:27:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-22 17:51, Madoniowie pisze:
    > Mam zlecenie, wyszczególnienie kosztów itd. Trzymam jak relikwie.
    A to zmienia postać rzeczy.

    > Tu akurat nie widzę związku. Dlaczego rzekoma antyekologiczność miała by
    > mieć wpływ na werdykt w sprawie?
    > Pomijam tu fakt, że filtr DPF jest urządzeniem antyekologicznym, a nie
    > proekologicznym.
    Po prostu _moim_ skromnym zdaniem ciężko Ci będzie udowodnić, że
    _przeróbka_ fabrycznego działania określonych układów w pojeździe
    została wykonana błędnie. Zakład będzie np. twierdził, że w Twoim modelu
    taka przeróbka powoduje wzrost spalania i byłeś o tym informowany itp
    itd. Jeśli dokonasz poprawek w innym zakładzie, to wypadałoby najpierw
    udokumentować jakoś stan przed poprawkami, a już samo to jest
    problematyczne, bo jak udowodnisz, że przed udokumentowaniem np. sam
    czegoś nie zmieniałeś w komputerze.
    Żeby miało to ręce i nogi, musiałbyś ich pewnie wezwać do ostatecznego
    usunięcia wszelkich wad, które według Ciebie wprowadzili razem z
    przeróbką, zostawić im samochód, a następnie odebrać go z rzeczoznawcą,
    który mógłby ocenić stan pojazdu pod kątem poprawnego działania.
    Pytanie, czy znajdziesz takiego, który brak filtra cząstek stałych w
    instalacji, w której ten filtr fabrycznie występuje, uzna za poprawne
    działanie. Jeśli nie uzna, to wyjdzie, że sam zleciłeś zepsucie pojazdu,
    a zakład tylko Ci w tym pomógł :-)
    Ogólnie wszelkie szarpaniny w tego typu sprawach to śliska sprawa, więc
    jeśli nie trafisz na ludzi, którzy przestraszą się pierwszego pisma, w
    którym będą jakieś paragrafy, to raczej nastawiaj się na przegraną.

    Maciek

  • 8. Data: 2013-12-22 21:52:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 22 Dec 2013 12:00:06 +0100, Madoniowie
    <m...@w...go2.pl> wrote:

> [...]
    >przeprogramowaniu komputera, aby wyprogramować wszystkie funkcje
    >związane z tym urządzeniem: cykliczne wypalanie filtra, obsługa

    W USA kosztuje to 5 lat pierdla, zarowno dla posiadacza samochodu jak
    i wlasciciela. Jest tez grzywna, ale nie pamietam jaka. Jest to
    przestepstwo federalne, a wiec sprawa dosyc powazna.

    Nei wiem jak to jest w UE, ale obawiam sie ze to na pewno legalne nie
    jest. Wiedz idz na policje. To tak lakby ktos ukradl telewizor, a
    potem usilowal oskarzyc wlasciciela telewizora o odszkodowanie, bo
    telewizor byl zepsuty

    A.L.

  • 9. Data: 2013-12-22 22:44:40
    Od: g672 <g...@g...pl>

> [...]
    > jest. Wiedz idz na policje. To tak lakby ktos ukradl telewizor, a
    > potem usilowal oskarzyc wlasciciela telewizora o odszkodowanie, bo

    Tu jest pOLSKA ;)

  • 10. Data: 2013-12-22 23:01:15
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 22 Dec 2013 22:44:40 +0100, g672 <g...@g...pl> wrote:

    >Tu jest pOLSKA ;)

    Ale jest UNIA EUROPEJSKA. Ktorej to regulacje dotyczace emisji smiecia
    z samochodow sa, o ile sobie przypominam ostzrejsze niz te w USA.

    A.L.