    From: Madoniowie <m...@w...go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
    Date: Sun, 22 Dec 2013 12:00:06 +0100

    Krótki opis historii:
    Mam diesla z filtrem DPF. To same utrapienia, więc postanowiłem
    skorzystać z oferty jednego z warsztatów oferujących usługę usunięcia
    tego filtra. Usługa polega na wykruszeniu ceramiki z filtra oraz
    przeprogramowaniu komputera, aby wyprogramować wszystkie funkcje
    związane z tym urządzeniem: cykliczne wypalanie filtra, obsługa
    czujników itp.
    W sierpniu oddałem auto do warsztatu. Usługa miała trwać dwa dni i
    kosztować 1200zł. Trwała dwa tygodnie uniemożliwiając mi przy okazji
    wyjazd na urlop i kosztowała 2700zł. Serwis stwierdził, że problemy
    wynikają z tego, że mój komputer jest uszkodzony. Ponieważ przypomniałem
    sobie, że wcześniej miałem informację z ASO, że jest jakiś problem z
    zapisywaniem pewnych danych do komputera zgodziłem się na wymianę tej
    części i wziąć ten koszt na siebie. Niestety po odebraniu auta okazało
    się, że nie wszystko jest w porządku. Spalanie skoczyło do 13l/100km w
    cyklu miejskim (wcześniej palił około 7-8) oraz auto zostawiało za sobą
    czarne kłęby dymu. Po kolejnych dwóch tygodniach codziennego odstawiania
    auta do warsztatu serwisanci stwierdzili, że ten komputer, który kupili
    (używany) też jest uszkodzony. Rozpoczęły się poszukiwania kolejnego
    komputera. Udało mi się wejść w posiadanie kompletnie nowego.
    Dostarczyłem go do serwisu i odstawiłem auto na kolejne dwa dni. Po
    odbiorze okazało się, że auto pali dalej za dużo, ciągle zostawia za
    sobą kłęby czarnego dymu, komputer zgłasza błąd filtra DPF (a więc wcale
    nie wyprogramowali go) a na dodatek zupełnie nie ma mocy przy ruszaniu,
    gdy silnik nie jest rozgrzany. Sprawa ciągnie się już ponad 4 miesiące,
    auto jest w stanie gorszym niż przed oddaniem do usunięcia DPF,
    przywrócić do stanu poprzedniego da się tylko po kupnie nowego filtra
    DPF (poprzedni został wykruszony). Mam dość ciągłego odstawiania auta do
    serwisu nie dającego żadnego rezultatu i znacznie podwyższonych kosztów
    użytkowania przez wyższe spalanie. 1500zł kosztował mnie komputer
    zakupiony przez warsztat, który okazał się bezużyteczny. Poza tym w
    końcu policja zabierze mi dowód rejestracyjny, jak zobaczą te kłęby dymu.

    Co mogę zrobić w tej sytuacji? Jestem gotów iść z tym do prawnika, ale
    zanim to zrobię, jakie kroki powinienem podjąć? Pismo do warsztatu z
    żądaniami? Jakimi? Zwrot 1500zł za komputer, którego nie wykorzystali,
    dać określony czas na wykonanie usługi lub doprowadzenie do stanu
    poprzedniego? Oddać do innego warsztatu i przedstawić rachunek
    nieudacznikom? Jakie mam szanse w sądzie? Jakie dokumenty zbebrać?

    --
    Pozdrawiam, Przemek