  • 11. Data: 2007-04-27 09:41:44
    Temat: Re: Ustawa 203 a skladka ZUS i skladka zdrowotna
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > No to sam sobie odpowiedziałeś ;-)

    Źle zrozumiałem wypowiedź poprzednika :) Myślałem że to obrona przed
    roszczeniem ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 12. Data: 2007-04-27 09:46:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > Źle zrozumiałem wypowiedź poprzednika :) Myślałem że to obrona przed
    > roszczeniem ...

    Nie, no chyba dobrze zrozumiałem :) ... to był zarzut obronny.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 13. Data: 2007-04-27 09:52:29
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Apr 2007 11:46:18 +0200, Johnson napisał(a):

    > Nie, no chyba dobrze zrozumiałem ... to był zarzut obronny.

    Dobrze zrozumiałeś :-)
    Moim zdaniem właśnie art. 409 kc może przesądzać o tym, że roszczenie
    zostanie oddalone.
    Aczkolwiek faktycznie nie znamy dokładnie sprawy, być może w sytuacji
    kiedy zadziałał komornik szpital miałby szanse. Co innego jeśli dłużnik
    płacił sam i się pomylił.

    Inna sprawa, że w takich sprawach - a spraw o "u203" prowadziłem chyba
    600, ale nie w SPZOZ - zawsze starałem się pilnować prawidłowości
    rozliczeń. Chociaż co do tego kto ma płacić które składki zawsze były
    wątpliwości.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    http://www.allegro.pl/item186353104_nikon_fm2.html

  • 14. Data: 2007-04-27 09:56:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Chociaż co do tego kto ma płacić które składki zawsze były
    > wątpliwości.

    Ale dlaczego wątpliwości? Skoro od wynagrodzenia są płacone składki a
    zgodnie z ustawą "203 zł" ma wzrosnąć wynagrodzenie to jak mogą być
    wątpliwości? Składki rozlicza się tak jak od wynagrodzenia. Czyli w
    części zakład pracy jest tylko płatnikiem składek ... płaci (odprowadza)
    zakład ale pieniędzmi pracownika, czyli pracownik dostaje do "rączki"
    mniej. Za to po latach może się "cieszyć wyższą emeryturą" ;)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 15. Data: 2007-04-27 11:12:11
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Apr 2007 11:56:55 +0200, Johnson napisał(a):

> [...]
    > zakład ale pieniędzmi pracownika, czyli pracownik dostaje do "rączki"
    > mniej. Za to po latach może się "cieszyć wyższą emeryturą"

    No więc OK, IMHO istotne jest z czego wynika nadpłata. Jeśli walnął się
    szpital, a od tego czasu minęło sporo czasu, możliwości ściągnięcia kasy
    są raczej niewielkie.

  • 16. Data: 2007-04-27 12:48:58
    Od: a...@o...pl

    Dokladnie o to chodzi.
    Tylko ze jak na razie ja widze bardzo duzo rozbieznych zdan, a nie konkretne
    odwolania do konkretnych wyrokow sadawych z przeszlosci, bo jestem przekonana
    ze takowe juz zapadly i to nie raz.

  • 17. Data: 2007-04-27 13:23:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl pisze:

    > Dokladnie o to chodzi.

    Więc naprawdę radzę zapłacić.

    A jaki to region, tak tylko informacyjnie?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 18. Data: 2007-04-27 13:30:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A pisze:

    > Znalazłam również informację o związanej z tym tematem uchwale - "uchwala SN z
    > 7 sierpnia 2001 roku - III ZP 13/01 - OSNP 2002/2/35", ale nie wiem jak i gdzie
    > mogę ją odnaleźć aby się zapoznać z jej treścią.

    2001.08.07 uchwała SN III ZP 13/01 OSNP 2002/2/35

    Sąd pracy, zasądzając wynagrodzenie za pracę, nie odlicza od tego
    wynagrodzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz
    składek na ubezpieczenie społeczne.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 19. Data: 2007-04-27 17:31:01
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 27 Apr 2007 15:30:48 +0200, Johnson napisał(a):

> [...]
    > Sąd pracy, zasądzając wynagrodzenie za pracę, nie odlicza od tego
    > wynagrodzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz
    A kto jest płatnikiem zaliczki i składki w przypadku stosunku pracy?
    Czy mój zakład pracy może sobie ot, tak nie ptrącić odpowiednich kwot i
    poinformować mnie, że mam to sam we własnym zakresie uiścić?

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2007-04-27 17:40:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba pisze:

    > A kto jest płatnikiem zaliczki i składki w przypadku stosunku pracy?
    > Czy mój zakład pracy może sobie ot, tak nie ptrącić odpowiednich kwot i
    > poinformować mnie, że mam to sam we własnym zakresie uiścić?

    A co ja informacja? Zakład pracy i nie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com