  • 21. Data: 2009-02-11 20:23:44
    Temat: Re: Wadliwe wykonanie usługi bez zawarcia umowy Opcje
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 19:51:27 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Weź jeszcze pod uwagę że od tej faktury wykonawca musi
    > odprowadzić podatek, bez względu czy dostanie przelew czy nie.

    ????
    Podstawę prawną poproszę, bo coś mi się tu nie zgadza.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/1-listopada-2008/ - tak było w Warszawie

  • 22. Data: 2009-02-11 20:33:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > ????
    > Podstawę prawną poproszę, bo coś mi się tu nie zgadza.

    Dochodowy: art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    "Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa
    się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane,"

    W dochodowym podobnie: opodatkowany jest fakt wykonania
    usługi/dostarczenia towaru, a nie fakt otrzymania zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2009-02-11 20:34:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    "Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa
    się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane,"

    W VAT podobnie: opodatkowany jest fakt wykonania usługi/dostarczenia

  • 24. Data: 2009-02-11 20:57:41
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 11 Lut, 20:12, asuszek <a...@g...com> wrote:
    > Dziękuje jutro rano przedstawię wydruk z tej dyskusji prezesowi, niech
    > decyduje co z ta sprawą zrobić (przecież jest osobą zarządzającą:))

    I niech przemagluje pania marketingowiec. Moze nawet zleceniobiorce
    poprosic o wsystkie mejle ktore dostal. Wtedy sobie wyjasni.
    Ale jak pisalem nie polecam isc w zaparte "nie zaplacimy" tylko
    wytlumaczyc co i jak ma byc poprawione. A do tego czasu stary serwis
    na swoje miejsce.

  • 25. Data: 2009-02-11 21:29:13
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    SzalonyKapelusznik wrote:

> [...]
    > Ale jak pisalem nie polecam isc w zaparte "nie zaplacimy" tylko
    > wytlumaczyc co i jak ma byc poprawione. A do tego czasu stary serwis

    Ja bym jeszcze dodał uwagę generalną - brak umowy pisemej jest w tym
    przypadku na waszą niekorzyść. To, że jakakolwiek umowa była (w tym
    przypadku ustna) raczej nie ulega wątpliwości. Natomiast jeżeli
    kwestionujecie jakość czy zakres wykonania, to musicie udowodnić, jaki
    on miał być.

    M.

  • 26. Data: 2009-02-11 21:32:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > przypadku ustna) raczej nie ulega wątpliwości. Natomiast jeżeli
    > kwestionujecie jakość czy zakres wykonania, to musicie udowodnić, jaki

    Hmm... Czyli jak przejedziesz się taksówką, to potem taksówkarz może
    zażądać tysiąca złotych za to, że kazałeś mu śpiewać podczas kursu, a Ty
    jesteś 1000zł w plecy, bo nie masz pisemnej umowy? IMHO w plecy może
    być wykonawca zlecenia, to na nim ciąży obowiązek wykazania, że jego
    żądania są zasadne, a że nie ma pisemnej umowy, to może mieć z tym kłopot.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-02-11 22:09:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    asuszek pisze:
    > Mam pytanie
    >
    > Sytuacja jest taka, nasza firma chciała wykonać stronę internetową
    > (firma miała już ale chciała ją zrobić od nowa). Wykonawcą miał być
    > brat zatrudnionego u nas pracownika. Facet przyszedł uzgodnil co
    > miało być na tej stronie z pracownicą marketingu. Zaznaczam nie była
    > podpisana żadna umowa. Gdy projekt strony został wykonany, został

    Nie ma wymogu formy pisemnej w tym przypadku. A zatem umowa została zawarta.

    [ciach]

    > Czy mozemy pozwać wykonawcę za naruszenie wizerunku firmy?

    A to już zwykłe skurywsyństwo.

    No i przede wszystkim powinniście pozwać o to sami siebie - burdel
    kompletny, nikt nie wie, jaki jest podział kompetencji, a lewa ręka
    wypiera się tego, co zrobiła prawa.

    rezist.com podał najlepsze wyjście z sytuacji.

  • 28. Data: 2009-02-11 22:12:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.02.2009 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > być wykonawca zlecenia, to na nim ciąży obowiązek wykazania, że jego
    > żądania są zasadne, a że nie ma pisemnej umowy, to może mieć z tym kłopot.

    No ale moment, żądania wykonawcy będą sprowadzać się do zapłaty okreslonej
    kwoty, której wysokość wydaje się tu raczej bezsporna skoro pojawiła się
    na fakturze (i jej wysokości wykonawca jak rozumiem nie kwestionuje).
    Natomiast to zleceniodawca ma kłopot bo dzieło mu się nie podoba a nie ma
    twardych dowodów, że tak się z wykonawcą umawiał a nie inaczej. Wszystko
    co wykracza poza uchybienia w zwyczajowej staranności wykonania może
    zostać przez wykonawce zakwestionowane.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2009-02-11 22:17:52
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]
    > zlecenia, to na nim ciąży obowiązek wykazania, że jego żądania są zasadne, a
    > że nie ma pisemnej umowy, to może mieć z tym kłopot.

    ogolnie masz racje, ale on ma podpisana (prawdopodobnie przez uprawniona
    do tego ksiegowa) fakture, ktora w tym wypadku jako jedyny papier w tej
    sprawie daje mu moim zdaniem pewna przewage bo moze twierdzic ze zrobil
    wszystko jak chcieli, zgodzili sie zaplacic a teraz im sie odwidzialo

  • 30. Data: 2009-02-12 11:31:06
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Dzisiaj dokopałam się do pierwszego maila od wykonawcy.
    Witam!
    Nazywam się ... i będe projektował dla Waszej firmy stronkę
    internetową. Bardzo proszę o informacje dotyczące zawartości stronki
    (logo, zdjęcia, inne materiały które powinna stronka zawierać).
    Proszę także o informację czy strona ma zawierać sklep internetowy.
    Poniżej podaje linki do kilku wybranych stron które wykonałem:
    stronki te umieszczone są na różnych serwerach więc otwierają się raz
    szybciej a raz wolniej

    Potrzebuje informacji o hostingu waszej stronki, namiary na serwer ftp
    oraz na firme w której hosting jest wykupiony, czy możliwe jest
    stworzenie bazy danych do stronki i co najważniejsze ile czasu mam na
    jej stworzenie.

    Wydaje mis ię ze ostatnie zdanie jest ciekawe po co komu hosting do
    strony , namiary na serwer przy projektowaniu strony. Chyba ze się
    myle.
    Zgodnie z zaleceniami napisalam dzisiaj do nich pismo o poprawe strony
    wg naszych zalecen.

    Jeszcze raz dziekuje za wszelkiego rodzaju komentarze