  • 11. Data: 2009-02-11 18:46:28
    Temat: Re: Wadliwe wykonanie usługi bez zawarcia umowy Opcje
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > To zwykłe czepianie się.

    alez nie, zarzad moze byc jednoosobowy, nikt tez nie broni
    prezesowi prowadzenia ksiegowosci i zajmowania sie sprawami
    promocji.

    po prostu wiem jak to jest z naszymi rodzimymi firemkami,
    i wykonawcami, bo czesto stoje miedzy jednymi a drugimi.

    w kazdej firmie jest przeciez jakas hierarchia,
    prezes nie moze odpowiadac za wszystko (pominmy oczywistosci),
    bo po to zatrudnia wykwalifikowany personel.

    jesli za komunikacje zewnetrzna odpowiada pracownik marketingu,
    to dla mnie, jako zleceniobiorcy, oczywiste jest ze rozmawiam
    z marketingowcem, ktory jest jedynie przekaznikiem woli
    prezesa.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 12. Data: 2009-02-11 18:49:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    asuszek pisze:
    > Prezes nie zdążył zapoznać się ze stroną, a Wykonawca bez
    > żadnego zatwierdzenia projektu i zgody (kogokolwiek z
    > firmy nie mówiąc tylko o Prezesie) opublikował go.
    Wykonawca dostał kody, po co? Po to, by zamieścić strone na
    serwerze, proste. Czy to nie jest akceptacja?
    --
    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-02-11 18:51:27
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    asuszek pisze:
    > Ale nie moge zrozumiec jednego ktoś przyszedł
    Nie przyszedł, tylko ktoś mu to zlecił z Twojej firmy
    Wiec niech ten ktoś prostuje temat. No chyba że jest juz na
    bruku.
    > spieprzył robotę i teraz my musimy za tob zapłacić.
    My? Czy osoba zlecająca mu to?
    Za spieprzoną robotę nie płaci się, to jest proste.
    > I co zostaje nam tylko tą fakturę zaplacić, nic nie
    > mozemy zrobić?
    Zasada i kolejność jest taka, zlecenie, umowa i akceptacja
    kwoty, odbiór prac, następnie fakturowanie jak nie ma
    zastrzeżeń.
    > A jeśli chodzi o podpis księgowej to czy podpis na
    > fakturze nie oznacza, że ją tylko przyjęła?
    Jeżeli księgowa ma uprawnienia do podpisywania faktur to od
    dnia podpisu liczy sie napisany na fakturze termin
    płatności. Po tym terminie wykonawca nalicza ustawowe
    odsetki i pisze ponaglenia do zapłaty, lub od razu zleca
    sprawę firmie windykacyjnej.
    Weź jeszcze pod uwagę że od tej faktury wykonawca musi
    odprowadzić podatek, bez względu czy dostanie przelew czy nie.
    Z drugiej strony księgowa powinna być poinformowana że
    będzie miała taką fakturę do podpisu.
    Dziwna firma i dziwne metody pracy.
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-02-11 18:52:08
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Prezes miał zaakceptowac ostatecznie projekt strony. A pracownica
    > marketingu udostępniła mu hasła bo wykonawca powiedział jej, że są
    > jemu potrzebne.

    Czy prezes jest w 100% pewien ze praconica marketingu nie
    dala zielonego swiatla?

    Pominmy warsztat wykonawcy, stosowane praktyki i sciezke akceptacji,
    ale jesli sie okaze ze wykonawca dzialal w 101% z wlasnej inicjatywy
    (a jego linia obrony wlasnie moze temu przeczyc), to wtedy trzeba
    mu sie dobrac do tylka.

    Co do braku jakichkolwiek dowodow papierowych czy emailowych,
    tez bym sie staral najpierw sprawdzic co w emailach wyszlo
    z firmy. Bo ludzie czesto mowia jedno, a co innego mialo miejsce.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2009-02-11 18:54:14
    Od: asuszek <a...@g...com>

    On 11 Lut, 19:40, asuszek <a...@g...com> wrote:
> [...]

    Prezes miał zaakceptować projekt strony który został wysłany mailem
    do Prezesa, Prezes ze swojej strony nie odpowiedział na Tego maila,
    nie napisał nic po prostu nie odpowiedzial bo nie zapoznal sie z
    projektem (prawdopodobnie brak czasu) (i co tutaj się stosuje zasadę
    że milczenie oznacza zgodę:)?)

