  • 1. Data: 2007-04-25 14:24:00
    Temat: Urlop z okazji śmierci - interpretacja przepisu
    Od: "Jarosław Ł." <y...@g...pl>

    Witam wszystkich.
    Proszę o pomoc w poniższej sprawie. Wystąpiłem do pracodawcy z wnioskiem o
    urlop okolicznościowy z okazji śmierci babki mojej Żony. Pracodawca, powołując
    się na określony przepis odmówił, twierdząc, że mi urlop nie przysługuje.
    Przepis poniżej: Dz.U. nr 60 z 1996, poz.281 $15.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0281.htm
    Pracodawca (dokładnie to pani z kadr) stwierdziła, że jeśli zmarła nie
    mieszkała z nami, albo nie była na moim utrzymaniu to nie należy się i już.
    Mnie z kolei wydaje się, że interpretacja tego przepisu powinna być taka, że
    urlop przysługuje OBLIGATORYJNIE z tytułu zgonu wszystkich wymienionych w
    pkcie 2 (babka również), a także osoby nie spokrewnionej będącej na moim
    utrzymaniu.
    No i pytanie: kto poprawnie interpretuje, Kadry czy ja ?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2007-04-25 15:55:48
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Jarosław Ł. pisze:
> [...]
    > utrzymaniu.
    > No i pytanie: kto poprawnie interpretuje, Kadry czy ja ?

    Przeciez to nie Twoja babcia zmarła tylko małżonki. Jaki więc jest
    stopień pokrewieństwa? Zaden, to dla Ciebie całekim obca osoba.
    Ty przeciez masz lub miałeś dwie swoje babcie ( od strony mamy i taty).
    Chcesz mieć więcej?

    Racje mają kadry nie Ty.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2007-04-25 16:12:46
    Od: "Dudus Podpiszczaczek" <w...@d...de>

    "Jarosław Ł
    > No i pytanie: kto poprawnie interpretuje, Kadry czy ja ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    Powiedz Pani z Kadr, zeby sie nauczyla czytac. Oczywiscie, ze Ty masz racje.

    ANdy

  • 4. Data: 2007-04-25 18:26:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 18:12:46 +0200, Dudus Podpiszczaczek napisał(a):

    > Powiedz Pani z Kadr, zeby sie nauczyla czytac.

    Tobie też to polecam, a zwłaszcza Tobie.
    Gdzie wyczytałeś że ten "dziadek" był osobą która zamieszkiwała z
    postującym?

    > Oczywiscie, ze Ty masz racje.

    Oczywiście że nie ma racji:
    Sytuacje, kiedy pracodawca musi dać pracownikowi wolne, wymienia m.in.
    rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. nr 60, poz. 281). Zgodnie z nim
    pracodawca ma obowiązek zwolnić pracownika od pracy w związku ze:
    - ślubem pracownika lub ślubem jego dziecka,
    - urodzeniem się dziecka pracownika,
    a także w związku ze śmiercią i pogrzebem:
    - małżonka, dziecka, ojca, matki, ojczyma, macochy, siostry, brata,
    teściowej, teścia, babki, dziadka pracownika oraz innej osoby [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Widzisz to co podkreśliłem?
    Babka, dziadek - ale *tylko* pracownika - a nie babka, dziadek
    współmałżonka.
    Przecież wystarczyło przeczytać i zrozumieć ... a nie odpisywać na grupę
    bez podstawowej wiedzy w materii na którą się odpowiada.

  • 5. Data: 2007-04-25 19:51:48
    Od: "Jarosław Ł." <y...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur <s...@r...pbz> napisał(a):

> [...]
    > Przecież wystarczyło przeczytać i zrozumieć ... a nie odpisywać na grupę
    > bez podstawowej wiedzy w materii na którą się odpowiada.

    No i teraz już nie wiem co mam myśleć.
    Kiedy była sytuacja odwrotna, i to ja chowałem dziadka, zakład pracy mojej
    Żony (nomen omen ZUS ;-) ) nie miał problemów z interpretacją i Żona wolne
    dostała.
    Tak samo żona mojego szwagra teraz też dostała urlop, tylko mój pryncypał ma
    jakieś zastrzeżenia. No i nie wiem jak dalej postąpić, poprosiłem Panią
    kadrową o konsultację u prawnika firmy, zobaczymy.

    Pozdrawiam
    Jarek

    P.S.
    Jak ktoś ma jeszcze jakieś info to chętnie poczytam.

  • 6. Data: 2007-04-25 20:00:12
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 14:24:00 +0000 (UTC), Jarosław Ł. w wiadomości
    <news:f0noa0$2cq$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    Z "okazji" śmierci? Chyba z "powodu"?

    --
    Sz.

  • 7. Data: 2007-04-25 21:29:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    "Jarosław Ł." <y...@g...SKASUJ-TO.pl> w

    > P.S.
    > Jak ktoś ma jeszcze jakieś info to chętnie poczytam.

    Masz dziecko do lat 14?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-04-25 22:33:59
    Od: "Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak" <yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl>

    'Tom N' napisał(a):
    > "Jarosław Ł." <y...@g...SKASUJ-TO.pl> w

    > Masz dziecko do lat 14?

    Mam, ale nie widzę związku

    --
    Jarosław "Yaroosh" Łysiak
    Skype: heniutek_praca GG: 570147

  • 9. Data: 2007-04-25 22:38:46
    Od: "Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak" <yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl>

    Szerr napisał(a):
    > Dnia Wed, 25 Apr 2007 14:24:00 +0000 (UTC), Jarosław Ł. w wiadomości
    > <news:f0noa0$2cq$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > Z "okazji" śmierci? Chyba z "powodu"?

    W sumie masz rację. Więc, choć tematem mojego posta nie była językowa
    poprawność wypowiedzi - zawsze znajdzie się ktoś, dla kogo czytanie ze
    zrozumieniem jest trudniejsze od pieniactwa, dziękuję za zwrócenie uwagi.

  • 10. Data: 2007-04-26 05:10:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ""Jarosław \"Yaroosh\" Łysiak"" <yaroosh@SPAM_FUJgazeta.pl> w

    > Mam, ale nie widzę związku