  • 1. Data: 2002-04-25 12:58:10
    Temat: Zniżki na PKP
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Studenci mają dwadzieścia kilka procent zniżki na pociągi. Student urodził
    się 01 V 1980.
    1. Czy zniżka przysługuje mu do 01 V2006 - dnia ukończenia 26 roku życia?
    2. Czy zniżka nie przysługuje mu od 01 V 2007 - dnia ukończenia 27 roku
    życia?
    3. Czy zniżka przysługuje mu do 01 I 2006 - rocznikowo 26 lat?
    4. Czy zniżka nie przysługuje mu od 01 I 2007 - rocznikowo 27 lat?
    5. Jak to jest w pojazdach komunikacji miejskiej?

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2002-04-25 14:05:52
    Temat: Re: Zniżki na PKP
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    Luk napisał(a):
    > Studenci mają dwadzieścia kilka procent zniżki na pociągi. Student urodził
    > się 01 V 1980.
    > 1. Czy zniżka przysługuje mu do 01 V2006 - dnia ukończenia 26 roku życia?

    W tym dniu już mu nie przysługuje, AFAIK.

    > 5. Jak to jest w pojazdach komunikacji miejskiej?

    Przypuszczam, że identycznie - liczy się data urodzenia.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 3. Data: 2002-04-25 14:38:07
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Luk wrote:

    > Studenci mają dwadzieścia kilka procent zniżki na pociągi. Student urodził
    > się 01 V 1980.

    Po pierwsze nie dwadzieścia kilka, tylko 37% (3/8). Natomiast jeśli
    wykupią bilet imienny na trasę z domu na uczelnię, to mają 50%.

    > 1. Czy zniżka przysługuje mu do 01 V2006 - dnia ukończenia 26 roku życia?

    Tak.

    > 5. Jak to jest w pojazdach komunikacji miejskiej?

    50% bez względu na wiek.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-04-25 14:40:47
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Gerard wrote:

    > W tym dniu już mu nie przysługuje, AFAIK.

    Racja.

    > Przypuszczam, że identycznie - liczy się data urodzenia.

    A właśnie że się nie liczy - zniżka przysługuje każdemu bez względu na
    wiek.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-25 14:50:54
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    Gwidon S. Naskrent napisał(a):
    > Po pierwsze nie dwadzieścia kilka, tylko 37% (3/8). Natomiast jeśli
    > wykupią bilet imienny na trasę z domu na uczelnię, to mają 50%.

    A nie 49%?

    > 50% bez względu na wiek.

    Fakt, mój błąd :) Swoją drogą, wielkość ulgi jest chyba ustalana lokalnie
    i nie musi wynosić 50%?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 6. Data: 2002-04-25 16:49:41
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    > A nie 49%?

    Pisali że połowę...

    > Fakt, mój błąd :) Swoją drogą, wielkość ulgi jest chyba ustalana lokalnie
    > i nie musi wynosić 50%?

    Nie, wielkość jest zapisana ustawowo w ustawie o szkolnictwie wyższym i
    samorządom nic do tego - kiedyś tak bywało, owszem.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-04-25 18:13:50
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    > Pisali że połowę...

    Kto? Na przejazdy jednorazowe w pociągach osobowych, pospiesznych
    i ekspresowych jest zniżka 37%, a na bilety miesięczne imienne
    (tylko przy przejazdach z miejsca zamieszkania do szkoły i z powrotem)
    jest ulga 49%. Dla studentów do 26 roku życia, dla młodzieży szkolnej
    (podstawówka, średnia itp.) do 24 roku życia.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 8. Data: 2002-04-25 18:17:52
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    Gerard napisał(a):
    > a na bilety miesięczne imienne
    > (tylko przy przejazdach z miejsca zamieszkania do szkoły i z powrotem)
    > jest ulga 49%.

    Zapomniałem dopisać, że ta ulga przysługuje tylko w pociągach osobowych.

    Pozdrawiam,
    Gerard