  • 1. Data: 2006-01-15 18:26:42
    Temat: WKU - czy może odmówić rozpatrzenia wniosku?
    Od: "Adrian" <w...@w...pl>

    W 2005 ukonczylem 24 lata zycia. 5 grudnia zlozylem wniosek o przeniesienie
    do rezerwy. Dostalem odpowiedz z WKU, że wniosek nie może być w ogóle
    rozpatrzony, gdyż korzystam z odroczenia (ciezka sytuacja osobista), które
    wybiega poza datę 31 grudnia w roku ukończenia 24 lat życia.

    Tymczasem w ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ W SPRAWIE PRZENIESIENIA
    CZĘŚCI POBOROWYCH DO REZERWY na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21
    listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm. ) przeczytać można , że
    wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy od dnia 30 stycznia 2006
    r. przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej, służby w obronie
    cywilnej lub przeszkolenia wojskowego a poborowych korzystających z
    odroczenia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego
    przenosi się do rezerwy po złożeniu przez nich do dnia 31 grudnia 2005 r.
    wniosku w sprawie przeniesienia do rezerwy.

    Czy może to Ja po prostu mylnie interpretuję przepisy i składajac podanie o
    odroczenie najzwyczajniej dalem plame i stracilem szanse na rezerwe na
    najblizsze 4 (?) lata?

    Adrian

  • 2. Data: 2006-01-15 21:09:26
    Temat: Re: WKU - czy może odmówić rozpatrzenia wniosku?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adrian wrote:
> [...]
    > odroczenie najzwyczajniej dalem plame i stracilem szanse na rezerwe na

    A na odpowiedzi z WKU masz wyraźnie napisane, że w ciągu (chyba) 14 dni
    przysluguje ci prawo odwołania od decyzji Komendanta WKU do sztabu
    wojewódzkiego.

    No to już.

    Sztab Wojewódzki w...

    Odwołanie

    Niniejszym odwołuję się od decyzji komendnata wku w .... w której
    odmawia on rozpatrzenia mojego wniosku o przeniesienie mnie do rezerwy z
    dniem 31 grudnia 2005.

    Zgodnie z rozporządzeniem ministra obrony narodwej w sprawie
    przeniesienie czesci poborowych do rezery 9Dz. U ......) którego treść
    mówi, że osoby korzystające z odroczenia służby wojskowej przenosi się
    do rezerwy po złożeniu przez nich wniosku do dnia 31 grudnia 2005.

    Zgodnie z tym rozporządzeniem złozyłem stosowny wniosek w dniu.
    W dniu ... otrzymałem odpowiedż Komendanta WKU odmawiający rozpatrzenia
    mojego wniosku.

    W związku z tym odwołuję się od powższej decyzji i proszę o powtórne
    rozpatrzenie mojego wniosku z godnie z w/w rozporządzeniem.

    Podpis

    ---------------------

    O ile się nie mylę to odwołanie składa się za pośrednictwem komendanta
    wku, zreszta masz to wyraźnie napisane na decyzji, czyli wysyłasz do do
    swojego wku.

  • 3. Data: 2006-01-15 22:18:37
    Od: "Adrian" <w...@w...pl>

    > A na odpowiedzi z WKU masz wyraźnie napisane, że w ciągu (chyba) 14 dni
    > przysluguje ci prawo odwołania od decyzji Komendanta WKU do sztabu
    > wojewódzkiego.

    To wlasciwie byla nie odpowiedz, a notatka, na ktorej nie bylo napisane nic
    o odwolaniu. Sek w tym, ze podanie nie zostalo oddalone, ale uznane za...
    brak mi okreslenia... niezasadne? Nawet nierozpatrzone.

    Probowalem grzebac w ustawie o powszechnym itd., ale niczego pomocnego nie
    dopatrzylem sie w tym temacie dlatego pytam czy maja prawo nie rozpatrzyc,
    co by po prostu oznaczalo, ze mylnie zinterpretowalem przepisy.

    > No to już.

