  • 11. Data: 2019-08-20 02:46:19
    Temat: Re: Warszawa jest zbyt niebezpieczna dla policjantów na rowerach?
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 07:27, Krzysztof 'kw1618' Warszawa pisze:

    > Komenda Stołeczna Policji, a za nią Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania
    > Kryzysowego w warszawskim ratuszu, negatywnie odniosła się do propozycji
    > wystawienia dodatkowych patroli rowerowych w Warszawie, m.in. dlatego,
    > że przy padającym deszczu lub śniegu byłoby to ,,zagrożenie dla zdrowia i
    > życia policjantów". Nie tylko w Warszawie policja przyznaje, że boi się
    > jeździć rowerem po mieście. To zdarza się na świecie, ale raczej rzadko.
    > Rowerowe patrole to zwykle standard rozwiniętych miast.
    >
    > ,,Zamieszanie" rozpętał Robert Buciak, rowerowy aktywista działający w
> [...]
    wa-jest-zbyt-niebezpieczna-dla-policjantow-na-rowera
    ch-62372.html

    Policjanci wożą tyłki teraz samochodami i tak sobie jeżdżą ulicami. Nie
    chce im się nawet z samochodu wyjść,

    --
    animka

  • 12. Data: 2019-08-20 05:52:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tu już wychodzi brak znajomości meritum. Patrole wykonują również tzw.
    > interwencje. Dzwonisz na 112 proszą o pomoc i dowiadujesz się, że
    > policjanci dojadą, jak deszcz przestanie padać, bo aktualnie się
    > "ukrywają".

    A to nie byliby ci sami, co normalnie czynią tak społecznie porządane
    zadania jeak ściganie przechodzących na czerwonym świetle?

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-08-20 08:09:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No lepiej usłyszeć od 112, że radiowozem nie wjadą do Lasku Bielańskiego czy na
    cmentarz.
    Odpierdolić i mieć spokój to podstawa.
    Zresztą oni głownie się ukrywają, skoro do pobicia w m.st. przyjeżdżają po 40
    minutach.
    Pewnie stali w korku, bo rowerzystę przepuszczali.

    -----

  • 14. Data: 2019-08-20 22:13:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2019 o 02:12, PiotRek pisze:

    > Jeżeli wspomniana propozycja by przeszła, to zapewne i mundury by
    > uszyto. Zresztą we wniosku jest mowa o okresie marzec-listopad.

    No i powiesz, ze w takim marcu czy listopadzie nie może być śniegu i lodu?

    > I jeszcze jedno - takie patrole mogłyby patrolować parki; swego czasu po
    > parkach jeździła policja konna, ale od wielu lat takich patroli nie
    > widziałem.

    JA nie twierdzę, że nie są potrzebne. U mnie całe lato (ale jednak lato)
    takie patrole kręcą sie w niedostępnych dla pojazdów terenach wzdłuż
    rzek, gdzie ludzie zwyczajowo odpoczywają. Ale taki patrol odprawia się
    w oparciu o prognozę pogody - i to nie tylko z uwagi na wygodę
    policjantów, co przede wszystkim sens. Jak leje, to tych odpoczywających
    wzdłuż rzeki jakoś niewielu jest po prostu i policjant bardziej
    potrzebny w innym miejscu.

    > Ale przecież patrole rowerowe nie mają zastąpić patroli zmotoryzowanych.

    Oczywiście, że nie zastąpią, ale mają normalnie pracować. To nie
    wycieczka rowerowa, że wywalisz nogi w wiacie przystankowej i poczekasz
    na ładniejszą pogodę.

  • 15. Data: 2019-08-20 22:15:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Poronionym pomysłem jest rozważanie roweru jako głównego pojazdu dla
    > policjantów. Dobrym pomysłem, jako pomocniczego. Pada? Plucha? Zimno?
    > Jest samochód (podstawowy środek). Ciepło i przyjemnie - rowerkiem,
    > oszczedzają paliwo.

    Wiesz, ja uważam, ze taki patrol powinien dysponować radiowozem
    przystosowanym do przewożenia rowerów. Podjeżdża w obszar patrolowania i
    krąży. Jest potrzeba, to ma wsparcie radiowozu. Tylko wówczas załoga
    musiałaby być czteroosobowa, by na radiowozie była obsada, a bywa, że
    jednostka wystawia jeden patrol dwuosobowy.

  • 16. Data: 2019-08-20 22:17:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.08.2019 o 08:09, ąćęłńóśźż pisze:
    > No lepiej usłyszeć od 112, że radiowozem nie wjadą do Lasku Bielańskiego
    > czy na cmentarz.

    Jak Ci "piana" odsłoni wzrok, to rozważ na spokojne, jaka jest szansa,
    ze taki patrol akurat będzie w rejonie tego cmentarza, z którego
    dzwonisz? Pomijam, że po cmentarzu rowerem jeździć przeważnie nie wolno
    i zaraz by ktoś oburzony aferę zrobił.

  • 17. Data: 2019-08-20 22:36:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > musiałaby być czteroosobowa, by na radiowozie była obsada, a bywa, że
    > jednostka wystawia jeden patrol dwuosobowy.

    Gdybyśmy tylko mogli zobaczyć jak to działa gdzieś gdzie działa... NIe
    na pewno się nie da;)

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2019-08-20 22:38:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ze taki patrol akurat będzie w rejonie tego cmentarza, z którego
    > dzwonisz? Pomijam, że po cmentarzu rowerem jeździć przeważnie nie wolno

    Po lesie też nie wolno... No dobra - rozumiem, ze jak zadzwonie na 112,
    że mordują czy gwałcą, to dyspozytor powie, że nic nie da się zrobić -
    nie wolno wjeżdzać, to nie wolno...

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2019-08-20 23:19:43
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > I jeszcze jedno - takie patrole mogłyby patrolować parki; swego czasu po
    > parkach jeździła policja konna, ale od wielu lat takich patroli nie
    > widziałem.

    Koło mojego domu dawniej jezdzili koniami i po jezdni i po chodnikach.
    Pozostawiali po sobie tylko smród i końskie g-wna. Nikt nie chciał tego
    sprzątać.Dozorcy nie muszą.

    --
    animka

  • 20. Data: 2019-08-20 23:22:27