  • 71. Data: 2018-06-15 19:18:37
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-18 o 10:13, RadoslawF pisze:

    > A i przepis dotyczy osoby a nie firmy czy instytucji.

    Nie wiem, czyją własność stanowi AED, tym nie mniej jakby to była osoba
    prawna, to też "osoba".

  • 72. Data: 2018-06-15 19:19:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-18 o 18:41, Shrek pisze:

    > Naprawdę myślisz, że nie mam nic lepszego do roboty? Wklepałem w googla,
    > to wyskoczyło.
    > Zresztą to bez znaczenia, gdyż zapewne defibrylator był dostępny
    > publicznie (masz w artykule o tabliczce). Naprawdę nie mam pojęcia jak
    > skomentować wypociny, że nie należy używać defibrylatora (umieszczonego
    > za cieżką kasę, specjalnie w tym celu, żeby go w razie czego używać), bo
    > jeszcze ktoś ukradnie. Po prostu słów brak. EOT

    Publicznie, to była tabliczka dostępna, a nie AED.

  • 73. Data: 2018-06-15 21:14:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet jeśli to jest za publiczne pieniądze, to musi być dozorowane.

    Zaczynasz z sensem gadać. Przy czym dozorowane nie oznacza ciecia, co
    wydaje albo nie po uważaniu. Naprawdę całkiem sporo tego wisi w
    miejscach publicznych i nie stoi przy każdym cieć "co ma go na stanie".

    > Inaczej zaraz by ktoś zabrał.

    Przypuszczam, że wątpię. Po co komu defibrylator? Wiszą zawsze w
    okolicach gdzie jest sporo kamer.

    > Ale problem jest zupełnie innej klasy.

    Cieszę się, że w końcu dostrzegłeś;)

    > Ratownik uznał, że w tym konkretnym wypadku nie jest potrzebne.

    Wedle twojej teorii nic nie uznał, bo pilnował basenu i się nie oddalił
    w kierunku zdarzenia.

    > Mógł się
    > pomylić oczywiście, ale to jego decyzja i tyle.

    I wracamy do punktu wyjścia - jeśli udzielał pierwszej pomocy i
    autoratywnie uznał, że tak będzie lepiej, to co najwyżej się pomylił.
    Przykra sprawa, ale jego prawo do pomyłki i nikt nie ma nawet specjalnie
    możliwości ścigania (chyba żeby prok uznał, że wykwaligikowany ratownik
    ma mniejsze prawo do pomyłek). Ale ty twierdzisz, że on nawet nie
    pofatygował się na miejsce, tylko po prostu uznał, że nie bo nie. To już
    byłoby utrudnianie działań, a na to by się paragraf znalazł.

    Zaczynasz mówić z sensem, jeszcze odwołaj szkodliwe głupoty jakie
    pisałeś o tym jak działa czy niedziała AED i że jest więcej przypadków
    kiedy go nienależy stosować niż należy w przypadku podejrzenia zaburzeń
    akcji serca/NZK i się dogadamy;)

    Shrek

  • 74. Data: 2018-06-16 01:15:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-18 o 21:14, Shrek pisze:

    > Zaczynasz z sensem gadać. Przy czym dozorowane nie oznacza ciecia, co
    > wydaje albo nie po uważaniu. Naprawdę całkiem sporo tego wisi w
    > miejscach publicznych i nie stoi przy każdym cieć "co ma go na stanie".

    Wskaż takie miejsce? Ja znam kilka w moim mieście, i wszędzie są dozorowane.

    > Przypuszczam, że wątpię. Po co komu defibrylator? Wiszą zawsze w
    > okolicach gdzie jest sporo kamer.

    Nie zdajesz sobie sprawy, jakie głupoty ludzie kradną, by to za zakrętem
    wyrzucić.

    > Cieszę się, że w końcu dostrzegłeś;)

    > Wedle twojej teorii nic nie uznał, bo pilnował basenu i się nie oddalił
    > w kierunku zdarzenia.

    Na opowiadanego kobiety uznał. Obowiązku iść nie miał żadnego.

> [...]
    > pofatygował się na miejsce, tylko po prostu uznał, że nie bo nie. To już
    > byłoby utrudnianie działań, a na to by się paragraf znalazł.

    Jakie utrudnianie? Komu i co utrudniał, skoro nawet do pacjenta nie
    podszedł?

> [...]
    > pisałeś o tym jak działa czy niedziała AED i że jest więcej przypadków
    > kiedy go nienależy stosować niż należy w przypadku podejrzenia zaburzeń

    Wątpię. Po tym co piszesz wnoszę, że w życiu nie prowadziłeś żadnej
    akcji ratunkowej, a jedynie poczytałeś ulotki o AED pisane przez
    producentów.