    Takowe odwolanie zlozylem powlujac sie na ten zapis i dostalem w piatek
    telefon z WKU, ze kolejna odmowa (WSW), etc., zebym przyszedl i podpisal ze
    rozumiem lub zlozyl kolejne odwolanie... co w sumie mi pasuje, bo nie
    dostaje zadnego poleconego, ani terminu i moge sobie (teoretycznie lub tylko
    na moje "widzimisie") skladac do konca zycia...

    Adrian

  • 4. Data: 2006-01-16 02:08:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adrian wrote:

    > To wlasciwie byla nie odpowiedz, a notatka, na ktorej nie bylo napisane
    > nic o odwolaniu.

    Masz to na papierze? Ma to jakiś numer dziennika korespondencji, jakiś
    tytuł, ktoś się pod tym podpisał?

    Sek w tym, ze podanie nie zostalo oddalone, ale uznane
    > za... brak mi okreslenia... niezasadne? Nawet nierozpatrzone.

    No to powinieneś dostać odpowiedż z uzasadnieniem dlaczego twój wniosek
    jest niezasadny i pozostał nierozpatrzony.

    To ma być czysto i wyraźnie napisane, że to jest odpowiedź na twoje pismo.

    > Probowalem grzebac w ustawie o powszechnym itd., ale niczego pomocnego
    > nie dopatrzylem sie w tym temacie dlatego pytam czy maja prawo nie
    > rozpatrzyc, co by po prostu oznaczalo, ze mylnie zinterpretowalem przepisy.

    Wszystko zależy od tych dat, co kto i kiedy kończy te 24 lata.
    Nawet jak mylnie zinterpretowałeś przepisy to powinienes dostać
    odpowiedź z WKU z uzasadnieniem dlaczego twoje pismo jest bezsadne.

> [...]
    > dostaje zadnego poleconego, ani terminu i moge sobie (teoretycznie lub
    > tylko na moje "widzimisie") skladac do konca zycia...

    Na oficjalne pismo masz dostać oficjalną odpowiedź.
    Idź do WKU i zobacz co tam znowu wyszkrobali.
    Powiedz, że chcesz oficjalną odpowiedź.
    Jak nie dostaniesz to pisz do Sztabu wojewódzkiego, że komendant WKU
    obija się z udzieleniem odpowiedzi na twój wniosek.

  • 5. Data: 2006-01-16 11:52:14
    Od: Jacyna<w...@o...pl>

    Poniżej PEŁNY tekst rzeczonego rozporządzenia:
    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z
    późn. zm. )) zarządza się, co następuje:

    § 1. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy:

    1) do dnia 30 stycznia 2006 r. przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby
    wojskowej, służby w obronie cywilnej lub przeszkolenia wojskowego poborowych:
    a) posiadających na wyłącznym utrzymaniu żonę, dzieci, rodziców lub osoby,
    względem których poborowego obciąża obowiązek alimentacyjny, z wyjątkiem
    obowiązku wynikającego z umowy, jeżeli łączny przeciętny miesięczny dochód osób
    będących na wyłącznym utrzymaniu poborowego uzyskany w 2005 r. w okresie
    ostatnich trzech miesięcy poprzedzających złożenie wniosku jest niższy od
    minimalnego wynagrodzenia określonego w § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z
    dnia 14 września 2004 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę
    w 2005 r. (Dz. U. Nr 201, poz. 2062),
    b) którzy nie ukończyli szkoły podstawowej lub posiadają tylko wykształcenie
    podstawowe, uzyskane do dnia 31 sierpnia 2000 r., zdobyte z dwuletnim lub
    większym opóźnieniem, albo ukończyli szkołę specjalną,
    c) którzy posiadają wykształcenie podstawowe uzyskane po dniu 31 sierpnia 2000
    r. i nie ukończyli szkoły gimnazjalnej lub posiadają tylko wykształcenie gimnazjalne,

