  • 1. Data: 2002-09-19 10:45:08
    Temat: Użytkowanie programów typu Shareware
    Od: "Ron" <R...@o...pl>

    Witam
    :
    Jeżeli odinstaluję program typu shareware który można używać legalnie
    (np. 30 dni)
    przed upływem tego terminu i zainstaluję ponownie czy będzie to legalne.
    Niektóre programy tego typu nie informują o upływie tego terminu, więc w
    razie
    kontroli skąd smutni panowie w ciemnych garniturach :) będą wiedzieć kiedy
    program
    został zainstalowany (chyba nie po dacie utworzenia pliku bo tę przecież
    można na
    upartego zmienić :))

    Pozdrawiam
    Ron

  • 2. Data: 2002-09-19 11:02:50
    Temat: Re: Użytkowanie programów typu Shareware
    Od: "artpen" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > program
    > został zainstalowany (chyba nie po dacie utworzenia pliku bo tę przecież

    W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś i widać że sumienie bardzo Cię gryzie.
    Wybór należy do Ciebie

    Artur

    ps. polecam pl.sci.psychologia

  • 3. Data: 2002-09-19 11:21:39
    Temat: Odp: Użytkowanie programów typu Shareware
    Od: "Ron" <R...@o...pl>

    > W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś i widać że sumienie bardzo Cię gryzie.
    > Wybór należy do Ciebie
    >
    > Artur
    >
    > ps. polecam pl.sci.psychologia

    Wcale mnie niegryzie aż tak bardzo :) tylko z czystej cikawości pytam czy
    takie instalowanie comiesięczne załatwia sprawę legalności.
    W dalszym ciągu czekam na odpowiedź :)

  • 4. Data: 2002-09-19 12:52:09
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > Wcale mnie niegryzie aż tak bardzo :) tylko z czystej cikawości pytam czy
    > takie instalowanie comiesięczne załatwia sprawę legalności.
    > W dalszym ciągu czekam na odpowiedź :)

    Przeczytaj licencje programu shareware i bedziesz wiedzial.

    A co do kontroli to bedziesz w szoku co czasami
    ludkowie odstawiaja zeby tylko sprawdzic czy to legal czy nie.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 5. Data: 2002-10-17 10:54:53
    Od: "jack" <m...@c...uni.torun.pl>

> [...]
    > W dalszym ciągu czekam na odpowiedź :)
    >
    >Legalne to nie jest. Licencja jasno określa warunki użytkowania.
    Sprawdzenie tego, jeżeli za każdym razem przy deinstalacji nie będziesz
    czyścił dobrze rejestru lub formatował dysków też nie jest trudne.

  • 6. Data: 2002-10-17 15:59:51
    Od: "Peterphk" <p...@p...onet.pl>

    Mysle, ze jezeli ktos by nie szukal konkretnego programu to nie znajdzie
    tego:) Widzalem jak dzialaja polskie sluzby do walki z piractwem:)
    1. sprawdzanie programow w "dodaj/usuń"
    2. ewentualne sprawdzanie skrotow w menu i na pulpicie
    Jezeli ktos by sie zawzial i mial wiedze to pewnie by to znalazl, ale
    realnie to raczej maloprawdopodobne:)

  • 7. Data: 2002-10-18 08:47:14
    Od: Gacek <k...@m...com>

    jack wrote:

    > Sprawdzenie tego, jeżeli za każdym razem przy deinstalacji nie będziesz
    > czyścił dobrze rejestru lub formatował dysków też nie jest trudne.

    Dokladnie - zalezy co pisze w licencji.
    Najczesciej, ze mozna uzywac np. przez 30 dni, a potem kupic lub
    odinstalowac.
    Wowczas mozesz odinstalowac i zainstalowac np. nastepnego dnia
    albo mozesz zainstalowac nastepna wersje (zamiast 5.00 nowa 5.01) i
    uzywac kolejne 30 dni.
    Spotkalem sie jednak tez z taka licencja, w ktorej wyraznie bylo
    napisane, ze nie wolno juz instalowac ponownie, ani zadnej innej wersji.
    I wtedy takie postepowanie jest nielegalne.
    Ale i tak czy siak, jak sie ktos doczepi, to trzeba miec dobrego prawnika:-)
    A po rejestrach nikt nie bedzie grzebal (jesli to jest kontrola np. z
    BSA) - do tego sa odpowiednie programy, ktore "blyskawicznie" zrobia
    raport z instalowanych programow (wraz z informacjami kiedy byly
    instalowane itp.) i korzystaja z bazy pozwalajacej okreslic czy program
    jest licencjonowany, czy tez nie.

    Krzysiek