  • 75. Data: 2018-06-16 09:29:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wskaż takie miejsce? Ja znam kilka w moim mieście, i wszędzie są dozorowane.

    Pierwsze z brzegu - metro marymont w Warszawie. Tu masz mapę wszystkich.

    http://www.ratujzsercem.pl/Map.aspx

    Jak sobie klikniesz, to masz nawet zdjęcie - wisi sobie na peronie,
    budki dla ciecia nie ma.

    > Na opowiadanego kobiety uznał. Obowiązku iść nie miał żadnego.

    Czyli uznał, że nie ma potrzeby defibrylacji nie widząc pacjenta - czy
    tak? No to rzeczywiście profesjonalizm. Zaraz - nie uyzasadaniłeś tego,
    że skoro był na miejscu to wiedział lepiej niż my? No to byl czy nie był?

    > Wątpię. Po tym co piszesz wnoszę, że w życiu nie prowadziłeś żadnej
    > akcji ratunkowej, a jedynie poczytałeś ulotki o AED pisane przez
    > producentów.

    Resuscytacji na szczęście nie. Ty za to nawet na kursie nie byłaś, albo
    spałeś. Przestań powtarzać bzdury, że nie należy w takich przypadkach
    używać AED, bo komuś zaszkodzisz.

    Shrek

  • 76. Data: 2018-06-16 10:25:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-06-18 o 09:29, Shrek pisze:

    > Pierwsze z brzegu - metro marymont w Warszawie. Tu masz mapę wszystkich.
    >
    > http://www.ratujzsercem.pl/Map.aspx
    >
    > Jak sobie klikniesz, to masz nawet zdjęcie - wisi sobie na peronie,
    > budki dla ciecia nie ma.

    W Warszawie nie sprawdzę. U nas na wsi wisi w miejscach dozorowanych.

    > Czyli uznał, że nie ma potrzeby defibrylacji nie widząc pacjenta - czy
    > tak? No to rzeczywiście profesjonalizm. Zaraz - nie uyzasadaniłeś tego,
    > że skoro był na miejscu to wiedział lepiej niż my? No to byl czy nie był?

    Faktycznie niezbyt mądrze. Ale skoro iść nie mógł? Artykuł jest głupio
    napisany, bo powinni przede wszystkim zapytać tę ratowniczkę, która na
    miejsce poszła. A oni rozpytali nawiedzoną panienkę czującą urazę, że
    natychmiast wszyscy z basenu 5ratować nie pobiegli oraz jakiegoś
    "instruktora", który miał jedynie ich relację. I tego się czepiam.

    > Resuscytacji na szczęście nie. Ty za to nawet na kursie nie byłaś, albo
    > spałeś. Przestań powtarzać bzdury, że nie należy w takich przypadkach
    > używać AED, bo komuś zaszkodzisz.

    Ja nie ukrywam swoich danych, więc raczej wiadomo, że kobietą nie jestem
    :-) A co do meritum, no to nie o kursy chodzi, tylko praktykę i o to
    pytałem. Ja nigdy nie piałem, że AED komuś zaszkodzi, tylko, że
    przeważnie jest zbędne i tyle.

  • 77. Data: 2018-06-16 10:25:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nie wiem, czyją własność stanowi AED, tym nie mniej jakby to była osoba
    > prawna, to też "osoba".

    Tyle że decyzje podejmie urzędnik odpowiedzialny za oszczędności więc
    jego decyzja może sporo odbiegać od twojego zdania.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2018-06-16 11:16:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Warszawie nie sprawdzę. U nas na wsi wisi w miejscach dozorowanych.

    A u nas wiszą po prostu na ścianach. Nikt ich nie kradnie bo zwykle są
    kamery. Sprawdziem też ten nasz - rzeczywiście jest oznaczony jako "dla
    pracowników", więc szczekam. Tym niemniej jednak idę o zakład, że w jest
    w porcedurę czu regulamin wpisane, że w razie "w" go używać, a nie
    trzymać pod kluczem bo się zużyje albo zgubi. Uoprawdopodobnia też fakt,
    że jednak go nie wydał, a nie powiedział jak chcecie to bierzcie, ja tu
    basenu pilnuje i mam to w dupie.

    > Faktycznie niezbyt mądrze.

    No właśnie.

> [...]
    > natychmiast wszyscy z basenu 5ratować nie pobiegli oraz jakiegoś
    > "instruktora", który miał jedynie ich relację. I tego się czepiam.

