  • 11. Data: 2018-08-15 12:08:57
    Temat: Re: W Stanach strzelaja do czarnych a w Szwecji do bialych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie śmiem nawet domyślać się, o czym Ty rozmawiasz, ale pisałem o
    > "koniku" spod kantoru. Policjant o porannym napadzie wiedział.

    My rozmawiamy o policjantach. Skąd ci się w tym wątku wziął konik to
    tylko ty wiesz. I zapewniam cię, ze w latach 90 nawet bez internetu
    społeczeństwo bardziej by się spodziewało cywila z bronią na ulicy niż
    obecnie.

    Shrek

  • 12. Data: 2018-08-15 12:20:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-18 o 12:08, Shrek pisze:

    > My rozmawiamy o policjantach. (...)

    My? W całym wątku widzę:

    "ń" - który zacytował artykuł o postrzeleniu osoby chorej psychicznie
    oraz napisał, że Policja mu nie pomogła przy jakimś uszkodzeniu samochodu.

    Przemek JEDRZEJCZAK - który pisał o premierze Szwedzkim i jego żalu

    "T.J" - który pisał o sytuacji w Paryżu

    ja oraz Ty. Tylko Ty w ogóle - jak zwykle - uważasz, że wszystko,co tu
    piszą, to o Policji.

  • 13. Data: 2018-08-15 12:42:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >
    > "T.J" - który pisał o sytuacji w Paryżu
    >
    > ja oraz Ty. Tylko Ty w ogóle - jak zwykle - uważasz, że wszystko,co tu

    Dobrze - niech będzie o twoim koniku - skąd pomysł, że teraz bardziej by
    się spodziwewał kolesia z bronią? Ja bym się spodziewał mniej niż w
    latach 90.

    Shrek

  • 14. Data: 2018-08-15 12:51:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-18 o 12:42, Shrek pisze:

    > Dobrze - niech będzie o twoim koniku - skąd pomysł, że teraz bardziej by
    > się spodziwewał kolesia z bronią? Ja bym się spodziewał mniej niż w
    > latach 90.

    No i poprzestańmy na tym, że Ty mniej, a ja więcej. Jeśli ktoś jeszcze
    tu zechce zająć stanowisko, to się dowiemy, co On. Czy jest gdzieś
    przepis, że wszyscy muszą być jednomyślni?

  • 15. Data: 2018-08-15 13:14:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No i poprzestańmy na tym, że Ty mniej, a ja więcej.

    No więc właśnie ciekawy jestem skąd u ciebie przekonanie, że w czasech
    kiedy rzeczywiście istniały gangusy, normalnie się po mieście strzelali
    broń na ulicach była mniej popularna niż teraz?

    Shrek

  • 16. Data: 2018-08-15 15:21:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-15, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No więc właśnie ciekawy jestem skąd u ciebie przekonanie, że w czasech
    > kiedy rzeczywiście istniały gangusy, normalnie się po mieście strzelali
    > broń na ulicach była mniej popularna niż teraz?

    Warszawa może być specyficzna, ale w latach 90. chyba faktycznie
    częściej się słyszało o napadach z bronią np. na kantory. Ale za PRLu
    było jakby tego mniej albo mniej informowano.

    A dzisiaj to pewnie media podsycają atmosferę terroryzmu i może to jest
    pochodną, bo nakręca spiralę strachu? Przed 2001/9/11 świat był jednak
    zupełnie inny. Teraz wszyscy się zesrywają. Wystarczy na lotnisku
    powiedzieć bomba i ma się przechlapane. Powody niby są, ale wszystko
    solidnie zahacza o paranoję.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2018-08-15 15:58:58
    Od: p...@g...com

    --A dzisiaj to pewnie media podsycają atmosferę terroryzmu i może to jest
    pochodną, bo nakręca spiralę strachu?

    czyli cenzura poprawi sytuacje ? smiala koncepcja co Szwedom szkodzi ?

    --Przed 2001/9/11 świat był jednak zupełnie inny. Teraz wszyscy się zesrywają.
    Wystarczy na lotnisku powiedzieć bomba i ma się przechlapane. Powody niby są, ale
    wszystko solidnie zahacza o paranoję.

    wiem co masz na mysli :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=oWSN5wwC40A

  • 18. Data: 2018-08-15 16:09:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Warszawa może być specyficzna, ale w latach 90. chyba faktycznie
    > częściej się słyszało o napadach z bronią np. na kantory. Ale za PRLu
    > było jakby tego mniej albo mniej informowano.

    Nie pisałeś o PRLu tylko latach 90 - że niby wtedy nikt by się kolesia z
    bronią nie spodziewał. Ja powiem, ze jakby ktoś się spodziwał, to
    właśnie w latach 90.

    Shrek

  • 19. Data: 2018-08-15 20:07:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-18 o 15:21, Marcin Debowski pisze:

    > Warszawa może być specyficzna, ale w latach 90. chyba faktycznie
    > częściej się słyszało o napadach z bronią np. na kantory. Ale za PRLu
    > było jakby tego mniej albo mniej informowano.

    Przede wszystkim nie za bardzo było na co napadać. Większe kwoty woziły
    konwoje państwowe w obstawie. Pamiętam, jak do takiej dużej firmy, to
    wypłatę wozili bankowozem w asyście dwóch radiowozów.

    Lata 90-te, to prywatne interesy i konwoje w reklamówkach wożone, bo
    przelewy długo szły. Były wytyczne NBP, ale z uwagi na koszty oraz pewne
    ograniczenia organizacyjne nikt, lub niewielu się do tego stosowało.

> [...]
    > zupełnie inny. Teraz wszyscy się zesrywają. Wystarczy na lotnisku
    > powiedzieć bomba i ma się przechlapane. Powody niby są, ale wszystko

    Dzisiaj dziennikarze pisują bzdury. Wiele napadów jest dokonywane z
    użyciem przedmiotów przypominających broń.

  • 20. Data: 2018-08-15 22:23:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2018 20:07:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przede wszystkim nie za bardzo było na co napadać.

    Na pewno nie na kantory.

    W zasadzie to jednak bylo. Jak zaklad zatrudnial 3 tys osob i srednia
    wyplata byla np 4 tys zl ... chyba, zeby tak przeliczyc na $, ledwo 12
    tys - nie oplaca sie, nawet jesli $ byl sporo wiecej warty niz dzis
    :-)

    > Większe kwoty woziły
    > konwoje państwowe w obstawie. Pamiętam, jak do takiej dużej firmy, to
    > wypłatę wozili bankowozem w asyście dwóch radiowozów.

    Teoretycznie nie problem - paru ludzi z kalaszami i dwa radiowozy nie
    przeszkadzaja.

    Tyle Stalin umarl i czasy sie zmienily - nie bylo u nas takich grup z
    kalaszami. Wladza jakos lepiej pilnowala.
    A w razie zlapania - kara smierci.

    J.