  • 1. Data: 2004-07-12 12:03:58
    Temat: developer - niewywiązanie się z umowy
    Od: MQ <a...@s...tajny>

    Witam.
    W jaki sposób mogę walczyć z developerem, który wybudował mieszkanie
    niezgodnie z projektem dołączonym do umowy (przedwstępna umowa sprzedaży
    podpisana notarialnie).
    Konkretnie chodzi o brak jednego okna i drzwi (między "oranżerią" a
    pokojem), które są wyraźnie zaznaczone na planie dołączonym do umowy.
    Druga kwestia to klatka schodowa budowana z innych materiałów i w inny
    sposób niż na w/w planie.
    Czy jest jakiś sposób, aby wymusić na developerze jakąś ulgę? Czy wiąże
    się to z zakładaniem sprawy sądowej? Mam o tym myśleć już teraz, czy
    czekać do oddania mieszkania? (za ok. 2 miesiące)

    --
    __ __ ____
    | ' || |

  • 2. Data: 2004-07-12 17:57:26
    Temat: Re: developer - niewywiązanie się z umowy
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

> [...]
    > się to z zakładaniem sprawy sądowej? Mam o tym myśleć już teraz, czy
    > czekać do oddania mieszkania? (za ok. 2 miesiące)

    Ważne jest co zostało zatwierdzone w projekcie przy pozwoleniu na budowę,

    Jeżeli jest to niezgodne z pozwoleniem na budowę to jest coś takiego jak
    powiatowy inspektor nadzoru budowlanego. Istotne odstępstwa grożą dużymi
    konsekwencjami np. (wstrzymanie budowy) dla budującego domy to jest problem
    i możesz śmiało wznowić negocjacje co do ceny dostajesz co innego niż
    zamówiłeś.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-07-13 00:28:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ccuja2$g45$1@atlantis.news.tpi.pl>, ABAKUS wrote:

    > Ważne jest co zostało zatwierdzone w projekcie przy pozwoleniu na budowę,

    A to że nie zgadza się z tym co ustalono w umowie z klientem to rozumiem
    pikuś i deweloper miał pełne prawo do olania tych ustaleń. :)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-07-13 00:49:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cctunc$thh$1@opal.futuro.pl>, MQ wrote:
> [...]
    > się to z zakładaniem sprawy sądowej? Mam o tym myśleć już teraz, czy
    > czekać do oddania mieszkania? (za ok. 2 miesiące)

    Jeśli chcesz tam mieszkać to zacznij od razu. Ja bym wstepnie napisał do
    wykonawcy pismo w którym stwierdzasz odstępstwa od zawartej umowy i
    wzywasz go do usunięcia zauważonych odstępstw. Zobaczysz co odpowie. Jeśli
    nie będzie chciał tego usunąć to możesz np. wezwać go do obniżenia ceny
    pod groźbą zerwania umowy ze wszelkimi tego konsekwencjami czyli z
    poniesieniem wszelkich kosztów z tym związanych. W te koszta wchodzić będą
    m.in. wszystkie wydatki poniesione przez ciebie dotychczas ale także
    różnice w przyszłych kosztach związane z faktem, że nie będziesz mógł
    zamieszkać w swoim mieszkaniu w terminie który był ustalony i np. bedziesz
    musiał gdzieś mieszkanie wynajmować do czasu wybudowania nowego. W grę
    wchodzą także różnice w cenie rynkowej mieszkań jeśli coś takiego ma
    miejsce (okres od zawarcia umowy do teraz). To będzie całkiem spora kwota,
    więc wykonawca powinien pójść na ustępstwa. A jak będzie niechętny do
    negocjacji, to niestety zostanie ci sądowe dochodzenie swoich praw.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-07-13 11:42:30
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "MQ" <a...@s...tajny> napisał w wiadomości
> [...]
    > W jaki sposób mogę walczyć z developerem, który wybudował mieszkanie
    > niezgodnie z projektem dołączonym do umowy (przedwstępna umowa

    Wiem, że znajomi wzieli fachowca i z nim pisali protokół w trakcie
    odbierania. Oczywiście nie odebrali mieszkania (brak kątów prostych,
    braki poziomów/pionów, itd.).
    W twoim przypadku chyba będzie podobnie, po prostu nie odbieraj
    mieszkania w takim stanie.
    Co dalej to nie wiem, bo znajomi się poddali i zaakceptowali jakąś
    bonifikatę za niedoróbki.

    pozdrawiam
    Alek