  • 1. Data: 2005-08-27 14:56:20
    Temat: Grunt rolny dla mieszczucha
    Od: "MIESZCZUCH" <c...@p...onet.pl>

    Czy jako mieszkaniec miasta posiadający wykształcenie wyższe (ale nie
    rolnicze) mogę kupić sobie grunt rolny (od rolnika)?? Powierzchnia ok. 2-3
    hektary.

    Pytam się bo Ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego z 11 kwietnia 2003 r.
    wymaga żeby nabywca posiadał stosowne wykształcenie a w artykule 6 ust. 3
    wyżej wymienionej ustawy jest zapis:

    Uważa się, że osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli:
    1) uzyskała wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze lub
    wykształcenie średnie lub wyższe, lub
    2) osobiście prowadziła gospodarstwo rolne lub pracowała w
    gospodarstwie rolnym przez okres co najmniej 5 lat.

    Na logikę to wydaje mi się że dowolne wykształcenie średnie i wyższe zapewnia
    kwalifikacje rolnicze.

    Pytanie drugie - Czy nabywca musi być zameldowany na terenie tej samej gminy,
    w której leży kupowany grunt?