  • 21. Data: 2013-12-28 23:34:05
    Temat: Re: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2013, Madoniowie wrote:

    > Jak wyżej. Poza tym nie byłem poinformowany. Skoro ja na wszystko muszę mieć
    > papier, to oni chyba też, prawda?

    To nie tak.
    "Papier" stanowi dość twardy dowód, trudniejszy do podważenia.
    Jakby przyszło na spór "słowo o słowo", to warsztat pewnie
    ma więcej pracowników którzy słyszeli i mogą poświadczyć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2013-12-28 23:44:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Dec 2013, Madoniowie wrote:

    > Ale w tym samym czasie sprzedawano ten sam model bez DPF.

    Trudna sprawa.
    Znane były przypadki, kiedy ten sam "fizycznie" dysk występował
    z różnymi firmware, a skutkowało to do 3-krotnej różnicy w cenie.
    Traktować je jako "taki sam model" czy jednak nie?
    To nie był "taki sam pojazd" z prostego powodu - nie musiałbyś
    przeprogramowywać!
    Podobnie bywało z kartami graficznymi NVidii, w których modele
    "pro" różniły się istnieniem obsługi OpenGL, i jakiś czas hackerzy
    odnosili sukcesy w walce o odblokowanie tegoż OpenGL w "konsumenckich"
    kartach, różniących się drobnymi modyfikacjami elektroniki,
    mającymi na celu wykrycie przez driver że ma nie działać.
    Całość wygląda podejrzanie podobnie do przypadku auta, w którym
    "nie da się" obejść celowych blokad związanych ze sprzętem :)

    > Mało tego: modele z DPF tego rocznika nie były sprzedawane
    > w Polsce wcale. Auto jest sprowadzane.

    Ale to chyba jest bez znaczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2013-12-29 02:32:24
    Temat: Re: Warsztat zepsu? mi samochód. Co mog? zrobi??
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 23 Dec 2013 00:12:40 +0100, Madoniowie
    <m...@w...go2.pl> wrote:

> [...]
    >spełniana bez problemu również bez filtra DPF w tym modelu. Nie będzie
    >spełniana za to EURO5 - obowiązująca dopiero od 2009
    >3. Na pewno jest to legalne i sorry, ale Twoje porównanie do kradzieży
    >jest nieco z dupy.
    >4. Stosowanie filtrów DPF w samochodach jeżdżących na krótkich
    >dystansach jest nieekologiczne i powoduje zwiększenie emisji wszystkich
    >substancji szkodliwych oraz powstawanie niebezpiecznych odpadów, ale
    >tego żaden durny eurourzędas nie przyzna, bo widział tabelkę i wykresik.
    >To dobre rozwiązanie, ale dla ciężarówek.

    Nie chce mi sie szperac po unijnych pzrepisach.

    Ale prawo amerykanskie mowi ze JAKIEKOLWIEK zmiany w fabrycznym
    systemie eliminacji spalin sa przestepstwem. O ZMIANY chodzi. Jak
    orygninalnie samochod nie mial takiego syetemu to OK. Ale jak mial, to
    zmiany w nim sa niedopuszczalne.

    A.L.