  • 1. Data: 2003-03-15 13:18:32
    Temat: Ustawa - poczta elektroniczna
    Od: "Markus" <a...@i...pl>

    ..."2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca
    wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności
    udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny."...
    Jezeli ktos ma strone internetowa zwiazana ze swoja dzialalnoscia, a
    na niej adres email to czy inna firma moze przedstawic mu swoja
    oferte?

    --
    Pozdrawiam,
    Markus

  • 2. Data: 2003-03-16 08:51:25
    Temat: Re: Ustawa - poczta elektroniczna
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

    Użytkownik "Markus" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ..."2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca
    > wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności
    > udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny."...

    Moja interpretacja (sądzę, iż zgodna z ustawą)
    Muszą być spełnione 2 warunki:
    #1. odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji
    #2. udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny

    > Jezeli ktos ma strone internetowa zwiazana ze swoja dzialalnoscia, a
    > na niej adres email to czy inna firma moze przedstawic mu swoja
    > oferte?

    Nie! Nie może.
    Brak spełnionego warunku #1
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 3. Data: 2003-03-16 15:50:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Markus" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moja interpretacja (sądzę, iż zgodna z ustawą)
    > Muszą być spełnione 2 warunki:
    > #1. odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji
    > #2. udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny

    > Nie! Nie może.
    > Brak spełnionego warunku #1

    Chociaż konkluzja słuszna, to jednak deduckja nie - #2 jest szczególnym
    przypadkiem #1, więc wystarczy, że odbiorca wyrazi zgodę (w szczególnym
    wypadku może udostępnić W TYM CELU adres elektroniczny). Ale jeśli np. powie
    nam telefonicznie lub przez GG, "OK, ślij" - wówczas możemy równie dobrze
    ten adres pobrać skądinąd (np. ze strony, lub z nagłowka posta na grupę
    dyskusyjną) . Jendkaże warunkiem koniecznym jest oświadczenie woli -
    wyrażenie zgody, które nie może być domniemane. Adres na stronie nie
    wystarczy, chyba, że jego posiadacz wyraźnie zaznaczy, że na ten adres można
    przesyłać informacje handlowe.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-03-16 16:37:37
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

> [...]
    > wyrażenie zgody, które nie może być domniemane. Adres na stronie nie
    > wystarczy, chyba, że jego posiadacz wyraźnie zaznaczy, że na ten adres

    Polemizowalbym... ale:
    Nie o polemikę tu chodzi, więc:
    Brak spełnionego warunku #1 wyklucza #2, czyli moja interpretacja jest
    słuszna z uwagi na
    Wyraził zgodę - oznacza stwierdzenie: "Tak, proszę mi wysłać ofertę..."
    W szczególności udostępnił...[ciach] - oznacza stwierdzenie: "Tak, proszę mi
    przesłać ofertę na adres l...@c...pl"
    Co ustawodawca miał na myśli... Nie jest to tematem dyskusji.
    De Facto stwierdzenie: "na adres l...@c...pl" traci sens bez "Tak,
    proszę mi przesłać ofertę"
    EOT