  • 61. Data: 2018-06-15 08:02:32
    Temat: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-06-15 07:17, Shrek wrote:

    > Z internetów:
    >
    > Artykuł 6.1 UoPRM
    >
    > ,,Osobie, ktora poniosła szkode na mieniu powstała w nastepstwie
    > udzielania przez nia pierwszej pomocy, przysługuje roszczenie o
    > naprawienie tej szkody od Skarbu Panstwa reprezentowanego przez
    > wojewode własciwego ze wzgledu na miejsce powstania szkody."

    w sumie logiczne skoro jest ustawowy obowiazek niesienia pomocy
    niezaleznie od posiadanych kwalifikacji czy wlasnego stanu

  • 62. Data: 2018-06-15 09:12:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-18 o 03:47, Marcin Debowski pisze:

    > Ale też przyjmując, że sytuacja wyglądała tak, że ten ratownik nie mógł
    > mieć pewności co do stanu tego człowieka, a te defibrylatory są wysoko
    > zautomatyzowane i w opisanej sytuacji zaszkodzić nie powinny, to nie do
    > końca rozumiem dlaczego jednak się nie zgodził.

    Pewnie ocenił, że to zwykłe zasłabnięcie i poszła ratowniczka, y to
    zbadać na miejscu. A paniusia urażona, że nikt jej nie posłuchał
    rozpętała aferę medialną. Sądzę, że ratowniczka mogła spokojnie AED zabrać.

    > Nie chcę za bardzo spekulować, bo lekarzem nie jestem, ale czy nie jest
    > możliwa sytacja, że np. okresy gdzie krążenie (i oddech) jest, są przeplatane
    > okresami gdzie krążenia nie ma bo występuje migotanie komór?

    Przede wszystkim bledną jest opinia, że ratownicy mieli obowiązek
    podejmowania akcji poza basenem. Mogli, powinni, ale obowiązku nie
    mieli. To ta wrzeszcząca panienka miała taki obowiązek ewentualnie. To
    nie państwowe służby. Jednocześnie zespół ratowników musiał to rozwiązać
    w taki sposób, by nie spowodować zagrożenia na basenie. Kluczowe dla
    mnie byłoby zapytanie tej ratowniczki, czemu nie zabrała albo nie użyła
    AED.

    Tym czasem ziennikarze zapytali oto wszystkich - z wy

  • 63. Data: 2018-06-15 09:20:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-18 o 07:17, Shrek pisze:

    > Artykuł 6.1 UoPRM

    Ja znałem art. 142 kc.

  • 64. Data: 2018-06-15 09:24:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-18 o 08:02, m4rkiz pisze:

    > w sumie logiczne skoro jest ustawowy obowiazek niesienia pomocy
    > niezaleznie od posiadanych kwalifikacji czy wlasnego stanu

    Tyle, że facet jak zwykle zacytował tylko kawałek, by ukryć, że akurat w
    omawianym wypadku przepis by nie miał zastosowania. Tam dwa zdania dalej
    jest "Naprawienie szkody, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje,
    jeżeli szkoda powstała wyłącznie (...) osoby trzeciej, za którą Skarb
    Państwa nie ponosi odpowiedzialności. Sądzę, że trudno by kradzież AED
    uznać, jako szkodę powstałą w wyniku udzielania pierwszej pomocy.

  • 65. Data: 2018-06-15 10:11:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-15 o 07:55, Liwiusz pisze:

    > W sensie - ty jeszcze jesteś w XIX wieku, gdzie jak doktor Wilczur w
    > Znachorze ukradł lekarzowi narzędzia, aby uratować życie, to powinien
    > być skazany za kradzież?

    Z uwagi na cenę takie urządzenie będzie w środkach trwałych
    i ktoś będzie za nie odpowiedzialny. Ale najprościej nie znając
    szczegółów pierdolić że na pewno był kupiony za publiczne
    pieniądze, na pewno wisi w dostępnym dla każdego miejscu i na
    pewno każdy kto chce może go sobie zabrać i użyć.

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2018-06-15 10:13:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > Państwa nie ponosi odpowiedzialności. Sądzę, że trudno by kradzież AED
    > uznać, jako szkodę powstałą w wyniku udzielania pierwszej pomocy.

    A i przepis dotyczy osoby a nie firmy czy instytucji.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2018-06-15 16:59:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2018 o 10:11, RadoslawF pisze:

> [...]
    > pieniądze, na pewno wisi w dostępnym dla każdego miejscu i na
    > pewno  każdy kto chce może go sobie zabrać i użyć.

    "przytomność stracił starszy mężczyzna. Miało to miejsce obok tabliczki
    z informacją o zamontowanym defibrylatorze."

    Tak. Specjalnie oznaczają tabliczkami AED, po to żeby ich nie wolno było
    używać.

    Gdzie wy się uchowaliście, że nie słyszeliście o AED umieszczanymi w
    miejscach publicznych?

    Shrek

  • 68. Data: 2018-06-15 18:32:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-15 o 16:59, Shrek pisze:

> [...]
    > z informacją o zamontowanym defibrylatorze."
    >
    > Tak. Specjalnie oznaczają tabliczkami AED, po to żeby ich nie wolno było

    A to już jest twoja pokręcona teoria, prawda jest taka że osoba
    odpowiedzialna za użycie defibrylatora uznała że jest zbędny.
    Już go zakapowałeś do prokuratury?
    Działalność stowarzyszenia miłośników donosiciela Pawki Morozowa
    aktywowałeś?

    > Gdzie wy się uchowaliście, że nie słyszeliście o AED umieszczanymi w
    > miejscach publicznych?

    Gdzie ty się wychowałeś że nie słyszałeś o dbałości o mienie powierzone?

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2018-06-15 18:41:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tyle, że facet jak zwykle zacytował tylko kawałek, by ukryć, że akurat w
    > omawianym wypadku przepis by nie miał zastosowania.

    Naprawdę myślisz, że nie mam nic lepszego do roboty? Wklepałem w googla,
    to wyskoczyło.

    Zresztą to bez znaczenia, gdyż zapewne defibrylator był dostępny
    publicznie (masz w artykule o tabliczce). Naprawdę nie mam pojęcia jak
    skomentować wypociny, że nie należy używać defibrylatora (umieszczonego
    za cieżką kasę, specjalnie w tym celu, żeby go w razie czego używać), bo
    jeszcze ktoś ukradnie. Po prostu słów brak. EOT

    Shrek

  • 70. Data: 2018-06-15 19:15:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-06-18 o 10:11, RadoslawF pisze:

> [...]
    > pieniądze, na pewno wisi w dostępnym dla każdego miejscu i na
    > pewno każdy kto chce może go sobie zabrać i użyć.

    Nawet jeśli to jest za publiczne pieniądze, to musi być dozorowane.
    Inaczej zaraz by ktoś zabrał. Ale problem jest zupełnie innej klasy.
    Ratownik uznał, że w tym konkretnym wypadku nie jest potrzebne. Mógł się
    pomylić oczywiście, ale to jego decyzja i tyle. Tu o żadnej
    odpowiedzialności prawnej za tę decyzję mowy być nie może.