  • 1. Data: 2003-05-05 07:36:51
    Temat: Urlop-kiedy i jak?
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam,

    Pracuję i pracuję, a dookoła zielono, więc coraz częściej myślę o urlopie.
    Nie wiem jedynie kiedy i jaki mi przysługuje dalatego liczę na waszą pomoc i
    sugestie za które z góry dziękuję.
    Otóż dobiega już rokk jak pracuję nieprzerwanie z tym, ze w drugiej firmie. Od
    maja ubiegłego roku pracowałam w innej na umowie na czas określony, która
    wygasła z końcem października. W listopadzie rozpoczęłam pracę w obecnej, w
    pierwszym miesiącu na czas próbny a potem nieokreślony.
    Dotąd nie korzystałam z żadnego urlopu i zupełnie nie wiem jak to jest z tym
    przyznawaniem urlopu i jaki w obecnej sytuacji mi przysługuje. Słyszałam też
    coś o zależności między przyznawaniem urlopu a czasem studiów dziennych ale
    też nic nie wiem o tych zależnościach. Czy urlop przyznawany jest w systemie
    roku kalendarzowego czy przepracowanego?

    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje na ten temat.

    Pozdrawiam

    Kasia S

  • 2. Data: 2003-05-05 13:45:51
    Temat: Re: Urlop-kiedy i jak?
    Od: Anna Hajduk <a...@m...pl>

    urlop jest przyznawany w systemie rocznym kalendarzowym ... to jak sie oblicza to
    ile pracowalas w danej firmie w stosunku do danego roku to taka czesc urlopu ci
    przysluguje. Prawo do urlopu nabywasz po 6 miesiacach pracy (nie ma znaczenia w
    ilu firmach zdobywalas ten staz). Musisz sobie obliczyz w zaleznosci ile dni
    urlopowych ci przysluguje ustawowo (zalezy od wyksztaslcenia i stazu pracy)

    pozdr,
    Ania Hajduk

    s...@p...onet.pl napisa?(a):

    --
    Most Wanted! Doradztwo Personalne
    www.mostwanted.pl

    NAJBLIZSZE SZKOLENIA:

    * Wynagrodzenia i Urlopy pracownicze
    * Czas pracy kierowcow
    * Rozliczanie kosztow podrozy
    * Nawiazywanie i rozwiazywanie umow o prace
    * Amortyzacja bilansowa i podatkowa
    * ABC PRAWA PRACY, Ustka

  • 3. Data: 2003-05-06 07:03:23
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > urlopowych ci przysluguje ustawowo (zalezy od wyksztaslcenia i stazu pracy)

    Czyli, że czas trwania urlopu zależy także od wykształcenia? hmm.. i to jest
    pewnie ten związek ze studiami, o którym swego czasu coś słyszałam.
    IAE bardzo dziękuję za odpowiedź, gdyby jeszcze ktoś z grupowiczów mógł
    podesłać jakoweś linki do stron gdzie moge pogłębić moją wiedzę na ten temat,
    napisane jezykiem dla lamera nieprawnika, byłabym bardzo szczęśliwa. Przepisy
    prawne dotyczące tych zagadnień zapewne ciągle się kształtują.

    Pozdrawiam i dziękuję

    Kasia