  • 31. Data: 2008-01-01 23:11:24
    Temat: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:flegjl$a16$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Klient kupił z powodu przedstawienia mu korzystnej oferty. Gdyby mu ta
    > oferta nie została przestawiona, nie skorzystałby z niej. Skoro
    > skorzystał,
    > oferta jest działaniem które spowodowało "podjęcie przez przeciętnego
    > konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął", więc
    > jest "praktyką rynkową (którą) uznaje się za działanie wprowadzające w
    > bład".

    Gdyby mu inaczej tę ofertę przedstawiono, to też by po 1 zł kupił. Forma
    reklamy nie ma tu nic do rzeczy w tym wypadku.

  • 32. Data: 2008-01-02 00:02:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Gdyby mu inaczej tę ofertę przedstawiono, to też by po 1 zł kupił. Forma
    > reklamy nie ma tu nic do rzeczy w tym wypadku.

    Ale ustawa mówi że "Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w
    błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować
    podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której
    inaczej by nie podjął."

    Zauważ że jest "inaczej by nie podjął" a nie "nie podjąby gdyby mu
    przedstawiono ofertę w inny sposób".

    Inaczej mówiąc, każde przedstawienie oferty jest (wg. powyższej definicji)
    działaniem wprowadzającym w bład, gdyż powoduje/może spowodować podjęcie
    decyzji przez konsumenta, której by nie podjął gdyby mu nie przedstawiono
    tej oferty.

    p. m.

  • 33. Data: 2008-01-02 18:28:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > inaczej by nie podjął."
    >
    > Zauważ że jest "inaczej by nie podjął" a nie "nie podjąby gdyby mu

    Szukasz dziury w całym. Zastanów sie, co tu oznacza słowo "inaczej".

> [...]
    > decyzji przez konsumenta, której by nie podjął gdyby mu nie przedstawiono

    Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przez siebie fragment ustawy. Za
    działanie wprowadzające w błąd uznaje się takie działanie, które samo w
    sobie powoduje podjęcie decyzji.

  • 34. Data: 2008-01-02 20:47:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przez siebie fragment ustawy. Za
    > działanie wprowadzające w błąd uznaje się takie działanie, które samo
    > w sobie powoduje podjęcie decyzji.

    Np. ustalenie atrakcyjnej ceny?

  • 35. Data: 2008-01-02 21:31:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:flgta9$nq2$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Np. ustalenie atrakcyjnej ceny?

    Jak ustawisz atrakcyjną cenę, to wówczas ona będzie powodem podjęcia
    decyzji o wyborze oferty, a nie sama reklama.

  • 36. Data: 2008-01-02 22:18:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Jak ustawisz atrakcyjną cenę, to wówczas ona będzie powodem podjęcia
    > decyzji o wyborze oferty, a nie sama reklama.

    Art.5.1. nie mówi wąsko o *reklamie* a o każdym *działaniu*.
    Jeśli to działanie może powodować podjęcie przez konsumenta
    decyzji o zawarciu umowy to uznawane jest za działanie
    wprowadzające w błąd.
    Wystawienie atrakcyjnej ceny jest działaniem, które może
    spowodować podjęcie przez konsumenta decyzji o zakupie.
    Ba, już samo wystawienie towaru na sprzedaż może prowadzić
    do takiego skutku.
    I nie chodzi mi o to ustawodawca chciał napisać (tego mogę
    się domyślać) tylko o to co napisał.

  • 37. Data: 2008-01-04 23:15:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szukasz dziury w całym. > Zastanów sie, co tu oznacza słowo "inaczej".

    Po zastanowieniu się, dochodzę do wniosku że "inaczej" w tym kontekście
    znaczy "w innym przypadku".

    p. m.