  • 1. Data: 2019-08-19 07:27:22
    Temat: Warszawa jest zbyt niebezpieczna dla policjantów na rowerach?
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...3mam.net>

    Komenda Stołeczna Policji, a za nią Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania
    Kryzysowego w warszawskim ratuszu, negatywnie odniosła się do propozycji
    wystawienia dodatkowych patroli rowerowych w Warszawie, m.in. dlatego,
    że przy padającym deszczu lub śniegu byłoby to ,,zagrożenie dla zdrowia i
    życia policjantów". Nie tylko w Warszawie policja przyznaje, że boi się
    jeździć rowerem po mieście. To zdarza się na świecie, ale raczej rzadko.
    Rowerowe patrole to zwykle standard rozwiniętych miast.

    ,,Zamieszanie" rozpętał Robert Buciak, rowerowy aktywista działający w
    stowarzyszeniu Zielone Mazowsze, [...]

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warsza
    wa-jest-zbyt-niebezpieczna-dla-policjantow-na-rowera
    ch-62372.html

  • 2. Data: 2019-08-19 08:31:30
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 07:27, Krzysztof 'kw1618' Warszawa pisze:
    > Rowerowe patrole to zwykle standard rozwiniętych miast.

    widać Warszafka nie jest rozwinięta, ale pamiętam, że zabójca pary z
    Niemiec uciekł właśnie rowerkiem:)

    --
    I love love

  • 3. Data: 2019-08-19 12:02:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' Warszawa" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >rzadko.
    >Rowerowe patrole to zwykle standard rozwiniętych miast.

    W jakich miastach jest ten "standard" ?

> [...]
    >stowarzyszeniu Zielone Mazowsze, [...]
    >https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warsz
    awa-jest-zbyt-niebezpieczna-dla-policjantow-na-rower

    J.

  • 4. Data: 2019-08-19 12:24:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > jeździć rowerem po mieście. To zdarza się na świecie, ale raczej rzadko.
    > Rowerowe patrole to zwykle standard rozwiniętych miast.

    Patrole planujesz z wyprzedzeniem. Rowerzysta, gdy jest brzydka pogoda
    może sobie przesiąść się na autobus albo samochód. Ale patrol rowerowy w
    umundurowaniu musi po takim deszczu, czy śniegu jeździć i o to w tym
    fragmencie chodzi, a nie o to, ze Warszawa jest jakoś szczególnie
    niebezpiecznym miastem.

  • 5. Data: 2019-08-19 12:30:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > umundurowaniu musi po takim deszczu, czy śniegu jeździć i o to w tym
    > fragmencie chodzi, a nie o to, ze Warszawa jest jakoś szczególnie

    Nie rozumiem w czym problem. Rowerzysta jeśli nie jest jakimś
    okazjonalnym, to jeśli nie ma jakieś wichury, czy innych ekstremalnych
    warunków pogodowych, po prostu odpowiednio się ubiera i jedzie.
    Dodatkowo patrol, ma patrolować, nie musi dojechać na daną godzinę w
    dane miejsce, więc może niektóre załamania pogody przeczekać gdzieś "pod
    dachem. Ja nie wiem w czym problem.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 6. Data: 2019-08-19 14:38:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 12:02, J.F. pisze:

    > W jakich miastach jest ten "standard" ?

    w rozwiniętych:)))))))))))))

    --
    I love love

  • 7. Data: 2019-08-19 14:40:08
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Nie rozumiem w czym problem. Rowerzysta jeśli nie jest jakimś
    > okazjonalnym, to jeśli nie ma jakieś wichury, czy innych ekstremalnych
    > warunków pogodowych, po prostu odpowiednio się ubiera i jedzie.

    dokładnie, ale dotyczy to rozwiniętych miast, a Warszafka nie jest
    rozwiniętym miastem, tylko niedorozwiniętym:))))))))))))

    --
    I love love

  • 8. Data: 2019-08-19 18:31:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie rozumiem w czym problem. Rowerzysta jeśli nie jest jakimś
    > okazjonalnym, to jeśli nie ma jakieś wichury, czy innych ekstremalnych
    > warunków pogodowych, po prostu odpowiednio się ubiera i jedzie.

    Niestety nie mamy zimowego umundurowana dla Policjanta-rowerzysty.

    > Dodatkowo patrol, ma patrolować,  nie musi dojechać na daną godzinę w
    > dane miejsce, więc może niektóre załamania pogody przeczekać gdzieś "pod
    > dachem. Ja nie wiem w czym problem.

    Tu już wychodzi brak znajomości meritum. Patrole wykonują również tzw.
    interwencje. Dzwonisz na 112 proszą o pomoc i dowiadujesz się, że
    policjanci dojadą, jak deszcz przestanie padać, bo aktualnie się
    "ukrywają".

  • 9. Data: 2019-08-20 02:12:18
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    > Niestety nie mamy zimowego umundurowana dla Policjanta-rowerzysty.

    Jeżeli wspomniana propozycja by przeszła, to zapewne i mundury by
    uszyto. Zresztą we wniosku jest mowa o okresie marzec-listopad.

    I jeszcze jedno - takie patrole mogłyby patrolować parki; swego czasu po
    parkach jeździła policja konna, ale od wielu lat takich patroli nie
    widziałem.

> [...]
    > interwencje. Dzwonisz na 112 proszą o pomoc i dowiadujesz się, że
    > policjanci dojadą, jak deszcz przestanie padać, bo aktualnie się

    Ale przecież patrole rowerowe nie mają zastąpić patroli zmotoryzowanych.

    Piotr

  • 10. Data: 2019-08-20 02:20:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > interwencje. Dzwonisz na 112 proszą o pomoc i dowiadujesz się, że
    > policjanci dojadą, jak deszcz przestanie padać, bo aktualnie się

    Poronionym pomysłem jest rozważanie roweru jako głównego pojazdu dla
    policjantów. Dobrym pomysłem, jako pomocniczego. Pada? Plucha? Zimno?
    Jest samochód (podstawowy środek). Ciepło i przyjemnie - rowerkiem,
    oszczedzają paliwo.

    --
    Marcin