    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Date: Sat, 16 Jun 2018 11:16:55 +0200
    <pfuhbk$nja$3@node1.news.atman.pl> <pfuks8$76g$1@node2.news.atman.pl>
    <pfvkc3$2q6$1@node2.news.atman.pl> <pfvsbk$a61$1@node2.news.atman.pl>
    <5b23f46a$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <pg1365$u3f$4@node1.news.atman.pl>
    <5b2448b6$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <pg2e8u$l32$5@node1.news.atman.pl>
    <5b24c9a9$0$602$65785112@news.neostrada.pl>

    > W Warszawie nie sprawdzę. U nas na wsi wisi w miejscach dozorowanych.

    A u nas wiszą po prostu na ścianach. Nikt ich nie kradnie bo zwykle są
    kamery. Sprawdziem też ten nasz - rzeczywiście jest oznaczony jako "dla
    pracowników", więc szczekam. Tym niemniej jednak idę o zakład, że w jest
    w porcedurę czu regulamin wpisane, że w razie "w" go używać, a nie
    trzymać pod kluczem bo się zużyje albo zgubi. Uoprawdopodobnia też fakt,
    że jednak go nie wydał, a nie powiedział jak chcecie to bierzcie, ja tu
    basenu pilnuje i mam to w dupie.

    > Faktycznie niezbyt mądrze.

    No właśnie.

    > Ale skoro iść nie mógł? Artykuł jest głupio
    > napisany, bo powinni przede wszystkim zapytać tę ratowniczkę, która na
    > miejsce poszła. A oni rozpytali nawiedzoną panienkę czującą urazę, że
    > natychmiast wszyscy z basenu 5ratować nie pobiegli oraz jakiegoś
    > "instruktora", który miał jedynie ich relację. I tego się czepiam.

    Nie - czepiasz się tego, że skoro ratownik zdalnie powiedział, że
    niepotrzebny to na podstawie tej i swojej niewiedzy na temat do czego
    służy defibrylator i jak działa popartą poczuciem, że nie należy go
    nikomu dawać bo jeszcze pospsuje albo ukradnie a co gorsza pacjentowi
    zaszkodzi nie należy go używać. I jest to postawa głupia, szkodliwa i
    tym bardziej oburzająca argumentacja, że jesteś policjantem i z racji
    tego, że masz statystycznie dużą szansę znaleźć się takiej sytuacji i
    być bohaterem następnego artykułu, zasługująca na stanowcze
    sprostowanie. Tym badziej, że miałem już doczynienia z policjantami,
    którzy zamiast pomóc bardziej byli zmartwieni tym, że nie miałem jako
    udzielający pomocy dokumentów i nie mieli co do kapownika wpisać. Więc
    widać nie jesteś odosobnionym przypadkiem.

    > A co do meritum, no to nie o kursy chodzi, tylko praktykę i o to
    > pytałem.

    Klika razy przy wypadkach komunikacyjnych i zasłabnięciach. Nigdy RKO i
    AED. Fakt że nie musiałem tego robić raczej mnie cieszy niż martwi.

    >Ja nigdy nie piałem, że AED komuś zaszkodzi, tylko, że
    > przeważnie jest zbędne i tyle.

    Pisałeś, choćby tu.

    "> Gdyby zadzialał (cudów tu nie ma a technika) to by znaczyło, że
    > powinien. Jeszcze raz - nie ma przepływu krwi, to gorzej już nie będzie.

    Masz tendencje do kategorycznego zajmowania stanowiska w obszarach, w
    których nie masz zielonego pojęcia. Jeśli Ci pęknie jakieś naczynie
    mózgu, a zaczniesz zwiększać ciśnienie,to zwiększasz krwiaka i ucisk na
    mózg."

    Powtórzę. Jeśli jest podejrzenie nagłego zatrzymania krążenia lub
    zakłócenia akcji serca, to praktycznie zawsze, jak jest możliwość należy
    stosować AED. Wyjątkiem są sytuacje, gdzie jest to niebezpieczne dla
    ratownika, albo wcześniej należy zająć sie przyczyną tych zaburzeń - na
    przykład najpierw oczywiście nalezy klienat uszczelnic jak mocno
    "ciekie"m albo odciąć jak wisi;) Tu takiego przypadku nie było i zarówno
    ty jak i dyrektor ośrodka pieprzycie od rzeczy, co więcej ktoś wam może
    uwierzyć. Najlepszym dowodem, że AED powinien być w użyciu jest, że jak
    przyjechali profesjonaliści (swoją drogą ratownicy to co - liga
    amarotska?) to w karetce defibrylatora użyli.

    Shrek