    Ona nic nie akceptoowała po prostu wydała hasła do serwera (wiem
    wielki błąd ze strony firmy), nie było żadnej zgody na publikację

  • 16. Data: 2009-02-11 18:58:38
    Od: asuszek <a...@g...com>

    No to co zrobić wstrzymać się z płatnością i napisać ze usługa została
    wykonana niewłaściwie i chcemy zeby ją dokończył. A jak nie bedzie
    chciał tego zrobic to co w takim wypadku?

  • 17. Data: 2009-02-11 19:02:58
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Aha i w ramach dodatku

    Nasza firma to Sp. z o. o małe przedsiebiorstwo. Prezes jest osoba
    zarządzającą, w marketingu nie ma kierownika więc pisząc o tej osobie
    z marketingu mam na uwadze "zwykłego pracownika", który miał
    udostepnic zdjęcia, dane firmy, dane produktów do utworzenia strony.

  • 18. Data: 2009-02-11 19:06:49
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > projektem (prawdopodobnie brak czasu) (i co tutaj się stosuje zasadę
    > że milczenie oznacza zgodę:)?)

    tak jak wspomnialem, za komunikacje zewnetrzna odpowiada
    marketingowiec/pr-owiec, jesli wiec on prowadzil te sprawe
    to winic nalezy wylacznie jego

    > Ona nic nie akceptoowała po prostu wydała hasła do serwera (wiem
    > wielki błąd ze strony firmy), nie było żadnej zgody na publikację

    w kulturalnym, i normalnym kraju sprawe zalatwia sie tak...

    - wysyla sie pismo z informacja o wstrzymaniu platnosci ze wzgledu
    na niewlasciwe wywiazanie sie z umowy ustnej

    - opieprza sie osobe ODPOWIEDZIALNĄ W FIRMIE, wykonawca jest
    czlowiekiem z zewnatrz, mial zrobic robote, zrobil. ktos
    ten temat prowadzil, rozumiem ze nie P. Prezes, i temat zawalil.

    - ustala sie termin wprowadzenia zmian i jednoczesnie prosi sie
    o jak najszybsze przywrocenie starej wersji serwisu

    Nie wiem, dla mnie to jest normalne w pracy na co dzien, a wlasnie
    zazwyczaj obsluguje srednie firmy i jeszcze nikomu nie przyszlo do glowy
    (pomijam jeden przypadek sprzed X lat) nasylac na mnie prawnikow.

    Sytuacja moze wygladac tak, ze wykonawca jest przekonany ze swoje
    zrobil i kropka.

    Jesli stoicie przy stanowisku ze NIE ZAPLACICIE, a z niewiadomych
    przyczyn nie chcecie sprawy dociagnac do konca, to po prostu mozecie
    czekac tylko na papierki z sadu. Ja bym sie nie obrazal na byc moze
    niewinnego czlowieka, tylko po ludzku sprawe probowal wyjasnic.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 19. Data: 2009-02-11 19:07:38
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Postwię się na miejscu drugiej strony tu sytuacja MOGŁA wygladac tak
    Mam zrobić stronę, ja bo firmy nie stać na korzytsnie z agencji.
    dostaję wytyczne i przesyłam projekt Prezesowi- dodajac standardowo ze jak
    ma jakieś uwagi co do projektu to niech pisze. Zadnych uwag nie ma-
    odpowiedzi tez nie ,ale wobec tego chyba jest ok.
    idę z faktura do księgowej, podpisuje- uff to na pewno zatwierdzone bez
    poprawek. Idę po kody dostępu, skoro podpisane to umieszczam strone na
    serwerze.
    kilka dni później... bardzo dziwne meile

    Oczywiście sądzić się można o wszystko, ale jak na mój gust to zawaliła
    firma - prezes nie zgłosił uwag, nie było umowy, że publikacja może być
    dopiero po pisemnej akceptacji prezesa. podpisanie faktury jest
    potwierdzeniem dokonania zakupu strony. wydanie kodów jest następnym
    potwierdzeniem. Skąd wykonawca mógł wiedzieć ze strona się komuś nie podoba?

  • 20. Data: 2009-02-11 19:12:17
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Dziękuje jutro rano przedstawię wydruk z tej dyskusji prezesowi, niech
    decyduje co z ta sprawą zrobić (przecież jest osobą zarządzającą:))