  • 1. Data: 2002-03-18 15:51:28
    Temat: VAT 22% na wycieczki z biura zagranicznego a umowa przedwstepna
    Od: <j...@h...com>

    Hej,

    w grudniu 2001 poszedlem do biura TUI i wykupilem wycieczke do Chorwacji w
    terminie czerwiec-lipiec 2002. Przy podpisaniu umowy zostalem poinformowany o
    cenie calkowitej wycieczki w EURO wplacilem 10% wartosci wycieczki oraz wartosc
    calkowita ubezpieczenia. Reszte pieniedzy mam wpalcic na 30 dni przed
    rozpoczeciem wycieczki, czyli w maju.

    Ostatnio dokonala sie zmiana w polskim prawie i wycieczki wykupione u
    operatorow zagranicznych podlegaja rowniez podatkowi VAT w wysokosci 22% od
    wartosci wycieczki a nie tylko od wartosci uslugi swiadczonej przez
    przedstawicielstwo TUI w Polsce (nigdzie nie zostalo wyszczegolnione jakie sa
    skladniki ceny ostatecznej i jakiemu opodatkowaniu podlegaja).

    Dzisiaj dostalem informacje z TUI Polska ze cena mojej wycieczki wzrasta o 6,3%
    od ceny w EURO ze wzgledu na nowowprowadzony podatek VAT.

    W zwiazku z tym mam pytanie do Szanownych Grupowiczow:

    Czy musze doplacic te 6,3% do wycieczki czy tez nie?

    Jesli nie musze bo w koncu umowe podpisalem w EURO i jest tam wyszczegolniona
    cena za cala wycieczke to na jakie przepisy mozna sie powolac.

    Odpowiedzi prosze na PRIV

    Pozdrawiam

    Jacek Browarski