  • 11. Data: 2010-07-11 21:43:29
    Temat: Re: Uwaga groźny pies
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Literki niby znasz, a jakoś czytać ze zrozumieniem nie umiesz.
    >
    > Wejście przez otwartą furtkę to nie jest "wdarcie się".

    Otwartą furtkę to sobie sam wymyśliłeś. Autor pisał o "psie swobodnie
    biegającym po podwórku", gdyby furtka była otwarta to by wybiegł.

    > Bredzisz.

    To wszystko co masz do powiedzenia?

    > Jaaaasne. I każdy półmózg z agresywnym psem ma tego psa idealnie
    > wyszkolonego

    Znów puszczasz wodze fantazji. Nie było mowy o półmózgu ani o
    agresywnym psie.

    > i oczywiście każdy obywatel ma obowiązek rozumienia psiego języka.

    Każdy normalny człowiek bez trudu odbierze ostrzeżenie (podbiegnięcie
    do płotu, szczekanie, warczenie, mowa ciała). Pozostali nie powinni
    wychodzic z domu bez opiekuna a najlepiej siedzieć pod kluczem.

  • 12. Data: 2010-07-11 21:48:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał

    > To samo co byłoby gdybyś zaminował sobie posesje i napisał "Uwaga
    > miny!"
    > a mimo to ktoś by wszedł i się wysadził.

    Ciekawe, że ostrzeżenia "głebokie wykopy", "teren budowy" itp.
    (w połączeniu z ogrodzeniem) funkcjonują i są legalne.

  • 13. Data: 2010-07-11 21:49:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Alek pisze:
    > Ciekawe, że ostrzeżenia "głebokie wykopy", "teren budowy" itp.
    > (w połączeniu z ogrodzeniem) funkcjonują i są legalne.

    Nie powstają po to by kogoś skrzywdzić.
    Ale nawet wtedy jak ktoś tam wpadnie i sobie coś zrobi to właściciel ma
    przechlapane.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 14. Data: 2010-07-11 21:50:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał

    > Posiadanie psa atakującego ludzi jest tak samo legalne jak
    > posiadanie min.

    Ten pies nie zaatakował bez powodu. I owszem, psy stróżujące są
    legalne.

  • 15. Data: 2010-07-11 21:51:46
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał

    > Nie powstają po to by kogoś skrzywdzić.

    Powstają po to by ostrzec o zagrożeniu. Dokładnie tak samo
    jak ostrzeżenie o psie.

    > Ale nawet wtedy jak ktoś tam wpadnie i sobie coś zrobi to właściciel
    > ma przechlapane.

    Chyba w Ameryce.

  • 16. Data: 2010-07-11 21:52:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-11 23:35, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Dolicz odszkodowanie i odsiadkę za zagryzienie choćby jednej osoby.

    Nie ma pewności że zagryzie i nie ma pewności że przegra w sądzie
    sprawę o odszkodowanie za pogryzienie.
    To że pensję trzeba płacić raczej jest pewne. :-)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-07-11 22:03:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1deac$igg$1@news.onet.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ten pies nie zaatakował bez powodu. I owszem, psy stróżujące są legalne.
    A posiadanie stróżującej teściowej trzymanej na posesji bez łańcucha i
    kagańca (nawet
    jak są tabliczki "Uwaga! Zła teściowa)?

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2010-07-11 22:06:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1ddu5$hk6$1@news.onet.pl Alek

    > Każdy normalny człowiek bez trudu odbierze ostrzeżenie
    Ale to jest Lawa...

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-07-11 22:12:41
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Dolicz odszkodowanie i odsiadkę za zagryzienie choćby jednej osoby.
    A jak strażnik zastrzeli choćby jedną osobę? to kto będzie płacił
    odszkodowanie ?

    --
    PawełJ

  • 20. Data: 2010-07-11 22:14:03
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 11 Jul 2010 23:28:29 +0200, Arek napisał(a):

    > Posiadanie psa atakującego ludzi jest tak samo legalne jak posiadanie min.

    Czy obrona własnej własności nie jest legalna? Poza paragrafami o
    odpowiedzialności za zwierzęta masz jeszcze taki:
    Art. 25. § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie koniecznej odpiera
    bezpośredni, bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.
    § 2a. Nie podlega karze, kto przekracza granice obrony koniecznej
    odpierając zamach związany z wdarciem się do domu, mieszkania, lokalu,
    pomieszczenia, ogrodzonego terenu lub pojazdu, chyba że przekroczenie
    granic obrony koniecznej było rażące.

    Tak więc reasumując wszyst prawdopodobnie zależy od interpretacji sędziego.

    --
    marcin