  • 1. Data: 2010-07-11 15:44:16
    Temat: nie uwzgledniono wniosku w przedmiocie wyznaczania obroncy z urzedu
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    zawiadomieniem
    Zawiadomiono ze postanowieniem sadu :Nie uwzgledniono wniosku w
    przedmiocie wyznaczenia obroncy z urzedu.
    Postanowienie jest prawomocne.

    W jaki sposob jest mozliwosc ustanowienia tego adwokata?
    Czy to znaczy ze do czasu rozprawy nie mam mozliwosci jakiej kolwiek
    fachowej obrony z urzedu , przed fachowcami oskarzycielami ?

    ps:
    wczesniej wystapilem o obronce z urzedu wnioskiem, potem zostalem
    zobowiazany do udokumentowania sytuacji majatkowej i rodzinnej pod
    rygorem nie uwzglednienia wniosku, na list-zobowiazanie zlozylem sprzeciw
    uwazajac ze adwokat jest mi potrzebny w sprawie, no i wrescie
    zawiadomieniem poinformowano mnie prawomocnym postanowieniem o nie
    uwzglednieniu wniosku .... sprawa w toku

  • 2. Data: 2010-07-12 07:28:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jul 2010, nowicjusz wrote:

> [...]
    > rygorem nie uwzglednienia wniosku, na list-zobowiazanie zlozylem sprzeciw
    > uwazajac ze adwokat jest mi potrzebny w sprawie,

    Odnoszę wrażenie, że uważasz iż adwokat należy Ci się bo jest potrzbny.
    Prawodawca postanowił inaczej - adwokat Ci się należy, jeśli sąd tak
    uważa, w pozostałych przypadkach masz sobie go wynając sam.
    W szczególności jak sąd uważa że Cię stać (albo jak wolisz: o ile
    nie przekonasz sądu, że jesteś dostatecznie biedny), to adwokata
    z urzędu nie przydzielą.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-07-12 13:14:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Odnoszę wrażenie, że uważasz iż adwokat należy Ci się bo jest potrzbny.
    > Prawodawca postanowił inaczej - adwokat Ci się należy, jeśli sąd tak
    > uważa, w pozostałych przypadkach masz sobie go wynając sam.

    No, sa jeszcze przypadki, gdy obrona jest obowiazkowa (postepowanie
    przyspieszone, niepoczytalnosc, pozbawienie wolnosci, itp.)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-07-12 13:18:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "nowicjusz" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > W jaki sposob jest mozliwosc ustanowienia tego adwokata?
    > Czy to znaczy ze do czasu rozprawy nie mam mozliwosci jakiej kolwiek
    > fachowej obrony z urzedu , przed fachowcami oskarzycielami ?

    Coz, sam zaprzepasciles swoja szanse ignorujac wezwanie sadu do
    udokumentowania dochodow.
    Teraz mozesz juz tylko wynajac obronce z wyboru, ewentualnie zalatwic sobie
    zolte papiery albo doprowadzic do tego, ze zamkna Cie w areszcie - wtedy sad
    przydzieli obronce z urzedu, gdyz bedziesz musial miec obronce.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-07-13 20:07:49
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 15:18:58 +0200, SDD wrote:

> [...]
    > sobie zolte papiery albo doprowadzic do tego, ze zamkna Cie w areszcie -
    > wtedy sad przydzieli obronce z urzedu, gdyz bedziesz musial miec

    oo to jednak mozna miec adwokata z urzedu.
    1 albo jestes biedny
    2 albo posiadac zolte paiery
    3 albo zamkniety w areszcie

    no to super, dyskryminacyjne widze ;) czy moze byc to powodem do
    zazalenia lub pozwu ? tylko jakie paragrafy ? jaka to zwieznie i ladnie
    napisac ?

  • 6. Data: 2010-07-13 20:21:13
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 09:28:28 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Odnoszę wrażenie, że uważasz iż adwokat należy Ci się bo jest
    > potrzbny.

    No tak.
    Do reprezentacji i znajomosci tych wszystkich kruczkow i lamiglowek
    prawniczych

    > Prawodawca postanowił inaczej - adwokat Ci się należy, jeśli
    > sąd tak
    > uważa, w pozostałych przypadkach masz sobie go wynając sam.

    czyli konstytucyjne prawo do obrony (fachowej bo taka uwazam za jedyna
    sluszna) moge sobie "o dupe wytrzec"

    > W szczególności jak sąd uważa że Cię stać (albo jak wolisz: o ile
    > nie przekonasz sądu, że jesteś dostatecznie biedny), to adwokata z
    > urzędu nie przydzielą.

    i co wtedy bez adwokata, bede donkichota nasladowal :((((((( ,
    a tak aprop ciekawe jak skonczyl donkichot :))

    nowicjusz

  • 7. Data: 2010-07-13 20:43:34
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 15:14:11 +0200, SDD wrote:

    > No, sa jeszcze przypadki, gdy obrona jest obowiazkowa (postepowanie
    > przyspieszone, niepoczytalnosc, pozbawienie wolnosci, itp.)

    no wlasnie co z tym postepowaniem przyspieszonym, kiedy ten adwokat z
    urzedu i jak adwokata wyznaczyc?
    Pozbawiony wolnosci to a automatu, jak nie ma sie z wyboru.

    nowicjusz

  • 8. Data: 2010-07-14 18:18:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > On Mon, 12 Jul 2010 09:28:28 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:
    >

    > czyli konstytucyjne prawo do obrony (fachowej bo taka uwazam za jedyna
    > sluszna) moge sobie "o dupe wytrzec"

    Nie.
    Mozesz sobie wynajac za pieniadze obronce z wyboru.
    Nikt Ci tego w tym kraju nie zabrania.
    Na tym polega konstutucyjne prawo do obrony.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-07-14 18:19:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > oo to jednak mozna miec adwokata z urzedu.
    > 1 albo jestes biedny
    > 2 albo posiadac zolte paiery
    > 3 albo zamkniety w areszcie

    Jak rozumiem, zadnego z tych warunkow nie spelniasz?
    No to w szczegolnosci nie spelniasz tez warunku 1, a zatem wynajmij sobie
    obronce z wyboru.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-07-14 20:18:25
    Od: nowicjusz <n...@d...pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 20:19:56 +0200, SDD wrote:

    > Jak rozumiem, zadnego z tych warunkow nie spelniasz? No to w
    > szczegolnosci nie spelniasz tez warunku 1, a zatem wynajmij sobie
    > obronce z wyboru.

    No wlasnie i ten wybor niech padnie na adwokata z urzedu, tak jak inne
    grupy:
    1 albo jestes biedny,
    2 albo posiadac zolte paiery
    3 albo zamkniety w areszcie
    zeby nie byc dyskriminowany (nie wyrozniany)
    zeby miec wybor w koncu demokracja

    to ja wybieram z urzedu.
    Niezawsze mozna wierzyc prywatnemu przedsiebiorcy, ktory chce sie szybko
    dorobic, lub niema dostatecznego zaplecza, lub czasu na porzadna obrone,
    lub jest najzwyczajniej na dorobku i bierze wszystko jak leci.

    --
    nowicjusz