  • 1. Data: 2007-12-30 08:44:28
    Temat: zmiany w prawie odnośnie reklam - prosze o linka
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    witam

    chyba od 2 tygodni obowiazuje nowe prawo odnośnie reklam, w których
    kupujacy nie moze byc oszukiwany. niestety na allegro dalej są
    sprzedawane oszczędzacze prądu i wody, które niczego nie oszczedzają.
    chciałbym porozmawiac z wałscicielami serwisu, ale niechce byc
    gołosłowny, a nie potrafie znaleśc stosownej nowelizacji, ustawy...
    Prosze o pomoc.
    ToMasz

  • 2. Data: 2007-12-30 08:47:16
    Temat: Re: zmiany w prawie odnośnie reklam - prosze o linka
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    ToMasz pisze:
    > Prosze o pomoc.

    Allegro to nie sklep i tam obowiazuja inne zasady.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-12-30 11:57:30
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Allegro to nie sklep i tam obowiazuja inne zasady.

    dlaczego? tzn jak mam sklep i sprzedawałem w nim buble, (oczywiscie
    reklamujac ze są super) to w sklepie juz niemoge a na allegro tak?
    ToMasz

    buble - w tym przypadku zeczy pozbawione wad, ale z samego załozenia nie
    wykonujące czynności w których mowa w rekalmie.

  • 4. Data: 2007-12-30 12:02:41
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    ToMasz napisał(a):

    > buble - w tym przypadku zeczy pozbawione wad, ale z samego załozenia nie
    > wykonujące czynności w których mowa w rekalmie.

    Ja znam inną definicję bubla - jest to po prostu produkt, którego nie
    udało się sprzedać ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-12-30 12:03:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > chciałbym porozmawiac z wałscicielami serwisu, ale niechce byc
    > gołosłowny, a nie potrafie znaleśc stosownej nowelizacji, ustawy...

    Złożenie oferty nie jest raczej reklamą ?!

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-12-30 12:03:15
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

    Mithos pisze:

    > Allegro to nie sklep i tam obowiazuja inne zasady.

    Zasady obowiązują takie same, bo:
    1) Ochrona konsumentów nie dotyczy relacji konsument -> sklep, a
    konsument -> przedsiębiorca
    2) większość sprzedających na Allegro jest przedsiębiorcami w świetle
    ustawowych definicji

    stosuje się więc do nich przepisy dot. ochrony konsumentów, a więc także
    Ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (o którą
    zapewne chodziło ToMasz'owi -
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2007/1206.htm)

    Natomiast Allegro zgodnie z ich regulaminem powinno usuwać aukcje
    naruszające przepisy prawa krajowego.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Klecor
    --
    Pingwinarium.pl - prawo nowych technologii

  • 7. Data: 2007-12-30 12:43:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz M. Klecor pisze:
> [...]
    > konsument -> przedsiębiorca
    > 2) większość sprzedających na Allegro jest przedsiębiorcami w świetle

    A masz na to jakies poparcie ? Bo z tego co ja obserwuje, to jest
    zupelnie inaczej. Wiekszosc sprzedawcow to osoby fizyczne.

    > stosuje się więc do nich przepisy dot. ochrony konsumentów, a więc także
    > Ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (o którą
> [...]

    A czy dotyczy ona aukcji ?

    > Natomiast Allegro zgodnie z ich regulaminem powinno usuwać aukcje
    > naruszające przepisy prawa krajowego.

    Aczkolwiek wiadomo, ze tego nie robi, bo przy takiej ilosci nie jest to
    mozliwe.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2007-12-30 13:51:33
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

    Mithos pisze:
    > A masz na to jakies poparcie ? Bo z tego co ja obserwuje, to jest
    > zupelnie inaczej. Wiekszosc sprzedawcow to osoby fizyczne.

    Nic nie stoi na przeszkodzie aby osoba fizyczną uznać za przedsiębiorcę,
    po za tym Allegro już jakiś czas temu stwierdziło (news jest gdzieś w
    ich serwisie), że przeważająca ilość sprzedających to osoby które
    uczyniły z handlu na allegro stałe źródło dochodu - stąd też opcja
    "sklepu", itp.

    > A czy dotyczy ona aukcji ?

    Na pewno stosuje się ją do umów zawartych za pośrednictwem Allegro
    (oczywiście między podmiotami wypełniającymi znamiona art. 2 ust. 1 i 2
    ustawy)

    > Aczkolwiek wiadomo, ze tego nie robi, bo przy takiej ilosci nie jest to
    > mozliwe.

    Wiele rzeczy powinno się robić a się ich nie robi, w terenie zabudowanym
    powinno się przed godz. 23 jeździć z prędkością nie większą niż 50km/h,
    a i tak 99,99% kierowców jeździ szybciej (chyba, że akurat stoją w
    korku). W każdym razie po to jest opcja zgłaszania nadużyć przy aukcjach
    aby z niej w wypadku nadużycia skorzystać.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Klecor

    --
    Pingwinarium.pl - prawo nowych technologii
    tel. +48 601 65 56 13

    <!-- wiadomość podpisana elektronicznie -->

  • 9. Data: 2007-12-30 14:51:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz M. Klecor pisze:
> [...]
    > ich serwisie), że przeważająca ilość sprzedających to osoby które
    > uczyniły z handlu na allegro stałe źródło dochodu - stąd też opcja

    Uznac mozna rozne rzeczy, tyle ze nic z tego nie wynika. Pozniej trzeba
    jeszcze udowodnic, ze osoba X to przedsiebiorca, co moze juz takie
    proste nie byc (o kosztach nie wspominam). Opcja sklep to zadna nowosc,
    na ebay jest to od dawna, po prostu Allegro wprowadzilo teraz taka
    usluge zeby nie stracic klientow (jesli ktos ma swoj sklep to
    dzialalnosc na Allegro moze traktowac jako forme reklamy, zwlaszcza ze
    korzystanie z Allegro sporo kosztuje).

    > Na pewno stosuje się ją do umów zawartych za pośrednictwem Allegro
    > (oczywiście między podmiotami wypełniającymi znamiona art. 2 ust. 1 i 2
    > ustawy)

    Pewne uregulowania ustawy o ochronie niektorych praw konsumentow nie
    dotycza min. aukcji (a wiec takze Allegro).

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-12-30 15:05:59
    Od: <s...@a...pl>

    > Uznac mozna rozne rzeczy, tyle ze nic z tego nie wynika. Pozniej trzeba
    > jeszcze udowodnic, ze osoba X to przedsiebiorca, co moze juz takie proste
    > nie byc (o kosztach nie wspominam).

    Czasami wystarczy przejrzeć komentarze i widać, że sprzedawca prowadzi
    działalność gospodarczą, czyli jest przedsiebiorcą. Sprzedaż zorganizowana,
    stały asortyment, prowadzona od dłuższego czasu. Jesli jest
    niezarejestrowana, nie zgłoszona w US i ZUS to kupujący w miarę łatwo bedzie
    w stanie przekonać sprzedawcę do przyznania kupujacemu racji. Może bowiem to
    być tańsze, niż zapłata przez sprzedawcę zaległego ZUS, PIT i VAT po
    zawiadomieniu tych instytucji przez kupujacego.
    Wówczas też to te instytucje udowodnią, że sprzedawca jest przedsiebiorcą i
    kupujacącego to wiele nie bedzie kosztować:)