  • 1. Data: 2002-04-25 15:19:18
    Temat: Utajone nadgodziny - proszę o pomoc
    Od: "Basia" <b...@k...net.pl>

    Witam wszystkich

    W moim zakładzie pracy mamy podbijać karty pracy na wejście i wyjście.
    Pracujemy na pełny etat czyli 8:12 i tak też mamy wprowadzony grafik do
    programu. Jednak zarządzenie wewnętrzne (nie pisane) mówi że mamy podbijać
    się tylko na wejście (ewentualnie wcale), żeby w razie nadgodzin nie zostały
    one nam zaliczone a tym samym wypłacane. I w sumie nie byłoby się czemu
    dziwić bo teraz każdy pracodawca chce wycisnąć z pracownika jak najwięcej
    tyle, że u nas te nadgodziny przeradzają się w kolejne pół etatu i z 8:12
    robi się dziennie "12:08" do przepracowania a czasem i nawet 13-14. Żeby
    tego było mało raz w tygodniu każdy z nas ma dyżur który trwa od 6:00 do
    22:00. W programie prawidłowe godziny korygowane są ręcznie i na końcowym
    wydruku oczywiście każdy z nas przepracowuje dziennie 8:12. Efekt jest taki
    że będąc na kierowniczych stanowiskach zarabiamy tyle samo na godzine co
    pracownicy hali ktorzy wychodzą sobie po 8 godzinach do domu. Wiem wiem
    najlepiej się zwolnić :) ale obecny rynek pracy niestety jest jaki jest.
    Dlatego też bardzo proszę o pomoc bo może ktoś potrafi doradzić co w takim
    przypadku zrobić ?

    Vicky