  • 1. Data: 2004-10-27 10:44:43
    Temat: Pozwolenie na publikacje
    Od: "news.tpi.pl" <r...@o...pl>

    Pracuje w pewnym przedsiębiorstwie energetycznym i napisalem artykuł do
    naszego branżowego czasopisma naukowego. W artykule nie byly umieszczane
    żadne dane osobowe klientów firmy, ani też dane strategiczne dla
    działalności zakladu. Artykuł dotyczył analizy pewnego procesu
    obliczeniowego związany z projektowaniem i obliczeniami inżynierskimi. Czy w
    takim przypadku zgoda zakładu na publikacje jest wymagana ? . Artykuł
    napisałem w dobrej wierze bez zgody kierownictwa (nie wiedziałem , że takowa
    musi być). Teraz pomimo dobrych recenzji i ciekawej treści merytorycznej
    zarzuca mi się postepowanie niezgodne z jakimś tam zarządzeniem, którego nie
    widziałem na oczy. Czy wymaganie zgody zakładu w takim przypadku jest zgodne
    z prawem ? Proszę o odpowiedź na moje pytanie, gdyż w tej materii nie jestem
    obeznany.

    Z góry dziękuje za pomoc
    Robson

  • 2. Data: 2004-10-27 20:28:30
    Temat: Re: Pozwolenie na publikacje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze, by Cię zarządzenie obowiazywało musisz zostać z nim zapoznany.
    Po drugie ewentualna zgoda może wchodzić w rachubę, o ile korzystasz z
    danych uważanych w firmie za tajemnicę. Dokąd opierasz się na powszechnie
    dostępnych źródłach, to teoretycznie nie moją nic do Ciebie. Po trzecie,
    jeśli jeszcze artykułu nie wydano, to zawsze możesz ich o tę zgodę spytać.
    Wszak wymagana jest zgoda na opublikowanie, a nie na pisanie. I niech
    ewentualnie wypowiedzą się, które dane uważają za poufne. Generalnie ja bym
    szedł w kierunku ugody, bo za artykuł wiele nie zarobisz, a po co Ci kłopot.