    From: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WARTA i problemy z odszkodowaniem
    Date: Wed, 6 Jul 2005 08:34:26 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs5.idea.pl

    Użytkownik "Sebastian W" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dafrum$8a4$1@opal.icpnet.pl...
    > Witam,
    > w wyniku stluczki jaka mialem w marcu 2005 r. samochod zostal
    uszkodzony.
    > Naprawa pojazdu wykonana w Autoryzowanej Stacji Obslugi FIATA
    kosztowala
    > 5500 zl i byla pokrywana czesciowo z mojej kieszeni. WARTA jako
    > ubezpieczyciel sprawcy wypadku zaproponowal mi 3300 zl i taka tez
    kwote
    > przelal dla warsztatu. W wyniku postepowania ugodowego jakie
    wytoczyl moj
    > adwokat ubezpieczyciel zaproponowal odszkodowanie do 4500 zl.
    Niestety nadal
    > jestem do tylu o 1000 zl. Samochod na dzien szkody jest wart 6800 zl
    a WARTA
    > uzasadnia szkode jako ,,nieuzasadniona ekonomicznie"

    Ubezpieczyciele przyjmują, że naprawa jest nieuzasadniona
    ekonomicznie, jeśli jej koszt przekracza zwykle 70% wartości pojazdu -
    np. takie ogranieczenia wpisują do warunków AC. Jednak ich szacunki
    nie są dla Ciebie wiążące, jako że żądasz odszkodowania z OC. Kiedyś
    widziałem orzeczenie sądu, zgodnie z którym ekonomicznie uzasadniony
    koszt naprawy może sięgać nawet do całej wartości pojazdu. Jak
    poszukasz na necie (jest trochę stron o tej tematyce) to na pewno
    znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl