  • 1. Data: 2009-02-11 14:18:53
    Temat: Grafolog przysięgły: Jak w Krakowie ?
    Od: "Piotr Krzystek" <p...@o...pl>

    Witam

    Zaistniała taka sprawa, że chciałem potwierdzić ekspertyzą grafologiczną o
    znaczeniu prawnym autentyczność podpisów. Szczegółowo wygląda to tak: jest to
    dokument książeczkowy i należy ustalić, czy trzy podpisy na jednej stronie
    dokumentu odpowiadają podpisom z innych stron, na których te podpisy są już
    opatrzone danymi osobowymi - imię i nazwisko. Od razu nasuwa się pytanie, czy
    taki punkt odniesienia autentyczności jest dopuszczalny i miarodajny z punktu
    widzenia prawnego. Inaczej nie ma sensu przeprowadzać ekspertyzy. Jak i gdzie
    należy się udać, aby przeprowadzić taką ekspertyzę i ile ona kosztuje. Czy jest
    jakaś stawka notarialna. Na jaką kwotę trzeba się przygotować. Czy koszt
    ekspertyzy liczy się od podpisu i ponieważ zależy mi na czasie, ile taka
    ekspertyza trwa, czy może robi się ją od ręki w przeciągu kilku dni. Jak to w
    ogóle wygląda z taką ekspertyzą w Krakowie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-13 23:20:32
    Temat: Re: Grafolog przysięgły: Jak w Krakowie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Krzystek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liczy się od podpisu i ponieważ zależy mi na czasie, ile taka ekspertyza
    > trwa, czy może robi się ją od ręki w przeciągu kilku dni. Jak to w ogóle

    Wykaz biegłych sądowych znajduje się w Sądzie Okręgowym. Z tym, ze jeśli to
    ma być na potrzeby postępowania cywilnego, to biegłego wybiera i powołuje
    sąd, a nie Ty. Jeśli dla własnej wiedzy, to skorzystaj z tego wykazu. Taka
    ekspertyza mieści się zazwyczaj w kwocie rzędu 500-1000 zł.