    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W Zakopanem bedzie lincz za Gubałówke???
    Date: Tue, 20 Dec 2005 12:35:16 +0100

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości
    news:43A7E6AB.87B5B76B@gazeta.pl...

    > Może i masz racje, ale ja mam kilka pytań - np. tych dotyczących
    > prawomocnego wyroku sadu zakazującego PKL działalność na
    > terenach/działkach byrcyna. Wygląda na to, ze PKL "nie ruszył" wyrok
    > sadu. A tera szczuje cały kraj przeciwko Byrcynowi.

    Mi się wydaje, że oni do ostatniego dnia nie wierzyli, że on ich nie
    puści.

    > Wiec dlaczego
    > Byrcyn, ktorego to jest wlasnosc, ktory ma na papierze z sadu, ze ma
    tam
    > nie byc ratrakow, armatek, kolejki - jest jednak na pozycji
    przegranej?

    A czy ja napisałem, ze Byrcyn nie ma racji? Teoretycznie oczywiście ma
    rację. To jego własność. Inna sprawa, że z niezrozumiałych dla mnie
    powodów korzystając z tej własności utrudnia innym życie ponad
    konieczność. No bo przecież ta nartostrada przebiega nie przez jego
    podwórko, by miało mu to przeszkadzać.

    Trudno mi ocenić z jakiego powodu strony się nie dogadały. niby Byrcyn
    nie chciał. trzeba by było być przy negocjacjach, by mieć wyrobione
    zdanie. Wnosząc z faktu, że i teraz Byrcyn nie chce nawet się
    wypowiedzieć, to śmiem podejrzewać, ze brak porozumienia bardziej jego
    obciąża, niż PKL.

    > Przeciez to znowu bedzie musialo isc przez sad. I się okaze, ze
    teraz
    > werdykt może byc inny - nalezy wywlaszczyc byrcyna, choc wczesniej
    się
    > panstwo, a wiec spoleczenstwo, wstawilo za nim odpowiednim wyrokiem.

    Nie o to chodzi. Działka była jego, wiec innego wyroku nie sposób było
    się spodziewać. Mnie dziwi, że władze publiczne od dawna nie
    dostrzegły zagrożenia dla interesów ogółu mieszkańców Zakopanego ze
    strony tych kilku działek i nie podjęły stosownych kroków prawnych.
    Przecież konflikt nie wyskoczył nagle kilka dni temu. Problem
    miejscowym znany jest od lat.

    > Oczywiście w mediach jest dużo gdybania - należałoby tam być i
    poznać
    > sprawę, bo nie jest ona tak prosta. Jest zima i dobrym sposobem jest
    > nagonka na biednego gorala kosztem "calej solidarnej polski i
    biednych
    > narciarzy".

    I tu trafiłeś w sedno sprawy. Na podstawie wypowiedzi przed kamerami
    trudno ocenić kto ponosi winę za brak porozumienia.

    > Moim zdaniem to w ogole jakas szopka - takie przekrzykiwanie się,
    kto
    > glosniej...

    Mnie w tej dyskusji brakuje władz samorządowych. Bo chwilowo wychodzi
    na to, ze PKL ma ratować gospodarkę turystyczną Zakopanego. PKL ma
    wozić ludzi i taka jest "misja" tej firmy. To władze samorządowe
    powinny zadbać w mojej ocenie o to, by mieli kogo wozić, bo jak nie
    będą mieli kogo, to miasto poniesie o wiele większe straty, niż PKL.