  • 1. Data: 2004-10-27 13:33:05
    Temat: Ustawa o ochronie zwierząt a Forum Gazety Zwierzęta
    Od: "Maria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie:)
    Od jakiegoś czasu na forum Zwierzeta pojawiają się prowokacyjne wpisy, które
    moim zdaniem łamią Ustawę o Ochronie Zwierząt.
    Oto przykłady:
    956&a=17019937
    082&a=16845405

    Jak zdaniem Parwników powinna się zachowac administracja forum (dysponująca
    przeciez danymi autora postów), czy takie przypadki powinny byc gdzieś
    zgłaszane, czy wobec autora postów mogą być wyciągnięte jakies konsekwencje?
    Z góry bardzo dziekuję za wszystkie opinie:)

  • 2. Data: 2004-10-27 20:38:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Czy jeśli napiszę, że wczoraj zastrzeliłem człowieka, niewinnego to wszyscy
    czytający tę grupę mają obowiązek złożyć zawiadomienie o przestępstwie? To
    jest internet. Tu ludzie potworne bzdury wypisują. nie ma co się przejmować
    każdym artykułem. W każdym razie na pewno nie ma co od razu wdrażać
    postępowania karnego. Takie rzeczy trzeba sprawdzić.

    Z mojego rozeznania wynika, że co najmniej ten gość o ksywie VIP-1 nie robił
    tego. Pneumatyczny pistolet strzela co prawda na 20 metrów. Ale po pierwsze
    wcale wiewiórkę nie tak łatwo trafić (trafił 4 siedząc przy piwie). Po za
    tym musisz trafić w oko albo jakiś czuły punkt. Pistolety pneumatyczne mają
    stosunkowo małą moc. 20 metro to dla nich dużo. Pocisk doleci, ale nie
    spodziewam się, by miał wystarczającą energię do zabicia nawet wiewiórki.
    Załóżmy w wyjątkowo sprzyjających wypadkach. Cztery jednego wieczora?

    Strzał w oko załóżmy może wyeliminuje zwierzę na miejscu. Ale trochę w życiu
    strzelałem. Z różnej broni. Inaczej trafione zwierzę ucieknie. Później może
    paść, ale Ty tego nie stwierdzisz. No chyba, ze te wiewiórki tam jakimiś
    zwartymi stadami latają, a on ogniem posiewanym leje.

    Nie chce mi się tych postów analizować i wyciągać innych kretynizmów. Ale
    "Krowa która dużo ryczy ..." Te posty są bardzo mało wiarygodne.

  • 3. Data: 2004-10-28 08:36:16
    Od: "Barbara" <c...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > każdym artykułem. W każdym razie na pewno nie ma co od razu wdrażać
    > postępowania karnego. Takie rzeczy trzeba sprawdzić.

    Kto powinien to sprawdzić i w jaki sposób?
    A takie wypowiedzi?
    956&a=17019937
    Administracja forum została o tym powiadomiona, do zgłoszenia została
    dołączona prośba o usunięcie postu. Przecież ten człowiek publicznie ogłasza
    zamiar popełnienia przestępstwa. Drugi "mądry" mu kibicuje i doradza
    956&a=17020732
    Administracja, mimo zgłoszeń nie reaguje, jednocześnie podając do wiadomości
    publicznej regulamin, w którym oświadcza, że:
    4.
    Niedopuszczalne jest umieszczanie przez uczestników na łamach Forum Gazeta.pl
    treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej,
    etnicznej, czy też propagujących przemoc.
    5.
    Niedopuszczalne jest umieszczanie przez uczestników na łamach Forum Gazeta.pl
    treści uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i
    naruszających zasady Netykiety.

    Czy rzeczywiście powinniśmy to ignorować i przyjąć to za normę?

  • 4. Data: 2004-10-28 14:14:30
    Od: "Maria" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Bardzo dziekuję za odpowiedź:) Zgadzam sie z Pana uwagami jednakże dla mnie
    istotne w tym wszystkim jest coś innego. Posty użytkownika vip1 jak
    zauważyłam stały się inspiracją dla kogos innego. Pisze, ze ma broń, pyta o
    jakieś rady techniczne i zapowiada, ze będzie strzelał ( w mieście) do psów
    i kotów. To co chce robić z pewnością jest nielegalne. Czy w takiej sytuacji
    administracja forum powinna w jakiś okreslony sposób postapić? Czy ma
    obowiązek usuwac takie posty? Czy powinno się to gdzies zgłaszać?

  • 5. Data: 2004-10-28 20:48:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Barbara" <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Basiu!

    Cała rzecz w tym, że ta treść nie jest sprzeczna z prawem. Sprzeczne z
    prawem byłoby urzeczywistnienie tych opowieści. Regulaminowy zapis dotyczy
    nie opisywania czynów niezgodnych z prawem, ale umieszczania tekstów, które
    są prawem zabronione. Takich tekstów jest wiele. Kłamstwo oświęcimskie,
    podżeganie do popełnienia przestępstwa, szkalowanie - nie chce mi się
    wymieniać.

    A sprawdzać to, to się od czasu do czasu sprawdza. Uwierz mi :-) . Ale z
    reguły osoby sprawdzane nawet o tym nie wiedzą i tyle. Te akurat opowiastki
    są tak mało wiarygodne, że nie warto się nimi przejmować - moim zdaniem.

  • 6. Data: 2004-10-28 20:52:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy w takiej sytuacji
    > administracja forum powinna w jakiś okreslony sposób postapić? Czy ma
    > obowiązek usuwac takie posty? Czy powinno się to gdzies zgłaszać?

    Nie. Po pierwsze próba zabicia psa lub kota na wolności, czyli z pewnej
    odległości przy pomocy pistoletu pneumatycznego jest równie mądra, jak próba
    dokonania tego przy pomocy plucia ryżem z rurki. To będą nieudolne
    usiłowania. Co najwyżej porani nieco zwierzę. Zabicie było by w mojej ocenie
    nieprawdopodobnym zbiegiem okoliczności. Tego trudno dokonać nawet z
    karabinka pneumatycznego. A ten ma moc kilka razy większą, o celności nie
    wspominając.

    Po drugie nie wiadomo, czy autor tych postów w ogóle ma zamiar dopuścić się
    opisywanych czynów. To mi raczej na prowokację wygląda.