    które uzyskali z dwuletnim lub większym opóźnieniem łącznie na etapie edukacji w
    szkole podstawowej i gimnazjum, albo ukończyli szkołę specjalną,
    d) których ojciec, matka, ojczym, macocha, brat lub siostra w czasie odbywania
    czynnej służby wojskowej, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 21
    listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
    zmarli lub zostali uznani za inwalidów wojskowych, o których mowa w art. 30 ust. 1
    ustawy z dnia 29 maja 1974 r. o zaopatrzeniu inwalidów wojennych i wojskowych
    oraz ich rodzin (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 87, z późn. zm. )),
    e) będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia
    przeszkolenia wojskowego, którzy stali się absolwentami w 2005 r. lub wcześniej, o
    ile studia rozpoczęli przed rokiem akademickim 2002/2003;
    2) z ostatnim dniem okresu, o którym mowa w art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 21
    listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
    absolwentów szkół wyższych, którzy stali się absolwentami w 2005 r. lub wcześniej,
    niepowołanych do odbycia przeszkolenia wojskowego absolwentów szkół
    wyższych, o ile nie podlegają oni wcześniejszemu przeniesieniu do rezerwy w
    przypadkach, o których mowa w pkt 1 lit. a, d i e;
    3) z dniem ukończenia szkół oficerskich lub szkół aspiranckich (chorążych) Policji,
    Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej, absolwentów tych szkół, którzy
    bezpośrednio po ich ukończeniu podjęli służbę w Agencji Bezpieczeństwa
    Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Policji, Straży Granicznej, Biurze Ochrony
    Rządu, Służbie Więziennej lub Państwowej Straży Pożarnej, po złożeniu przez nich
    udokumentowanego wniosku w tej sprawie;
    4) kandydatów do służby w Agencji Wywiadu &#8211; absolwentów szkół średnich, którzy
    w 2005 r. pozytywnie przeszli stosowną procedurę kwalifikacyjną, na wniosek
    Szefa Agencji Wywiadu.

    § 2. Poborowych, o których mowa w § 1 pkt 1:

    1) lit. a i d, przenosi się do rezerwy po złożeniu przez nich do dnia 31 grudnia 2005

    r. udokumentowanego wniosku w tej sprawie;
    2) korzystających z odroczenia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia
    wojskowego &#8211; przenosi się do rezerwy po złożeniu przez nich do dnia 31 grudnia
    2005 r. wniosku w sprawie przeniesienia do rezerwy;
    3) niekorzystających z odroczenia zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia
    wojskowego &#8211; przenosi się do rezerwy z urzędu, o ile w ciągu 90 dni od dnia
    wejścia
    w życie rozporządzenia nie złożą pisemnego wniosku o nieprzenoszenie ich do
    rezerwy;
    4) przenosi się do rezerwy również w przypadku, jeżeli orzeczeniem właściwej
    komisji lekarskiej zostali uznani za czasowo niezdolnych do służby wojskowej.

    § 3. Przepisu § 1 pkt 1 nie stosuje się do poborowych, którzy złożyli
    wnioski o przeznaczenie do służby zastępczej i przeznaczono ich do odbycia tej
    służby.

    § 4. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

    MINISTER OBRONY NARODOWEJ
    Jerzy SZMAJDZIŃSKI

    Z którego paragrafu chciałeś ubiegać się o przeniesienie do rezerwy? Żeby zostać
    przeniesionym należało by się łapać na któryś z punktów § 1. Samo złożenie
    wniosku i ukończone 24 lata nie wystarczą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2006-01-17 19:44:12
    Od: "Czarna Gwiazda" <r...@v...pl>

    Wiesz dla mnie wszystko jest możliwe. W 2004 i 2005r w placówkach WKU były
    przypadki w Polsce gdy Ludzi ,którzy zgodnie z prawem dostali służbę zastępczą
    (część należała do stowarzyszenia buddystów - przekonania im nie pozwalały -
    przynależność do tego typu działalności jest podstawą do uzyskania służby
    zastępczej) mimio to skierowano do służby zasadniczej - komendanci
    powiedzieli, że ... ich to! Poza tym wejdź na strony:
    http://www.super36ebc.webpark.pl/ i http://raport304.w.interia.pl/