  • 1. Data: 2010-07-11 20:16:26
    Temat: Uwaga groźny pies
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Posesja, pies swobodnie biegający po podwórku, tabliczka: 'Uwaga groźny
    pies, proszę skorzystać z dzwonka przy furtce'. Niestety nie do
    wszystkich to przemawia. Obyło się jak narazie bez ofiar, ale...

    Co w przypadku pogryzienia obcej osoby na mojej posesji przez mojego psa
    w ww. przypadku? Co w przypadku gdy osoba wchodząca na posesję nie umie
    czytać/jest ślepa/wkracza w stanie wyższej konieczności?

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 2. Data: 2010-07-11 20:19:06
    Temat: Re: Uwaga groźny pies
    Od: Arek <a...@e...net>

    Stefan pisze:
> [...]
    > w ww. przypadku? Co w przypadku gdy osoba wchodząca na posesję nie umie
    > czytać/jest ślepa/wkracza w stanie wyższej konieczności?

    To samo co byłoby gdybyś zaminował sobie posesje i napisał "Uwaga miny!"
    a mimo to ktoś by wszedł i się wysadził.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-07-11 20:27:19
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 11 Jul 2010 22:19:06 +0200, Arek napisał(a):

    > To samo co byłoby gdybyś zaminował sobie posesje i napisał "Uwaga miny!"
    > a mimo to ktoś by wszedł i się wysadził.

    Czy przypadkiem posiadanie psa w przeciwieństwie do min, nie jest czasem
    legalne?

    --
    marcin

  • 4. Data: 2010-07-11 20:33:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-11 22:27, Użytkownik zly napisał:

    > Czy przypadkiem posiadanie psa w przeciwieństwie do min, nie jest czasem
    > legalne?

    Dopóki kogoś nie pogryzie.
    A jak już pogryzie to wina tego co ma gorszego adwokata.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-07-11 21:10:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Stefan pisze:
    > Posesja, pies swobodnie biegający po podwórku, tabliczka: 'Uwaga groźny
    > pies, proszę skorzystać z dzwonka przy furtce'. Niestety nie do
    > wszystkich to przemawia. Obyło się jak narazie bez ofiar, ale...

    Nie ma obowiązku umiejętności czytania, nie ma obowiązku znajomości
    języka polskiego, nie ma prawa zakazującego poruszania się osobom
    niewidomym. Dziecko może zabłądzić, pijany może pomylić furtki.

    > Co w przypadku pogryzienia obcej osoby na mojej posesji przez mojego psa
    > w ww. przypadku? Co w przypadku gdy osoba wchodząca na posesję nie umie
    > czytać/jest ślepa/wkracza w stanie wyższej konieczności?

    Masz przerąbane. I słusznie.

    Masz psi (heh) obowiązek dopilnować, aby twój pies nikomu nie wyrządził
    krzywdy. Nie jest ważne, jak to zrobisz, ale ważne jest, żebyś to zrobił
    skutecznie (no i legalnie).

    Co więcej wiele razy zdarzało się, że taki świrnięty pies wydostawał się
    poza posesję (psy potrafią kopać, jeśli nie wiesz) i tam kogoś atakował.

    Masz jakieś problemy z ego, że musisz mieć na swojej posesji swobodnie
    latającego groźnego psa?

    Bo jeśli masz jakieś wielkie skarby do ochrony, to taniej i bezpieczniej
    wyszłoby zatrudnić strażnika.

  • 6. Data: 2010-07-11 21:22:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał

> [...]
    > do wszystkich to przemawia. Obyło się jak narazie bez ofiar, ale...
    >
    > Co w przypadku pogryzienia obcej osoby na mojej posesji przez mojego

    Jeśli ta osoba nie była szczepiona to poddać psa kwarantannie, mógł
    się zarazić.

    > Co w przypadku gdy osoba wchodząca na posesję nie umie czytać/jest
    > ślepa/wkracza w stanie wyższej konieczności?

    To ma pecha. Wtargnięcie na cudzą ogrodzoną posesję jest zabronione
    (193 kk) i analafabetyzm czy ślepota niczego nie usprawiedliwia.
    A pies jest od tego żeby reagować. Zresztą zwykle najpierw ostrzega,
    więc intruz ma czego sam chciał.

  • 7. Data: 2010-07-11 21:28:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    zly pisze:
    > Czy przypadkiem posiadanie psa w przeciwieństwie do min, nie jest czasem
    > legalne?

    Posiadanie psa atakującego ludzi jest tak samo legalne jak posiadanie min.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2010-07-11 21:33:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-11 23:10, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Bo jeśli masz jakieś wielkie skarby do ochrony, to taniej i bezpieczniej
    > wyszłoby zatrudnić strażnika.

    Taniej strażnika ?
    Jakim cudem strażnik wyjdzie taniej niż psia karma ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-07-11 21:34:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze:

    > To ma pecha. Wtargnięcie na cudzą ogrodzoną posesję jest zabronione (193
    > kk)

    Literki niby znasz, a jakoś czytać ze zrozumieniem nie umiesz.

    Wejście przez otwartą furtkę to nie jest "wdarcie się".

    > i analafabetyzm czy ślepota niczego nie usprawiedliwia.

    Bredzisz.

    > A pies jest od tego żeby reagować. Zresztą zwykle najpierw ostrzega,
    > więc intruz ma czego sam chciał.

    Jaaaasne. I każdy półmózg z agresywnym psem ma tego psa idealnie
    wyszkolonego i oczywiście każdy obywatel ma obowiązek rozumienia psiego
    języka.

  • 10. Data: 2010-07-11 21:35:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadoslawF pisze:

    > Taniej strażnika ?
    > Jakim cudem strażnik wyjdzie taniej niż psia karma ?

    Dolicz odszkodowanie i odsiadkę za zagryzienie choćby jednej osoby.