  • 11. Data: 2005-08-28 17:25:03
    Temat: Re: Ustalenie ojcostwa, alimenty - jak to ugrysc?
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:9dcae$431185c1$d4ba5985$4146@news.chello.pl...
    > trudniej ojcu udowodnić, że jest ojcem, jeśli matka tego nie chce.

    Dlaczego?

    Wydawało mi się, że obecnie, od niedawna, ojciec też może dochodzić przed
    sądem swojego ojcostwa...

    pozdr

    Monika

  • 12. Data: 2005-08-28 17:37:42
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w prawie cywilnym nie ma takiej zasady.
    > I co znaczy _nie działa_ ?
    >
    > Matka mówi: "to on"
    > Mężczyzna mówi: "nigdy z nią nie obcowałem" (zeby sie terminologii
    > trzymać.
    >
    > A sąd daje wiarę matce. Tak?

    tak, kobieta nie musi niczego udowadniac. To mezczyzna musi sie bronic, a ja
    sie wybroni to kobiecie nic nie grozi za pomylke. Jednak, jezeli pozniej
    okaze sie ze nie byl ojcem, ma parwo do zwrotu poniesionych kosztow
    alimentacyjnych

  • 13. Data: 2005-08-28 17:39:43
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw> napisał w wiadomości
    >W wiadomości: news:des1fe$rks$1@opal.futuro.pl

    > Mało tego, sąd może uznać że jest ojcem, mimo że obiektywnie może nim nie
    > być. Wszystko w imię dobra dziecka. I cóż z tego, że nie wrobionego
    > "tatusia"

    nie do konca, jesli mezczyzna udowodni ze nei jest ojcem (np nie ma
    przyrodzenia) to nei moze, chyba ze to maz kobiety, wtedy jesli nie mozna
    ustalic ojca, to sad ustanawia ojcem meza, nawet jesli jest pewne ze nei
    jest biologicznym ojcem.

  • 14. Data: 2005-08-28 17:42:19
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Dlaczego?
    >
    > Wydawało mi się, że obecnie, od niedawna, ojciec też może dochodzić przed
    > sądem swojego ojcostwa...

    moze... ale w praktyce jest na straconej pozycji. Przeciwko slowom kobiety,
    w praktyce, moga wygrac tylko badania genetyczne , matka jednak do 18 roku
    zycia musi wyrazic zgode do pobrania probek z dziecka.