  • 1. Data: 2009-02-11 13:26:54
    Temat: Biuro podrozy - ogolne warunki uczestnictwa pytanie
    Od: "D.C." <d...@p...fm>

    Witam,
    przeglądając ogólne warunki uczestnictwa w imprezie turystycznej
    organizowanej przez pewne biuro podróży natknąłem się na dwa punkty
    dotyczące możliwości zmiany ceny przez biuro podróży następujacej treści:

    Cyt.

    3. Organizator, który przed rozpoczęciem imprezy jest zmuszony, z przyczyn
    od niego niezależnych, zmienić istotne warunki
    Umowy z Klientem, z zastrzeżeniem pkt 6, niezwłocznie powiadamia o tym
    fakcie Klienta. W takiej sytuacji Klient powinien,
    niezwłocznie od dnia otrzymania zawiadomienia od Organizatora, lecz nie
    później niż w terminie określonym w zawiadomieniu
    poinformować go, czy:
    a. przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo
    b. odstępuje od Umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych
    świadczeń i bez obowiązku ponoszenia

    pkt. 6

    6. Organizator zastrzega sobie, możliwość podwyższenia ceny imprezy do 21
    dnia przed datą wyjazdu w związku ze wzrostem
    kosztów transportu, wzrostem opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych
    za takie usługi, jak opłaty lotniskowe, załadunkowe
    lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych oraz wzrostem kursów
    walut.

    Rozmawialem w tej sprawie z pracownikiem biura i otwarcie przyznal, ze te
    zapisy pozwalaja zmienic cene wycieczki, a ja w takiej sytuacji nie bede
    mogl odstapic od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztow. Czy takie zapisy
    sa zgodne z aktualnie obowiazujacym prawem? Jesli nie to moze ktos podac
    namiary na ustawe i stosowny paragraf gdzie to zostalo zapisane?
    Dziękuję za informacje.
    Pozdrawiam,
    D.C.

  • 2. Data: 2009-02-11 13:35:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 14:26:54 +0100, D.C. napisał(a):

> [...]
    > bede mogl odstapic od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztow. Czy
    > takie zapisy sa zgodne z aktualnie obowiazujacym prawem?

    Nawet nie tak daleko idące zastrzeżenie zakwestionował SOKiK, wyrok z 16
    listopada 2005 r. XVII Amc 91/04.

    Jeszcze bardziej po uszach dostała Itaka, wyrok z 21 czerwca 2006 r.,
    XVII Amc 76/05.

    Podobny wyrok: 26 lutego 2007 r., XVII Amc 174/05.

    poszukaj sobie tu

    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/klauzule-niedozwo
    lone-uokik/

    --