    Nie - czepiasz się tego, że skoro ratownik zdalnie powiedział, że
    niepotrzebny to na podstawie tej i swojej niewiedzy na temat do czego
    służy defibrylator i jak działa popartą poczuciem, że nie należy go
    nikomu dawać bo jeszcze pospsuje albo ukradnie a co gorsza pacjentowi
    zaszkodzi nie należy go używać. I jest to postawa głupia, szkodliwa i
    tym bardziej oburzająca argumentacja, że jesteś policjantem i z racji
    tego, że masz statystycznie dużą szansę znaleźć się takiej sytuacji i
    być bohaterem następnego artykułu, zasługująca na stanowcze
    sprostowanie. Tym badziej, że miałem już doczynienia z policjantami,
    którzy zamiast pomóc bardziej byli zmartwieni tym, że nie miałem jako
    udzielający pomocy dokumentów i nie mieli co do kapownika wpisać. Więc
    widać nie jesteś odosobnionym przypadkiem.

    > A co do meritum, no to nie o kursy chodzi, tylko praktykę i o to
    > pytałem.

    Klika razy przy wypadkach komunikacyjnych i zasłabnięciach. Nigdy RKO i
    AED. Fakt że nie musiałem tego robić raczej mnie cieszy niż martwi.

    >Ja nigdy nie piałem, że AED komuś zaszkodzi, tylko, że
    > przeważnie jest zbędne i tyle.

    Pisałeś, choćby tu.

    "> Gdyby zadzialał (cudów tu nie ma a technika) to by znaczyło, że
    > powinien. Jeszcze raz - nie ma przepływu krwi, to gorzej już nie będzie.

    Masz tendencje do kategorycznego zajmowania stanowiska w obszarach, w
    których nie masz zielonego pojęcia. Jeśli Ci pęknie jakieś naczynie
    mózgu, a zaczniesz zwiększać ciśnienie,to zwiększasz krwiaka i ucisk na
    mózg."

    Powtórzę. Jeśli jest podejrzenie nagłego zatrzymania krążenia lub
    zakłócenia akcji serca, to praktycznie zawsze, jak jest możliwość należy
    stosować AED. Wyjątkiem są sytuacje, gdzie jest to niebezpieczne dla
    ratownika, albo wcześniej należy zająć sie przyczyną tych zaburzeń - na
    przykład najpierw oczywiście nalezy klienat uszczelnic jak mocno
    "ciekie"m albo odciąć jak wisi;) Tu takiego przypadku nie było i zarówno
    ty jak i dyrektor ośrodka pieprzycie od rzeczy, co więcej ktoś wam może
    uwierzyć. Najlepszym dowodem, że AED powinien być w użyciu jest, że jak
    przyjechali profesjonaliści (swoją drogą ratownicy to co - liga
    amarotska?) to w karetce defibrylatora użyli.

    Shrek

  • 79. Data: 2018-06-16 15:46:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-06-18 o 10:25, RadoslawF pisze:

    > Tyle że decyzje podejmie urzędnik odpowiedzialny za oszczędności więc
    > jego decyzja może sporo odbiegać od twojego zdania.

    Oczywiście masz rację, ale od decyzji można się odwołać. Generalnie
    raczej o tę część interpretacji byłbym najmniej zaniepokojony.

  • 80. Data: 2018-06-16 15:53:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-06-18 o 11:16, Shrek pisze:

> [...]
    > udzielający pomocy dokumentów i nie mieli co do kapownika wpisać. Więc
    > widać nie jesteś odosobnionym przypadkiem.

    Nie czepiam, bo z doświadczenia wiem, że te artykuły"alarmowe" ze stanem
    rzeczywistym nie mają absolutnie nic wspólnego. Jeśli mają, to tylko,
    gdy dziennikarz się pomyli.

    > Klika razy przy wypadkach komunikacyjnych i zasłabnięciach. Nigdy RKO i
    > AED. Fakt że nie musiałem tego robić raczej mnie cieszy niż martwi.

    No widzisz :-) Te ED, to raczej lobbing producentów tych urządzeń, niż
    konieczność.Podobnie, jak z gaśnicami samochodowymi. Znasz przypadek
    ugaszenia samochodu taką gaśnicą?

    > Pisałeś, choćby tu.
    > "> Gdyby zadzialał (cudów tu nie ma a technika) to by znaczyło, że

    To raczej nie mój cytat.

> [...]
    > których nie masz zielonego pojęcia. Jeśli Ci pęknie jakieś naczynie
    > mózgu, a zaczniesz zwiększać ciśnienie,to zwiększasz krwiaka i ucisk na

    A to już mój cytat. I dalej to podtrzymuję. AED po prostu o tym "wie" i
    by nie zadziałał. Ale jak y nie zadziałał, to i bieganie z nim sensu nie
    ma.

> [...]
    > przyjechali profesjonaliści (swoją drogą ratownicy to co - liga
    > amarotska?) to w karetce defibrylatora użyli.

    Jeśli facet łapał oddechy, to wiadomo było, że to nie problem z sercem.
    Jak Ci serce stanie, to oddechów nie ma.